• 1
  • 2
2009-04-07, 02:51
Medlem
Frågan lyder; vad är allt?
Svaret är: Ingeting

Atomen och tiden precis som evigheten/oändligheten och dess motsats intet/ingeting är uppbyggt av Yin och Yang; två motsatser eller motpoler:

En atom är uppbyggd av energi: + och - vilket skapar 0 alltså Ingenting.
Tiden är uppbyggd på samma sätt: Evigheten och Intet som tillsammans utgör ingeting, alltså noll.

Den matematiska förklaringen ser ut så här och den förklaras baklänges:

För att + ska finnas måste dess motsats minus finnas vilket reducerar alltet till 0, alltså till Ingenting och intet: (0 = (+) + (-) ).

Men för att Ingeting och Intet ska finnas måste dess motsats Evigheten finnas och då måste man lägga ihop motsatserna Plus och Minus eller Evigheten respektive Intet, vi kallar motpolerna eller motsatserna för A och B:

A = Evigheten / Oändligheten / Alltet
B = Intet / Ingeting / 0

Så för att få evigheten/oändligheten måste vi lägga ihop motsatserna A och B Varför? För att enskilt kan dom inte finnas, dom är beroende av varandra och skapar balans = 0. Efter det lägger man till oändlighetens / evighetens mattematiska nämnare, liggande 8:a om jag kommer ihåg rätt, annars så har vi nu skapat en ny version:

0 (intet) = (+) + (-) (motsatser) = AB(0) (Motsatserna tar ut varandra) = AB(0)8 = Motsatserna tar ut varandra som skapar intet måste ha en motsats som är evigheten/oändligheten och därför lägger vi till den liggande 8:an:

(0 = (+) + (-) = AB(0) = AB(0)8)

För att allt ska finnas måste ingeting finnas och för att ingeting ska finnas måste allt finnas. Med andra ord finns inte tiden eftersom den är Evigt Intet.
När man fått svaret på tiden så kommer det läskiga: Om allt är uppbyggt av atomer som består av plus och minus poler som skapar 0 finns ingenting för evigt.

Svaret är logiskt ologisk, precis som universum. Man säger att vi inte kan tänka i de banorna kring universum: Universum är oändligt men det måste ha något slut.

Allt är fraktalt, Allt börjar i slutet, Allt finns samtidigt som ingeting finns.
På samma sätt som jag beskrivit bevisar det att det inte finns något medvetande samtidigt som det evigt finns men som upplever livet subjektivt genom livets individer, det har genom åren kallats för gud, himlen, nirvana, brahman eller varför inte livet? För att om tiden inte finns men evigt finns så händer allting samtidigt och med andra ord finns inte vi .

Som Bill Hicks sa: Idag insåg en ung man på syra att all materia endast är koncentrerad till en långsam vibration. Att vi alla är samma medvetande, som upplever sig självt subjektivt. Det finns ingeting såsom döden, livet är bara en dröm och vi är bara föreställningen av oss själva.

Eller varför inte Frank Sinatra:

if it is love its nothing at all.
i´d rather have nothing at all

Det är bara att kika på det mesta och de flesta så finns svaret framför näsan på dig, överallt, alltså i kommunikation. Det är det som skapar utveckling, evolutionen eller varför inte evigheten? : )

Så vad är då meningen med alltet om det inte finns? Att det evigt ska finnas för annars finns ingeting därav finns livet och att jag, vi, alltid utvecklas och utgör evolutionen eller devolutionen.
Senast redigerad av Alarik 2009-04-07 kl. 03:08.
Citera
2009-04-07, 03:14
Medlem
fancies avatar
Jag förstår inte hur A och B kan vara samma sak om dom är motsats till varandra. Då finns det väl ingen motsats så länge de är lika med varandra vilket är = samma som är lika?

Ps Om Bill Hicks sa något som stöder denna ologiska teori så kan det fan inte vara logiskt och riktigt.
Citera
2009-04-07, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fancie
Jag förstår inte hur A och B kan vara samma sak om dom är motsats till varandra. Då finns det väl ingen motsats så länge de är lika med varandra vilket är = samma som är lika?

Ps Om Bill Hicks sa något som stöder denna ologiska teori så kan det fan inte vara logiskt och riktigt.

Exakt så som du säger är det.

Om motsatserna inte fanns, vore det ju som du säger, allt lika / 0. Om allt vore likvärdigt, 0 / intet, skulle det betyda att tillexempel alla människor skulle leva i utopi. Men då skulle utveckling inte ske för att alla skulle vara nöjda. Men folk kan inte vara nöjda om dom inte vet något annat än nöjdhet, därför krävs dess motsats missnöje och därför måste det finnas folk som har det sämre.

Tar man bort plustecknet finns INGETING.
På samma sätt måste Intet ha sin motsats för att finnas till:

Med andra ord så är det en fin balans mellan motsatserna, Plus och Minus som läskigt nog ger samma summa = 0 alltså att Allt finns samtidigt som ingeting finns .

Så för att allt och ingeting ska finnas kräver det sina motsatser och resultatet är att vi finns samtidigt som vi inte finns. Vad som sker är oändlig utveckling, alltså finns inte döden utan vi är alla samma Gudomliga medvetande. Medvetandet finns inte i hjärnan, och medvetandet är själen och själen finns inte i kroppen eller utanför kroppen. Den är överallt som någon viskade i mitt öra på konfirmationen. Vi är alla samma medvetande men som uppfattar allt subjetivt genom + / alltet som kräver utveckling för att finnas till.

