2009-04-06, 21:18
Medlem
bullerbyns avatar
Jag har idag mitt itpk i en fond hos swedbank som heter transfer 70. Jag r intresserad av att vara mer aktiv med mitt itpk-spar precis som jag r med mitt ppm-spar. Dvs, byta fonder upp till en gng i mnaden. Jag fljer idag en gratistjnst fr byta av ppm-fonder och undrar om jag p ngot stt kan byta itpk regelbundet till samma fonder som jag vljer i mitt ppm-spar?

Nr jag vill byta itpk har swedbank bara ett gng frbestmda fonder i en rullista som jag kan vlja p, vad ska jag gra fr att kunna vlja vilka fonder som helst och inte ngra som swedbank har bestmt?
Citera
2009-04-07, 00:16
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Jag har idag mitt itpk i en fond hos swedbank som heter transfer 70. Jag r intresserad av att vara mer aktiv med mitt itpk-spar precis som jag r med mitt ppm-spar. Dvs, byta fonder upp till en gng i mnaden. Jag fljer idag en gratistjnst fr byta av ppm-fonder och undrar om jag p ngot stt kan byta itpk regelbundet till samma fonder som jag vljer i mitt ppm-spar?

Nr jag vill byta itpk har swedbank bara ett gng frbestmda fonder i en rullista som jag kan vlja p, vad ska jag gra fr att kunna vlja vilka fonder som helst och inte ngra som swedbank har bestmt?

Du kan flytta din ITPK till ett annat institut, kolla upp eventuella flyttavgifter frst. Men vissa institut kan ibland betala den t dig. Swedbank har ju mest sina egna fonder att vlja p. kolla med Avanza, Skandiabanken eller Nordnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in