• 1
  • 2
2009-04-05, 22:30
Medlem
Lelands avatar
Hej flashback

Jag har spelat piano ett tag efter det jag lär mig på youtube men jag har ett ganska värdelöst gehör. Därför tänkte jag att ni ska tipsa mig om låtar som är hyffsat enkla altså en tangent i taget. På så sätt kan jag träna upp.

Något som Somewhere over the rainbow ( C, C, B, G, A, B, C osv. ) och inget för hastigt helst.
Citera
2009-04-05, 22:35
Medlem
McOwn3ds avatar
If I Just Lay Here - Snow Patrol
jag har aldrig kunnar spela en låt på piano, men denna tror jag nog att jag klarar av...
Citera
2009-04-06, 18:53
Medlem
Axvaldos avatar
Spa-ni-en är ett land där man dan-sar tan-go

Eller så kan man sysselsätta sig med att spela C, Am, Dm, G om och om igen som folk brukar göra så fort de ser ett piano!
Citera
2009-04-11, 10:38
Medlem
snattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axvaldo
Spa-ni-en är ett land där man dan-sar tan-go

Eller så kan man sysselsätta sig med att spela C, Am, Dm, G om och om igen som folk brukar göra så fort de ser ett piano!

2 x buuuuuu! =)
Citera
2009-04-11, 11:17
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland
Hej flashback

Jag har spelat piano ett tag efter det jag lär mig på youtube men jag har ett ganska värdelöst gehör. Därför tänkte jag att ni ska tipsa mig om låtar som är hyffsat enkla altså en tangent i taget. På så sätt kan jag träna upp.

Något som Somewhere over the rainbow ( C, C, B, G, A, B, C osv. ) och inget för hastigt helst.
öppna landskap kan du ju testa.
Citera
2009-04-11, 13:11
Medlem
Du kanske ladda ner Synthesia från www.synthesiagame.com. Sen spelar du någon låt från first pieces i G Major Music mappen. Finns massa lätta. Dock kan det vara svårt för dig i början att spela t.o.m. den enklaste låten. Men testa dig fram. Orkar inte förklara vad Synthesia är så kolla upp det själv.
Citera
2009-04-11, 17:48
Medlem
sampalitos avatar
Jag började också spela piano hyfsat nyligen och jag har nött lite spelmusik t.ex Zelda - Ocarina of time - Lost woods, på tips av ÅsaNisse. Fiffiga med spelmusik är att man inte tröttnar på den. Jag har säkert spelat första raderna ur stycket 100-200 gånger utan att tröttna.
Detta var dessutom den första låten jag spelade när jag höll på att lära mig läsa noter. Skicka ett mess om du vill ha noterna till den.
Citera
2009-04-11, 19:35
Medlem
Träna Scott Joplin. Vore läckert att kunna.
Citera
2009-04-12, 16:53
Medlem
Lelands avatar
Tack för alla bra tips. Ska testa mig på Synthesia
Citera
2009-04-12, 16:55
Medlem
Vuxenkos avatar
introt till saltkråkan
Citera
2009-04-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
introt till saltkråkan

Försöker du få TS att tröttna på Piano?
Citera
2010-04-15, 22:07
Medlem
Edddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
öppna landskap kan du ju testa.

Vore schysst tycker jag med! Ingen som kan lägga upp tabulatur/göra en skön youtube-tutorial?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in