• 1
  • 2
2009-04-07, 21:16
Medlem
bernankes avatar
Någon jävla paragrafridande gröngöling på banken förmodligen. Om bankkontoren skulle följa alla interna tramsregler skulle det inte finnas en kund kvar. T.ex. fordrar banken oftast att säkerheter ska ha inkommit innan lånet betalas ut, men för att kunna ta säkerhet i form av t.ex. pantbrev måste ju kunden ha lagfarten, och för att få den måste hon ju ha lånet! Idiotiskt, och såklart förstår alla att man måste undgå reglerna för att kunna bedriva verksamheten på ett smidigt sätt. 100k per år, fan vilket bullshit. Hon hade ju kunnat kolla om du hade skött konton och kort i dina ~10 år som kund i banken och kanske tagit en UC.. men nej då, ett avslag innebär mindre jobb och mer fikarast. Byt bank idag och slipp byråkraterna!
Citera
2009-04-07, 23:56
Medlem
När jag skaffade visa så krävde dom inkomst av tjänst i alla fall.
Citera
2009-04-08, 19:15
Medlem
Lexzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIOD
men de sa att jag behövde en inkomst på minst 100k per år för att få det

Jag skaffade mitt VISA när jag började 1:an på gymnasiet (går 3 idag). En avgift på 250 kr/året var allt som krävdes. Och givetvis morsans anteckning, vilket jag numera slipper. Kunde även betala på nätet osv.

Jag hade hursomhelst ingen inkomst utöver studiebidraget.
Citera
2009-04-10, 10:40
Medlem
Jeltzins avatar
Jag har SEB och kunde skaffa VISA utan några problem alls..Rekommenderas.
Citera
2009-04-10, 10:44
Medlem
Foveas avatar
Det här är ganska lustigt.

Personligen har jag Swedbank och gick till ett kontor när jag var runt 19 år.

"100k inkomst ska du ha!" sa dom.
Hade precis plockat hem en smärre pokervinst så jag svarar:
"Men jag har ju för guds skull 100k på kontot, är du tokig människa?"
"Nej!"

1 år senare tappar jag bort mitt maestro och ringer för att beställa ett nytt. Då frågar hon jag pratar med "Men ska jag inte fixa ett visa åt dig istället då? Det är ju nice..."
"Sure... Men behövde man inte en viss inkomst för det?"
"Äh, det fixar vi... Klart du ska ha Visa!"

Så ska du ha ett visa är det nog bara att ringa kundtjänst 2-3 gånger.

Dock älskade jag E-kort-tjänsten som Maestro erbjöd. Att kunna skapa engångskort på internet känns jävligt säkert eftersom du kan sätta din egen limit på dom. No risk for scamming...
Citera
2009-04-10, 14:00
Medlem
Colossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Dock älskade jag E-kort-tjänsten som Maestro erbjöd. Att kunna skapa engångskort på internet känns jävligt säkert eftersom du kan sätta din egen limit på dom. No risk for scamming...

Det erbjuder Swedbank också, ifall du hade missat det
Citera
2009-04-10, 16:40
Medlem
själv har jag skandiabanken, de måste överlägset ha det snyggaste bankkortet visa. riktigt najs internetbank också. support 6-24 365dgr/år.

sen har jag aktiverat VBV på hemsidan, så att man måste fylla i ett lösenord så fort jag gör köp på internet. dvs ingen kan länsa mitt kort genom bara ha kortnummer, expire och cvc. de måste ha mitt personliga lösenord också...
Citera
2009-04-11, 10:32
Medlem
Det löste sig, hon gjorde vad hon kallade ett "undantag". Hur som helst, vore nice med support även på påskhelger etc, vill ha tag på dem nu!!
Citera
2009-04-12, 22:37
Medlem
miqqqas avatar
Som andra har sagt så varierar det nog en del, när jag var 18 gick jag till min bank och sa att jag ville öppna konto och skaffa VISA kort (de har snyggast kort så jag ville byta till dem ). De sa att man var tvungen att ha en årsinkomst på 100k för med "riktigt" VISA var det lätt att övertrassera kortet.

För min del löste det sig trots att jag ärligt sa att jag inte visste vad min årsinkomst skulle vara eftersom jag bara jobbade extra utanför skolan osv. Eftersom hon kände igen mig och visste att min pappa är en bra kund så löste det sig
Citera
2009-04-24, 22:13
Medlem
.Sensejs avatar
Någon som vet om man använda VISA BANKKORT till PayPal?
Citera
2009-04-24, 22:55
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Någon som vet om man använda VISA BANKKORT till PayPal?

Japp det funkar ... Mycket praktiskt faktiskt även om det genererar onödig statlig insyn i dina affärer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in