Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-06, 18:57
Medlem
Hejsan.

Jag har köpt en ny laptop från HP, men laddaren ger ifrån sig sjukliga mängder högfrekventa ljud som är fruktansvärt irriterande. En liten sidofråga är om nån annan märkt av detta generellt från HPs laddare eller om den kan vara pajj? Den blir för övrigt ganska mycket varmare än min gamla Dell laddare blev.

Nu till min riktiga fråga: Kan jag använda min gamla laddare som jag hade till min tidigare Dell? Jag jämförde laddarna och input siffrorna är samma på båda. I output ser de ut såhär: HP 19V, 4.7A - Dell har 19.5V, 3.3A.

Jag ser skillnaden i spänning och strömstyrka, men kan det skada datorn?
Senast redigerad av coof 2009-04-06 kl. 19:44.
Citera
2009-04-06, 19:59
Medlem
latjoisses avatar
om där är för lite ström/späning så kommer det inte funka men om det är för mycket så kommer det bara att sabba datorn.
Citera
2009-04-06, 22:06
Medlem
Detta är ingenting jag märkt generellt av HP, det kan tänkas att du fått ett ex som är trasigt ja. Tips är att ringa till HP´s support och fråga där om du kan få byta ut den.

Vad det gäller att köra med Dell adaptern så är det inget jag skulle råda till då det verkade vara en relativt stor skillnad på strömstyrkan. Ca 35% detta skulle kunna skada datorn med lite otur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in