2009-04-06, 11:05
Medlem
unikums avatar
Vetefan var jag ska lägga frågan men testar här.

Min WD media spelare kan inte spela iso, störigt men sant. Går det att konvertera? Vill helst ha med suben också.
Citera
2009-04-06, 11:38
Medlem
.ISO är ingen media fil. Du måste packa upp den. Ladda ner Daemon tools gratis.

Eller om du vill bränna ner den på en DVD-skiva med IMG BURN .
IMG BURN som jag tycker är bäst.
Citera
2009-04-06, 12:16
Medlem
VLC Media spelare klarar att spela upp film direkt från ISO filer. Och klarar SUB. Och är fri.

Mig veterligen är det en av de bästa spelarna man kan få tag i.
Citera
2009-04-06, 16:02
Medlem
unikums avatar
Jag har redan testat både deamon tool och vcl. Fast det var inte frågan. Frågan är hur man gör en mkv av en image av en blurayskiva så jag kan spela den med min WD HDspelare.
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=572
Senast redigerad av unikum 2009-04-06 kl. 16:06.
Citera
2010-02-27, 10:30
Medlem
Dr Tolls avatar
*Bump*

Nu har jag hämtat 2 bluray filmer i formatet ISO från swebits. De ligger på ca 25 Gb. Drar man en DVD med imageformatet ISO är det bara att montera i deamon tools lite eller bara köra rakt av med VLC.

Blurayformatet ISO verkar vara nått helt annat. Det går inte att montera den i deamon tools pro (bluraystöd). Och inte kan man köra den med VLC. Sample som är med har formatet m2ts och det kan man däremot köra i VLC hjälpligt.

Men vad är ISO för blyrayformat?
Citera
2010-02-27, 10:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2014-09-25, 19:52
Medlem
cliffhanger92s avatar
Hur sätter jag ihopa flera mappar till en enda fil?

jag har fått en bluray-fil. Filen består av flera mappar (BDMW, CERTIFICATE). I BDMW mappen finns mapparna BACKUP, CLIPINF, PLAYLIST, STREAM. För att se på något filmklipp måste jag se VLC-filer som heter 0000, 0001, 0002 osv... Men dessa är olika långa och utan någon möjlighet att ända i ljudinställningar eller välja kapitel m.m. Hur gör jag för att sätta ihopa allt till en film (så som den var från början, typ en ISO)?
Citera
2014-09-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliffhanger92
Hur sätter jag ihopa flera mappar till en enda fil?

jag har fått en bluray-fil. Filen består av flera mappar (BDMW, CERTIFICATE). I BDMW mappen finns mapparna BACKUP, CLIPINF, PLAYLIST, STREAM. För att se på något filmklipp måste jag se VLC-filer som heter 0000, 0001, 0002 osv... Men dessa är olika långa och utan någon möjlighet att ända i ljudinställningar eller välja kapitel m.m. Hur gör jag för att sätta ihopa allt till en film (så som den var från början, typ en ISO)?
Det du har är en ren bluraykopia, använd tex MPC-HC och välj "Öppna DVD/BD..." och välj din mapp.
Annars är det bara att göra om filmen till mkv med tex MakeMKV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in