Ps. Människan är ologiskt logisk precis som den är logiskt ologisk.
Senast redigerad av Alarik 2009-04-07 kl. 03:46.
Citera
2009-04-07, 03:42
Medlem
fancies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alarik
Exakt så som du säger är det.

Om motsatserna inte fanns, vore det ju som du säger, allt lika / 0. Om allt vore likvärdigt, 0 / intet, skulle det betyda att tillexempel alla människor skulle leva i utopi. Men då skulle utveckling inte ske för att alla skulle vara nöjda. Men folk kan inte vara nöjda om dom inte vet något annat än nöjdhet, därför krävs dess motsats missnöje och därför måste det finnas folk som har det sämre.

Så för att alltet ska finnas kräver det sina motsatser.
På samma sätt måste Intet ha sin motsats för att finnas till:
Tar man bort plustecknet finns INGETING.

Med andra ord så är det en fin balans mellan motsatserna, Plus och Minus som läskigt nog ger samma summa = 0 alltså att Allt finns samtidigt som ingeting finns .

Ps. Människan är ologiskt logisk precis som den är logiskt ologisk.

Allt kan inte vara lika delat med noll.
Det var det enda jag läste och därför kan det int estämma. jag vägrar att inse att du har rätt. Därför har jag fel samtidigt som du har det.
Citera
2009-04-07, 03:46
Medlem
Egentligen är det ganska enkelt.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=888126
Citera
2009-04-07, 03:47
Medlem
Citat:
Allt kan inte vara lika delat med noll.
Det var det enda jag läste och därför kan det int estämma. jag vägrar att inse att du har rätt. Därför har jag fel samtidigt som du har det.

Jag har uppdaterat, läs nu så kanske du inser att jag har rätt.
Citera
2009-04-07, 03:58
Medlem
fancies avatar
Seriöst, det här är för svårt så länge jag läser samma sak i en annan post. Det blir för mycket och då fattar jag för lite vilket måste vara samma som allt i ingenting. men om jag gångrar det med 2 så borde jag få kokta ägg till ffrukost imorrn.

alltså... A=B och B=A
Citera
2009-04-07, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Egentligen är det ganska enkelt.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=888126

Zoorz, det tycker jag också =). Jag tyckte om din tråd men den skapade frågor som du inte tagit upp. Dessutom hade du inga egentliga psykologiska eller forskande "fakta" för det. Att ha i åtanke är ju att fakta blir inte fakta förän en majoritet accepterar och tror på teorin i fråga.

Vi är motsatser till varandra vilket krävs för definition för att fortsättai utvecklingen. Ditt inlägg var enkelt och mitt var svårt.
Citera
2009-04-07, 04:06
Medlem
fancies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alarik
Zoorz, det tycker jag också =). Jag tyckte om din tråd men den skapade frågor som du inte tagit upp. Dessutom hade du inga egentliga psykologiska eller forskande "fakta" för det. Att ha i åtanke är ju att fakta blir inte fakta förän en majoritet accepterar och tror på teorin i fråga.

Vi är motsatser till varandra vilket krävs för definition för att fortsättai utvecklingen. Ditt inlägg var enkelt och mitt var svårt.

jaha, nuförstår jag.
den ekonomiska krisen kan inte vara en ekonomisk kris så länge det inte är en ekonomisk kris. på minner om att jag är skaparen, förstöraren och förgöraren.
Citera
2009-04-07, 04:54
Medlem
Citat:
jaha, nuförstår jag.
den ekonomiska krisen kan inte vara en ekonomisk kris så länge det inte är en ekonomisk kris. på minner om att jag är skaparen, förstöraren och förgöraren.

Så kan man också se på det.
Om man tittar tillbaka på 1930-talet och som det även kanske fungerade i vår tid så såg det ut så här:

A = Bankerna skapar pengar
B = Bankmännen skapar ekonomisk kris

Resultatet när A och B tar ut varandra är att folk får dåligt med pengar samtidigt som valutan får mer volym vilket betyder att pengarna finns när dom inte finns. Resultatet är att pengamängden ökar men saknar värde och värdet på dem ökar i takt med utvecklingen av inflationen, räntan vi betalar. Därför är utveckling ett krav utifrån motsatserna som är avhängiga av varandra för att det ska kunna fungera i praktiken. Det är därför ALLT finns medans INGET finns allt.
Senast redigerad av Alarik 2009-04-07 kl. 05:00.
Citera
2009-04-07, 05:49
Medlem
Alfons Åbergs avatar
Tar man bort allt så har man ingenting kvar och tar man bort ingenting har man allt kvar (förutom ingenting). Hur förklarar du detta?
Citera
2009-04-07, 12:29
Medlem
Jag visste det! Ni kan sluta integrera! All matematik man behöver för att lösa universums gåtor är plus och minus. Skulle det inte stämma någonstans är det bara att dela med noll, då får man ju ingenting!

Du drar paralleller till bankkriser osv. att de börjar någonstans och slutar med motsatsen. Hur vet du att man kan jämföra universums största hemligheter med något som finns bland oss människor idag? Hur vet du att "början" och "slut" och den logiken faktiskt går att applicera på universums uppkomst?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in