2009-04-06, 19:50
Medlem
felstavadds avatar
Hallo, har haft Tiger i några år tills idag då jag fick min iMac.
Problemet är nu när jag drar igång Frontrow så kommer ljudet från datorn och inte från stereon/airporten. Omvänt blir det när jag starta iTunes och aktiverar Frontrow då stängs musiken av och därefter kopplar Frontrow över ljudet till datorns högtalare. -Hänger ni med?

Det jag vill ha är som jag hade det på Tiger, starta Frontrow eller Itunes eller switchar däremellan så ska ljuset streamas till stereon utan avbrott, hur gör jag ?
Senast redigerad av felstavadd 2009-04-06 kl. 20:11.
Citera
2009-04-06, 20:33
Bannlyst
Kunde detta vara till hjälp?

http://support.apple.com/kb/DL796
Citera
2009-04-06, 20:42
Medlem
felstavadds avatar
Nix, tyvärr, har kört och uppdaterat allt som går.
Citera
2009-04-06, 20:44
Bannlyst
Ja, du vet jag tyvärr inte. Använder inte frontrow, eftersom den inte stödjer VLC. Men hoppas att det löser sig.
Citera
2009-04-06, 20:55
Medlem
felstavadds avatar
Hm, konstigt är det iaf. Kan min gamla dator (MB, den med Tigern) ligga och störa i Airporten på nåt sätt. Har prövat att "dela" iTunes musiken i nätverket, men det strulade bara till det ännu mer. Den "nya datorn", iMacen läste då in min gamle dators musikista, började spela men inte genom expressen, samma problem mao.
Citera
2009-04-06, 22:30
Medlem
Pallemans avatar
Problemet är att frontrow i leopard är ett fristående program, vilket det inte är i Tiger. Så när du startar FR bryts musiken pga att du byter program. Vet inte om det finns någon lösning på problemet, men jag kan ju säga att jag är riktigt besviken på FR i Leopard. Mkt bättre i Tiger!
Citera
2009-04-06, 22:32
Medlem
blohs avatar
Det kan inte ha och göra med att det är en viss fördröjning av ljudet när man använder Airport ?
Jag menar, det är ju inte vidare kul att se på en film med fördröjt ljud ?
Citera
2009-04-07, 08:09
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Problemet är att frontrow i leopard är ett fristående program, vilket det inte är i Tiger. Så när du startar FR bryts musiken pga att du byter program. Vet inte om det finns någon lösning på problemet, men jag kan ju säga att jag är riktigt besviken på FR i Leopard. Mkt bättre i Tiger!

Oh, fan, konstigt, framförallt synd att ändra ett ett bra koncept. Men det borde ju ändå gå att köra Frontrows ljud till stereon på nåt sätt, eller så får man blanda in Airfoil i det hela.

Jaja, löser jag det på nåt sätt så återkommer jag, jag har ju kvar min MB så min tanke var ändå att ha all musik på den och iMacen till annat. Blir mest sur och vill lösa det av princip .
Citera
2009-04-07, 08:49
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Blir mest sur och vill lösa det av princip .
Jag vet! Det är svinjobbigt. Varför gör man så?
Hoppas det löser sig iaf.
Citera
2009-04-07, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Oh, fan, konstigt, framförallt synd att ändra ett ett bra koncept. Men det borde ju ändå gå att köra Frontrows ljud till stereon på nåt sätt, eller så får man blanda in Airfoil i det hela.

Jaja, löser jag det på nåt sätt så återkommer jag, jag har ju kvar min MB så min tanke var ändå att ha all musik på den och iMacen till annat. Blir mest sur och vill lösa det av princip .
AirFoil kan skicka allt ljud, eller från vilket program du själv vill, till Airport Express. Mycket bra, film rekommenderas dock inte eftersom det blir några sekunders fördröjning. Jag kör Spotify till min Express, helt lysande
http://rogueamoeba.com/airfoil/mac/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in