2009-04-05, 18:24
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Har en Intel iMac 20" (Late 2006 Model). Denna har alltid sttt i sovrummet inkopplad. Nu skulle jag lana med brorsan i matrummet och bar drfr in datorn dr. Nr jag startade upp den s hade den glmt en massa instllningar, bde i Windows Xp och OSX 10.5.6.

Instllningar som:

* Klockan i OSX
* Inloggningsuppgifter p olika forum
* Mus och tangentbord vgrade fungera nr jag startade Winxp, fick dra ur kablarna och stta i dom igen fr att det skulle fungera.

Vad har hnt egentligen? Har dessa datorer ett klockbatteri eller inte? Och kan det redan vara slut?

Vad kan det kosta att f den inlmnad och f det bytt?
Citera
2009-05-17, 19:20
Medlem
BesserWissers avatar
r det ingen jvel som vet?
Citera
2009-05-17, 23:51
Bannlyst
Late 2006.. Den r 2,5 r.. Den har ett klockbatteri och det kan helt klart vara slut.
Citera
2009-05-18, 00:55
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Late 2006.. Den r 2,5 r.. Den har ett klockbatteri och det kan helt klart vara slut.
Har inte en iBook G4 ocks ett sdant? Fr min iBook G4 r nnu ldre och den har inga problem med instllningar.

Vad kan det kosta att f det bytt?

Och varfr i helvete har de inte byggt det s att datorn laddar upp klockbatteriet iochmed att det r en stationr dator?
Citera
2009-05-18, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Har inte en iBook G4 ocks ett sdant? Fr min iBook G4 r nnu ldre och den har inga problem med instllningar.

Vad kan det kosta att f det bytt?

Och varfr i helvete har de inte byggt det s att datorn laddar upp klockbatteriet iochmed att det r en stationr dator?
Fr att ett klockbatteri inte r uppladdningsbart. Det r en enkel operation men kostar olika hos olika stllen. Vart bor du?
Citera
2009-05-18, 14:24
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Fr att ett klockbatteri inte r uppladdningsbart. Det r en enkel operation men kostar olika hos olika stllen. Vart bor du?
Malm.
Citera
2009-05-18, 14:52
Bannlyst
Citat:
Malm.
Okej. Kolla med kullander vad dom tar fr att byta klockbatteri alternativt felska ifall det skulle vara ngot annat problem.
Citera
2009-05-18, 15:15
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Okej. Kolla med kullander vad dom tar fr att byta klockbatteri alternativt felska ifall det skulle vara ngot annat problem.
ok.. fr gra det
Citera
2009-05-19, 00:15
Medlem
glfss avatar
Citat:
* Inloggningsuppgifter p olika forum
Skitkonstigt. Sdant borde ju ligga sparat i kakor eller nt annat... men dr ser man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in