• 1
  • 2
2009-04-06, 22:12
Medlem
Tja jag undrar om Imovane har kors-tolerans med benz? Alså kan jag käka Imovane ett tag för att få ner benzo toleransen? Eller finns det nått annat sätt?
jag e trött på att käka 10 till 14mg Ikto eller Xanor om dagen det blir för dyrt helt änkelt..
Citera
2009-04-06, 22:18
Medlem
narkis avatar
jag får iaf korstolerans mot benzo på imovane, men om det gäller alla har jag inte en aning om, förut kunde jag vara ren en månad ifrån benzo, eller GABA droger, och ta 2mg xanor å tycka att jag va rätt flöddrig.

Men det har det inte varit påtal om dom sista månderna när jag har käkat imovane iaf.

Men det är säkert personligt, vet inte
Citera
2009-04-07, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
Tja jag undrar om Imovane har kors-tolerans med benz? Alså kan jag käka Imovane ett tag för att få ner benzo toleransen? Eller finns det nått annat sätt?
jag e trött på att käka 10 till 14mg Ikto eller Xanor om dagen det blir för dyrt helt änkelt..

ja du kan ju sluta ta de ett tag, de e ju förstås bara en möjlighet
Citera
2009-04-07, 11:15
Medlem
thugzmansions avatar
Uppehåll och håll dig till holk istället, mycket bättre för dig
Citera
2009-04-07, 12:53
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel

Ja, det är korstolerans dom emellan. Hur mycket är individuellt.

Det är dumt att gå på benso dagligen.
Citera
2009-04-07, 14:04
Medlem
knoxahs avatar
Hmm, det egentligen mest effektiva sättet är ju att avstå från benso i en-två månader egentligen. Tråkigt men sant. Är du kraftigt beroende kan du lindra det med röka eller någon form av mildare opiater som tramadol eller kodein.

Lycka till, dude.
Citera
2009-04-07, 15:23
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Hmm, det egentligen mest effektiva sättet är ju att avstå från benso i en-två månader egentligen. Tråkigt men sant. Är du kraftigt beroende kan du lindra det med röka eller någon form av mildare opiater som tramadol eller kodein.

Lycka till, dude.

Skojar du?
Citera
2009-04-08, 01:10
Medlem
Phibers avatar
Trappa ner. Byt inte ut ett beroende mot ett annat, var det dummaste jag hört om vi inte talar om tyngre saker...
Citera
2009-04-08, 08:52
Medlem
Robbadobbs avatar
Trappa ner.
Du kommer snart få problem tack vare dessa höga dagsdoser.
Imovan och stilnoct är mycket nära släktingar till benzo så det kommer bli korstolerans.

Byt inte mot citodon eller nått annat.
Trappa ner, sluta.
Om du vill försöka så kan du ju flumma lite iband på dom.Men det är inget jag rekomendera.
Citera
2009-04-10, 18:18
Medlem
Lekbarns avatar
Kolla in Lyrica! Funkar mycket bra på mig och har fått mitt benz användade till en 30% nivå från tidigare.
Citera
2009-04-10, 19:01
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Skojar du?

Nä, verkligen inte. Det hjälper fint.
Citera
2009-04-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Ja, det är korstolerans dom emellan. Hur mycket är individuellt.

Det är dumt att gå på benso dagligen.

jag äter 2mg iktorivil varje dag, fick utskrivet 3st burkar a 2mg
plus metamina mot ADD varje dag, så då ligger jag alltså i risk-zonen?

fick välja mellan imovane och iktorivil men iktorivil är allt bra mycket starkare än imovane?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in