2008-08-09, 00:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratbukten
Kill Bill skräp? Bah, nog för att jag hatar tvåan men den kommer jag knappt ihåg då det var 4 år sen jag såg den, kan dock motivera varför jag älskar ettan:

Var den kanske för långsam för dig? En del yngre Dödligt-Vapen entusiaster brukar tycka det.
Citera
2008-08-09, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Var den kanske för långsam för dig? En del yngre Dödligt-Vapen entusiaster brukar tycka det.

Jag kommer knappt ihåg den då det var 4 år sen jag såg den men jag gillade inte dialogdriven film lika mycket då kan iag. iaf. säga på en gång.
Citera
2009-10-09, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Funderar på om jag ska flytta tråden till Medicin och Hälsa...

Fast diskussionen kanske inte kommer mycket längre. Det är såklart en omöjlig grej. Det är inte avsett att vara realistiskt. Det är en fiktiv film... inget annat i filmen är realistiskt så...
Även om en sådan här film inte kan vara helt realistisk så bör den ju vara hyfsat trovärdig annars blir det ju bara trams.
Citera
2009-10-09, 13:45
Medlem
Magnet83s avatar
Citera
2009-10-09, 14:32
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukov
Även om en sådan här film inte kan vara helt realistisk så bör den ju vara hyfsat trovärdig annars blir det ju bara trams.

Om du inte har märkt det så är Tarantinos filmer överlag ganska tramsiga.
Citera
2009-10-10, 00:29
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukov

Det stämmer, om syftet är att den skall vara trovärdig. Kill Bill är liksom QT's övriga filmer en referensfilm, hennes helt otroliga krafter är en del av den referenshumorn. Så visst är det trams, men det är lyckat och medvetet trams.
Citera
2009-10-10, 02:44
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
I filmen så låg Uma Thurman aka "Black mamba" 4 år i koma. När hon vaknade så kunde hon gå efter bara några timmar. Är inte detta på tok orealistiskt med tanke på att benmusklerna borde vara förtvinade när man ligger ner så länge? Borde det inte ta flera månader att bygga upp musklerna igen?

Realism i Kill Bill? Tror du smurfarna var en dokumentär också eller?
Citera
2009-10-10, 09:17
Medlem
nazipoliss avatar
Steven Seagal ligger väll i koma 7-8 år och springer efter några timmar i en film, slå de
Citera
2009-10-10, 09:25
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
Steven Seagal ligger väll i koma 7-8 år och springer efter några timmar i en film, slå de

Jag vet inte hur det fungerar men: Sylvester Stallone blir nedfrusen 1996 och upptinad 2032 och är fit for fight direkt i Demolition Man. Musklerna kanske klarar av det när man blir nedfryst.
Citera
2009-10-10, 12:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis

Japp, i Hard to Kill ifrån 1990! Tänkte just nämna den och är nog en av mina favoritfilmer överlag, så jävla bra!
Citera
2009-10-10, 12:37
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Diskussionen hade vart ok om det handlat om en seriös film eller en som är verklighetsbaserad, men Kill Bill?
Citera
2009-10-10, 13:11
Bannlyst
edit: kiss me tiger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här