2013-02-12, 10:42
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Då borde Kiddo ha ett ärr... hur som helst - hur kunde Bill få vårdnaden...
Det är nog inte fråga om någon vårdnad - han stal väl ungen helt enkelt. Håller med om att det är konstigt att Beatrix inte har något ärr.
Citera
2013-02-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Då borde Kiddo ha ett ärr... hur som helst - hur kunde Bill få vårdnaden...

Mycket möjligt ett movie mistake. Men det är ganska oviktigt ändå. Ser man att hon utan tvivel inte har ett ärr?
Citera
2013-02-13, 13:45
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Mycket möjligt ett movie mistake. Men det är ganska oviktigt ändå. Ser man att hon utan tvivel inte har ett ärr?
"Utan tvivel" vet jag inte - men på något ställe ligger hon på rygg med magen bar (jackan har åkt upp) och då finns inget är...
Citera
2014-02-20, 14:59
Medlem
Rakiis avatar
När jag kollade på en torrentsajt i morse som jag är medlem på såg jag att det har kommit en fan edit på Kill Bill-filmerna, bifogar länkar:

http://fanedit.org/ifdb/component/content/article/83-fanedit-listings/extended-edition/878-kill-bill-the-whole-bloody-affair

http://drsapirstein.blogspot.se/2013/12/kill-bill-whole-bloody-affair-hd-720p.html
Citera
2014-12-10, 09:33
Bannlyst
Första filmen är en kandidat till den film från 2000 talet som för mig har högst underhållningsvärde, otrolig film. Tvåan vart jag inte så förtjust i.

F.ö. är detta för tillfället min favoritlåt:

https://www.youtube.com/watch?v=InuNYmH_Nxc
Citera
2014-12-10, 13:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
F.ö. är detta för tillfället min favoritlåt:

https://www.youtube.com/watch?v=InuNYmH_Nxc

Jag gillar också Meiko (no shit!) men gillar inte att Tarantino plagierar låtarna till sina egna ändamål för att sedan sitta och runka kuken till sina egna, "smarta" referenser.
Citera
2014-12-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag gillar också Meiko (no shit!) men gillar inte att Tarantino plagierar låtarna till sina egna ändamål för att sedan sitta och runka kuken till sina egna, "smarta" referenser.

Fick mig att skratta till!
Citera
2014-12-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Men är inte Kill Bill Tarantinos hyllningar till de filmgenrer som han själv gillar, dvs spagettivästern, anime och kampsport? Och då kanske det är meningen att att det ska vara uppenbart varifrån han är influerad?
Citera
2014-12-10, 14:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
Men är inte Kill Bill Tarantinos hyllningar till de filmgenrer som han själv gillar, dvs spagettivästern, anime och kampsport? Och då kanske det är meningen att att det ska vara uppenbart varifrån han är influerad?

Hur många tror du egentligen har koll på en majoritet av referenserna i Kill Bill-filmerna eller har sett City on Fire som Reservoir Dogs är en kopia utav?

Eller för den delen som vet att Mandingo är en blaxploitationfilm och inte något som han hittat på exklusivt till Django Unchained... Nu snackar jag om majoriteten av hans fans och biobesökarna som aldrig ens skulle få för sig att snegla på filmerna han inspirerats utav för att det är kassa B-filmer.
Citera
2014-12-10, 16:26
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove

Meningen kanske inte är att känna till dom, men definitivt blir filmerna roligare, bättre oh mer underhållande om man ser alla influenser och stölder.

... Eller så upplever man allting som gammalt, utnött och uttjatat... som jag ...
Citera
2014-12-10, 18:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Eller så upplever man allting som gammalt, utnött och uttjatat... som jag ...

Samma här, Tarantino var bäst 94-98, efter det har han bara gjort Kill Bill vol. 2 som jag anser vara hans bästa ifrån 2000-talet.
Citera
2021-03-12, 03:11
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har precis sett Kill Bill 1 & 2 för kanske tredje gången.

Men jag fattar fortfarande inte om Bill är pappa eller f.d make till Uma Thurman.
Det är ju tydligen Bill's barn hon bär, men ibland framstår han även som en far även till huvudpersonen.

Hur ligger det till egentligen? Missar jag något väsentligt?
Senast redigerad av Bartman777 2021-03-12 kl. 03:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in