2011-11-24, 00:03
Medlem
Bumping..

Några fler åsikter om Flemingsberg. Flyttar eventuellt in i ett studentboende vid röntenvägen. Hur är läget i krokarna där? Vad finns det för mataffär i närheten? Gym?

Dela gärna med er av fler tips och insikter.
MVH
Citera
2011-11-29, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanton
Bumping..

Några fler åsikter om Flemingsberg. Flyttar eventuellt in i ett studentboende vid röntenvägen. Hur är läget i krokarna där? Vad finns det för mataffär i närheten? Gym?

Dela gärna med er av fler tips och insikter.
MVH

Vid centrum hänger en del ungdomar till och från nattetid.

Pulsén, fd Vi är en stor och välsorterad affär som har okej priser. Stora pluset är ju att det finns en hel del vackra kvinnliga kassörskor att vila sina ögon till när man står vid kassorna.

24/7. Stockholms bästa fitness 24/7 gym som både är rymligt och har en skön atmosfär. Saknas egentligen bara en hacksquatmaskin och en stående Vadpress (Kan dock köras i smithen).

Som student och allmänt boende finns det inga direkta nackdelar förutom att centrum är ganska trafikerad vid dagtid pga närheten till sjukhuset.
Citera
2011-12-03, 11:10
inte ens blattarna hänger i flemingsberg, de drar nog till stan/heron city. Så chansen att bli rånbögvåldtagenmördad är avsevärt mindre än i röda linjen BRD-Norsborg.
Citera
2011-12-03, 13:39
Medlem
det är ett ganska så lugnt område just nu, på 80 och 90 talen var det mycket tal om det och det har format stället till otryggt. har en vän som bor där och har cirkulerat där i hela mitt liv dag och natt. har aldrig råkat ut för någonting och sköter du dig och inte bryr dig om andra så gör dom detsamma mot dig. fint område för övrigt, nära till natur, sjukhus, promenadslingor, friluftsområden mm.
Citera
2011-12-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Det är egentligen som vilken förort som helst. Mestadels invandrarfamiljer med småbarn som är skrikiga.

Det låter inte korrekt. Utmed pendeltågslinjerna norrut är bor det invandrare i hyresrätterna och svenskar i bostadsrättsområdena. I Kallhäll och Jakan där jag bott var det nästan bara svenskar i bostadsrätterna. Det är överväldigande majoritet svenskar på pendeltåget.
I Skärholmen där jag också bott var det lite annorlunda. Mycket invandrare även i bostadsrätter men skulle tro att det t o m där var liten majoritet svenskar i bostadsrätterna. Dock otroligt mycket invandrare på T-banan.
Sen har jag åkt mycket på T-banans blåa linje och där åker det bara invandrare (en svag överdift så klart) förutom de som åker till jobbet i Kista. Så där är det nog mest invandrare även i bostadsrätterna.

När det gäller förorterna måste man skärskilja på bostadsrättsområden och hyresrättsområden. Pratar man ghetto är det större skillnad på hyresrättsområde och bostadsrättsområde inom samma förort (undantaget utmed blå T-bana och utmed röd T-bana söderut) än vad det är mellan förorten och innnerstaden.
Citera
2012-01-31, 19:39
Medlem
michael-den-stores avatar
Fy fan, Flemingsberg är ett vidrigt ställe. Lägenhetshusen som finns där är från 30 eller 40-talet och merparten av invånarna är låginkomsttagare. Jag rekommenderar Älvsjö, Årstaberg och Liljeholmen.
Citera
2012-01-31, 20:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michael-den-store
Fy fan, Flemingsberg är ett vidrigt ställe. Lägenhetshusen som finns där är från 30 eller 40-talet och merparten av invånarna är låginkomsttagare. Jag rekommenderar Älvsjö, Årstaberg och Liljeholmen.

30- eller 40-talet låter ju inte så illa. Men är inte kåkarna där snarare från 70-talet?
Citera
2012-02-03, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
30- eller 40-talet låter ju inte så illa. Men är inte kåkarna där snarare från 70-talet?

Killen är ju helt lost. Det är miljonprogramslägenheter som samtliga är byggda på 70-talet.
Citera
2012-02-03, 03:58
Bannlyst
Flemingsberg har varit mycket ghetto, särskilt på 80 talet, då var det mycket mord och skit där. Vet inte hur det är idag. Tänk på att man skiljer på Västra och Östra Flemingsberg.

Vänstra Flemingsberg består av det där flummiga husen i olika färger från 1970 talet och Östra Flemingsberg består av hus från 1960 talet..

