• 4
  • 5
2014-12-21, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vart tar båten vägen i slutet?
Den Gandalf, Frodo, Bilbo, Galadriel och resten åker med från Grå hamnarna? Den åker till Valinor. Vet inte riktigt hur jag skall förklara Valinor på ett korrekt sätt. Det är dit i första hand alverna, men även ringbärarna och även Gimli, åker för att leva ut resten av sina dagar. Det finns säkert någon som kan förklara det mer utförligt än mig.
Citera
2014-12-22, 18:15
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Den Gandalf, Frodo, Bilbo, Galadriel och resten åker med från Grå hamnarna? Den åker till Valinor. Vet inte riktigt hur jag skall förklara Valinor på ett korrekt sätt. Det är dit i första hand alverna, men även ringbärarna och även Gimli, åker för att leva ut resten av sina dagar. Det finns säkert någon som kan förklara det mer utförligt än mig.

Ja, den båten. Dör Gandalf och Frodo eller blir dom odödliga i Valinor?
Citera
2014-12-22, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja, den båten. Dör Gandalf och Frodo eller blir dom odödliga i Valinor?
Har för mig att Valinor kallas typ "Land of the Undying" men att vanliga dödliga inte lever för evigt där men bara har ett väldigt långt liv. Gandalf bör vara "odödlig" har jag för mig. Han är en maia, en typ av mindre kraftfull ainur som är en typ av odödligt väsen. Så jag gissar på att Frodo och Bilbo bara lever väldigt långa liv medan Gandalf lever där för alltid. Men det är bara som jag tolkar det hela.
Citera
2014-12-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
i trailern till konungens återkomst ser man merry (eller är det Pippin) som knäböjer i Edoras framför Theoden och erbjuder sina tjänster. I boken blir han ju en rohan riddare av lägsta graden, men jag känner inte igen denna scenen i filmen. är den ens med?

Nej, den scenen är bortklippt i bioversionen. Finns med i den förlängda.
Citera
2021-06-18, 01:35
Medlem
Crapmagics avatar
Om det står att Faramir har korpsvart hår, varför castade dubbelnollan Jackson en rödhårig Faramir
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in