Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Jag trodde jag skulle få se något banbrytande när jag satte mig ner för att se Kill Bill på SVT, så mycket som det snackats om filmen på senare år. Så fel jag hade... Tarantinos "hyllningsfilm" till gamla exploitation-klassiker (kampsportsfilmer, spagettivästerns etc.) är väldigt tam. Till att börja med är själva historien väldigt absurd...på ett dåligt sätt. Det är inte en historia man vill se dras ut till två långfilmer, så mycket innehåll finns det inte! Själva tanken på att dra ut på den till två hela filmer går helt emot de gamla klassikerna som inte ens var 90 minuter i oklippta versioner, och är ändå bättre än dessa två filmer ihop.
Manuset är inte särskilt spännande heller, jag hade tråkigt det mesta av tiden och våldet (om det nu är anledningen till att se denna film) är skrattretande och inte någonting så "tufft" eller "ballt" som i de filmerna Tarantino hyllar. Jag vet inte om dialogen ska vara en parodi eller nåt, men så här löjliga var dialogerna aldrig i de gamla exploitation-rullarna. Sedan har vi musiken som inte alls passar in, känns mest som ett bihang. Det finns ingen plats för gamla Morricone-slingor i den själlösa DV-åldern, helt enkelt.
Nej, det här är en av de sämsta bästa filmerna jag sett = den sämsta filmen som den stora massan verkar tycka om. En riktig kalkon i ordets sanna bemärkelse. Hur någon kan tycka att det finns nåt att hämta i denna film kommer jag aldrig att förstå. Vågar jag mig ens på Death Proof?
Manuset är inte särskilt spännande heller, jag hade tråkigt det mesta av tiden och våldet (om det nu är anledningen till att se denna film) är skrattretande och inte någonting så "tufft" eller "ballt" som i de filmerna Tarantino hyllar. Jag vet inte om dialogen ska vara en parodi eller nåt, men så här löjliga var dialogerna aldrig i de gamla exploitation-rullarna. Sedan har vi musiken som inte alls passar in, känns mest som ett bihang. Det finns ingen plats för gamla Morricone-slingor i den själlösa DV-åldern, helt enkelt.
Nej, det här är en av de sämsta bästa filmerna jag sett = den sämsta filmen som den stora massan verkar tycka om. En riktig kalkon i ordets sanna bemärkelse. Hur någon kan tycka att det finns nåt att hämta i denna film kommer jag aldrig att förstå. Vågar jag mig ens på Death Proof?
Kill Bill-Filmerna i sig är verkligen inte värdelösa men de håller absolut inte samma klass som Reservoir Dogs eller Pulp Fiction.
), men den är inte bättre än Kill Bill.