Jag har spelat piano ett tag efter det jag lär mig på youtube men jag har ett ganska värdelöst gehör. Därför tänkte jag att ni ska tipsa mig om låtar som är hyffsat enkla altså en tangent i taget. På så sätt kan jag träna upp.
Något som Somewhere over the rainbow ( C, C, B, G, A, B, C osv. ) och inget för hastigt helst.
Jag har spelat piano ett tag efter det jag lär mig på youtube men jag har ett ganska värdelöst gehör. Därför tänkte jag att ni ska tipsa mig om låtar som är hyffsat enkla altså en tangent i taget. På så sätt kan jag träna upp.
Något som Somewhere over the rainbow ( C, C, B, G, A, B, C osv. ) och inget för hastigt helst.
Du kanske ladda ner Synthesia från www.synthesiagame.com. Sen spelar du någon låt från first pieces i G Major Music mappen. Finns massa lätta. Dock kan det vara svårt för dig i början att spela t.o.m. den enklaste låten. Men testa dig fram. Orkar inte förklara vad Synthesia är så kolla upp det själv.
Jag började också spela piano hyfsat nyligen och jag har nött lite spelmusik t.ex Zelda - Ocarina of time - Lost woods, på tips av ÅsaNisse. Fiffiga med spelmusik är att man inte tröttnar på den. Jag har säkert spelat första raderna ur stycket 100-200 gånger utan att tröttna.
Detta var dessutom den första låten jag spelade när jag höll på att lära mig läsa noter. Skicka ett mess om du vill ha noterna till den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!