2009-04-06, 14:29
Medlem
Som mnga redan knner till har picasa nu kommit till OSX, vilket innebr att det r dags att skrota iphoto fr min del. Men det r en sak som str mig ngot frbannat. Varfr sitter picasa och autosker min dator efter bilder och lgger in dom? Jag vill inte att den ska gra det, jag vill vlja vad som ska importeras.

Jag vet att man kan stnga av detta p PC versionen, men p mac versionen verkar inte detta finnas alls! Jag har skert letat nu en timma men hittar absolut ingenting.

S jag nskar en lsning till detta problem.

http://picasa.google.com/mac/ hr finns frresten picasa fr mac fr er som vill testa det.
Citera
2009-04-07, 07:51
Medlem
Tack fr tipset.

P samma stt som p PC-versionen gr du in i menyn under Tools > Folder Manager och antingen stter ett X om du inte vill ha med mappen alls, eller en bock om du bara vill att den scannar frsta gngen du lgger till mappen. Efter det fr du lgga till sjlv.

Dremot frstr jag inte varfr i hela vrlden de tvingar en att vlja att importera nr man startar programmet frsta gngen. Riktigt dligt, men det r ju en Beta s de vill vl att man ska anvnda det ven om man blir tvingad till det :P Frhoppningsvis ndrar dom det till den frdiga versionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in