Kill Bill skräp? Bah, nog för att jag hatar tvåan men den kommer jag knappt ihåg då det var 4 år sen jag såg den, kan dock motivera varför jag älskar ettan:
Kill Bill Volym 1 är en vansinnigt enkel historia slipad till total perfektion, det är helt otroligt hur Tarantino lyckats göra denna film till det Mästerverk den är av handlingen som antagligen är den mest uttjatade av de alla genom årens lopp, hämnd. Till att börja med så är denna film som jag sa slipad till total perfektion, soundtracket är supberbt förutom det där jäkla japanska pop bandet 5,6,7,8´s, usch, skådespelarna gör ett toppenjobb, klipparen Sally Menke borde ha fått en oscar får bästa klippning iom. sitt jobb här, sen så har vi det ganska blodiga (iaf. för att vara fega jävla Hollywood) splattervåldet, det var en riktig fröjd att skåda när jag såg filmen första gången då jag sedan flera år tillbaka älskat ultravåld och splatter, synd bara att vi här i Sverige fick den svartvita versionen,

Håller dock med om att den scenen är snygg i B&W men jag föredrar den färglagda versionen.

Förutom den totala perfektionen filmen har så kände jag även rysningar gå genom kroppen när jag skådade denna film nu för en stund sen och jag har som krav att jag ska bli totalt blowed away på ett sätt som inte går att förklara, sen måste man inte bli berörd av karaktärerna för det men allt måste vara perfekt och jag bli blowed away. Med detta sagt innebär dock inte att jag inte blir berörd av karaktärerna för det blir jag verkligen, från att enbart ha hyllat denna film för allt splattervåld inser jag nu verkligen storheten i denna, Joakim! hade rätt, jag insåg verkligen inte storheten tidigare. Den här filmen är totalt fulländad fulländad! Jag hittar inte en enda dålig sak alls, det här är en film ALLA bör se!
Quentin Tarantino´s bästa, en blodstänkt juvel.
10+/10
Om man hatar våldsfilmer eller action kan jag förstå varför man hatar Kill Bill 1 men inte annars.