2007-03-29, 16:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kill Bill 1 och 2 är på sitt sätt storartade. Om jag tvingas välja tar jag Reservoir Dogs och Pulp Fiction före Kill Bill, men de stiliserade våldsorgierna i Billfilmerna har i all sin tarantinsk-onanistiska och filmhistoriskt konnässörblinkande förutsägbarhet en avsevärd charm och självironi, det tyckte jag även när jag nu tittade på verket i TV-rutan. Det är skickligt gjort, man har inte tråkigt, även om man inte normalt sett ids se "kampsportsfilmer".

Jag tycker man ska skilja på Kill Bill 1 och Kill Bill 2, främst för att Kill Bill 1 är en film som vilken action regisör som helst hade kunnat göra. Jag tycker det är inte är mycket i filmen som gör att man tänker på Tarrantino. Dock är den kul att kolla på för våldets skull.

Kill Bill 2 är mycket bättre enligt mig, den är snyggare filmad och den är mer en Tarantino film än "ettan".
Citera
2007-03-29, 20:49
Medlem
kill bill 1 är sådär, tvåan är flera gånger bättre
Citera
2007-03-29, 23:41
Awaiting Email Confirmation
Jaha, ojdå... Jag får väl skylla på att det där var det första inlägget jag skrev, är inte så särskilt inne i det hela än...
Citera
2007-05-02, 22:18
Bannlyst
Den här scenen avlägsnades från Kill Bill 2:

http://www.dailymotion.com/video/x1ub9m_kill-bill-deleted-scene

Den kanske finns med som bonusmaterial på DVD´n..?
Citera
2007-05-02, 22:32
Medlem
Lätt skön film, sett den 2-3 gånger.
Citera
2007-06-05, 22:11
Medlem
oscar1616s avatar
Briliant film, bra musik, mycket action och bra filmat rekomenderas starkt.

http://www.youtube.com/watch?v=W9E-iK-IvIs
Citera
2007-06-06, 18:15
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscar1616
Briliant film, bra musik, mycket action och bra filmat rekomenderas starkt.

http://www.youtube.com/watch?v=W9E-iK-IvIs

Du rekommenderar en film (som är några år gammal och alla här känner till) och samtidigt väljer du att förstöra filmen för de som av någon anledning inte sett filmen genom att länka till slutet.
Citera
2007-06-06, 18:33
Medlem
Benyamins avatar
Väldigt bra film som man inte kan missa.
Citera
2007-06-06, 18:54
Medlem
kultingens avatar
Lucy Lui har alltid en plats i mina drömmar
Citera
2007-06-06, 23:07
Medlem
Skit rulle imo, Tarantino's filmer är så pretentiösa. Den enda Tarantino rulle jag kan se är Pulp Fiction.
Citera
2007-06-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Du rekommenderar en film (som är några år gammal och alla här känner till) och samtidigt väljer du att förstöra filmen för de som av någon anledning inte sett filmen genom att länka till slutet.

Inte nog med det. Det krävdes en efterredigering för att han skulle få till det så bra...
Citera
2008-05-24, 16:24
Medlem
final_cuts avatar
Kill Bill - tummen ner!

Jag trodde jag skulle få se något banbrytande när jag satte mig ner för att se Kill Bill på SVT, så mycket som det snackats om filmen på senare år. Så fel jag hade... Tarantinos "hyllningsfilm" till gamla exploitation-klassiker (kampsportsfilmer, spagettivästerns etc.) är väldigt tam. Till att börja med är själva historien väldigt absurd...på ett dåligt sätt. Det är inte en historia man vill se dras ut till två långfilmer, så mycket innehåll finns det inte! Själva tanken på att dra ut på den till två hela filmer går helt emot de gamla klassikerna som inte ens var 90 minuter i oklippta versioner, och är ändå bättre än dessa två filmer ihop.

Manuset är inte särskilt spännande heller, jag hade tråkigt det mesta av tiden och våldet (om det nu är anledningen till att se denna film) är skrattretande och inte någonting så "tufft" eller "ballt" som i de filmerna Tarantino hyllar. Jag vet inte om dialogen ska vara en parodi eller nåt, men så här löjliga var dialogerna aldrig i de gamla exploitation-rullarna. Sedan har vi musiken som inte alls passar in, känns mest som ett bihang. Det finns ingen plats för gamla Morricone-slingor i den själlösa DV-åldern, helt enkelt.

Nej, det här är en av de sämsta bästa filmerna jag sett = den sämsta filmen som den stora massan verkar tycka om. En riktig kalkon i ordets sanna bemärkelse. Hur någon kan tycka att det finns nåt att hämta i denna film kommer jag aldrig att förstå. Vågar jag mig ens på Death Proof?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in