Huddinge är en dålig kommun och bo i, höga skatter och dålig kommunal service jämfört med Stockholm stad.
Citera
2012-04-18, 00:50
Medlem
Bott här i flempan strax 2 år, inte i student lägenheterna pga. skulle aldrig lyckas få någon när jag väl sökte, alldeles för lång kö. Så jag bor i de glada, fula lägenheterna.

Det jag kan säga är att det är rejält lugnt här, eller man kan säga att de är antigen SI, eller , och då när man tänker på SI så är det riktiga kriminella personer (men bara få, verkligen, verkligen få), och de gör inte ett skit här, har snackat med massor av dem, sen med så är det helt lugnt – man kan säga att jag vill att något ska hända, inget händer, polisen har varit här någon enstaka gång - men aldrig 112 med panik, blått ljus etc. utan kommit lugnt, och när man har fått reda på vad som har hänt så har det varit små barn som har råkat ha sönder något fönster eller liknande, inge bråk, inbrott/rån.

Eller så har det bara varit så att om nå små barn drygar här ute så hör man ibland folk skrika till dem att hålla käften och gå någon annanstans

Lärde känna en snubbe på gymmet som väl var större än mig, såg lite mer ut åt det ”kriminella”, men vi börja snacka och jag fick reda på att han va/är en fjant som inte vågar gå ut, eller gå nånstans till någon polare och chilla utan han väljer att sitta hemma och runka till bilder av playboy tjejer på Google - och många är sånna förjävlingar här.

Flempan så finns ju Södertörn & karolinska, Nya pulsen, gym 24/7 (Fitness24Seven), sjukhuset, polisen.

Tre saker som är de negativa och tråkiga just nu är:
1. Det finns ingen jag kan vara med, bara små barn, och de äldre åker antingen till stan eller också sitter hemma och tråkar. Stannar jag hemma istället för att gå ut så sitter jag och dricka lite lätt för mig själv och väntar på att något ska hända eller tänker efter om jag ska till stan ändå och gå ut
2. Trevligt på gymmet, ibland kommer det riktiga pärlor dit, det blir svårt att gymma – men de försvinner snabbt in till tjejgymmet pga. många killar skämmer ut sig rejält där de försöker spänna sig så mycket de kan ->har fått plus där av många av pärlorna pga. jag skiter i att skämma ut mig och försöka spänna mig så mycket jag kan, utan jag kör med de vikter jag klarar av, och skiter i att spänna mig som en idiot – har ofta kommit i lätt ”kontakt” med brudar där de snackar om hur de är och träna och sedan vad som händer i helgen, dela nummer etc. (men inte ofta pga. de hinner gå in till tjejgymmet pga. de som försöker flasha på dem förstör allt för dem)
3. Sist men inte minst så är det pendeln, drygt med var halvtimme efter kl. 21.
Citera
2012-08-20, 14:53
Medlem
Icecrypt08s avatar
Jag tycker inte det är någonting fel med flemingsberg eftersom man har så otroligt många bra saker på väldigt lite område. Man har ett stort tingsrätt, stort polishus, stort sjukhus, ett "litet" industriområde" och flera gymnasieskolor i närheten samt södertörns friskola såklart med ett stort bibliotek tillhörande. Finns även ett stort gym vid pendeln och ett till i flemingsberg centrum och ett till gym ca 5 min bort med buss i tullinge nära tullinge gymnasium.

Ett relativt stort ställe att handla mat för som är rätt billigt och enligt mig finns det även en grymt bra asiatisk "mini"restaurant. Extremt bra läge till pendeln och tar bara en kvart att åka in till huvudstaden (pendeln går varje kvart på vardagar på de vanliga tiderna annars går den varje halvtimme). Massa bussar som går lite överallt om man ska någon annanstans.

Visst de som arbetar där bor i tullinge eller någon annanstans men det blir i alla fall en schysst miljö när man har läkare, sjuksköterskor, jurister, studenter och poliser etc. som går runt hela dagarna i flemingsberg.

Sen kan jag inte påstå att det inte är en hel del idioter som går runt och förstör och härjar omkring men som sagt det är ett ganska stort polishus i flemingsberg som brukar vara snabba på att komma om något händer och som håller koll på läget.

Flemingsberg är inte heller särskilt stort alls så allting ligger max 10 min bort, finns även en liten mindre bebyggelse som heter visättra söder om flemingsberg och även ett stort villa område som heter tullinge norr-väst om flemingsberg (som vill bli självständiga ifrån botkyrka kommun och bli en egen kommun om du är intresserad utav sådant). Vet inte vad mer som finns att sägas.
Senast redigerad av Icecrypt08 2012-08-20 kl. 14:56.
Citera
2012-12-09, 18:42
Medlem
Flempan är bäst. Även Visättra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här