2003-10-15, 11:18
Medlem
Capones avatar
Vet inte varför det inte skulle gå, men jag har hört att man inte kan lämna urinprov för att testa sig när man har mens. Är det nån annan som hört det? Är det bara skitsnack eller?

Finns det nåt annat man ska tänka på när man ska testa sig?
Citera
2003-10-15, 11:56
Medlem
LadyTieras avatar
problemet är att det kan bli blod i urinen, då kan de tro att man har en urinvägsinfektion eller något annat fel, men om man använder tampong så ska det inte vara något problem.
Citera
2003-10-15, 13:39
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
problemet är att det kan bli blod i urinen, då kan de tro att man har en urinvägsinfektion eller något annat fel, men om man använder tampong så ska det inte vara något problem.

Tack så mycket för informationen!
Citera
2003-10-15, 14:56
Medlem
BloodyMarys avatar
Är det sant? Fick för mig att östrogenet i urinen gjorde att man kunde få felaktigt utslag när man har mens beroende på vilken typ av prov man tar.
Råkade själv ut för det, en läkare som trodde jag hade njursten när det var något helt annat. Och dricker man cola när man har mens så kan det ge utslag som amfetamin...
Citera
2003-10-15, 16:56
Medlem
johnjohns avatar
Går man på toa efter en man varit där blir man gravid....
Citera
2003-10-15, 16:58
Medlem
LadyTieras avatar
Då borde man inte kunna lämmna urinprov när man äter p-piller eller tar p-spruta, eller är gravid, eftersom hormonerna i urinen är påverkade
Citera
2003-10-16, 08:21
Medlem
BloodyMarys avatar
Man kan lämna urinprov när som helst, oftast så man upptäcker att man är gravid. Men ibland kan det vara smart att tala om att man äter p-piller (brukar läkare ibland fråga före provet) eller att man har mens för att utesluta vissa sjukdomar.
Själv hade jag sluppit en tämligen obehaglig kontraströntgen av njurarna om jag hade gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in