• 1
  • 2
2009-04-04, 19:45
Medlem
Sly^s avatar
Hej, jag kr vista p min brbara och s fort jag gr ngonting s gr CPU:n frn ca: 8% upp till 90% p ngon sekund. Finns det ngot stt att lsa detta problem?
Citera
2009-04-04, 19:49
Medlem
Det r vl inget konstigt med att processorn jobbar igng en process med 90% p nn sekund. Blir det segt eller gr det trgt annars?
Citera
2009-04-04, 19:55
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchh
Det r vl inget konstigt med att processorn jobbar igng en process med 90% p nn sekund. Blir det segt eller gr det trgt annars?

Kan bli det, hade XP innan och krde jag tex Foobar,firefox,msn och photoshop samtidigt gick det i normalhastighet, men kr jag alla dessa program i vista s blir de lite sm segt.
Citera
2009-04-04, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itchh

Hller med dr, det r vl s det ska vara? Processorn fr jobba en del nr en ny process ska sttas igng.
Sedan om det ska g upp till 90% CPU-anvndning vet jag inte. Har en polare som ocks har detta "problemet" och han sger att det r jobbigt d allting brjar att lagga d han startar program, typ.
Citera
2009-04-04, 20:02
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Har en polare som ocks har detta "problemet" och han sger att det r jobbigt d allting brjar att lagga d han startar program, typ.

Typ s det r fr mig med, skit irriterande ..
Citera
2009-04-04, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^
Typ s det r fr mig med, skit irriterande ..

Okej.
Jag vet inte vad det r som ni definierar som "lagg" d ni startar era program men sjlv s kr jag Windows XP och det r klart att datorn inte flyter p som vanligt d jag startar Photoshop/Firefox men efter det s brukar det flyta p fint.

S som det r fr mig antar jag r normalt.
Citera
2009-04-04, 20:06
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Okej.
Jag vet inte vad det r som ni definierar som "lagg" d ni startar era program men sjlv s kr jag Windows XP och det r klart att datorn inte flyter p som vanligt d jag startar Photoshop/Firefox men efter det s brukar det flyta p fint.

S som det r fr mig antar jag r normalt.

Okej ..
Enligt morsans pojkvn borde jag blsa ut all damm ur datorn s borde de funka lite bttre. Fr frska med det d. Tack iaf.
Citera
2009-04-04, 20:08
Bannlyst
Citat:
Okej ..
Enligt morsans pojkvn borde jag blsa ut all damm ur datorn s borde de funka lite bttre. Fr frska med det d. Tack iaf.

Finns mycket du kan gra fr att f datorn att g bttre.
  • Bls din dator med tryckluft. Akta flktarna bara, de r inte gjorda fr att snurra fort som fan
  • Virussk, jag rekommenderar att gra det med NOD32
  • Rensa den med CCleaner, bde filer och registret
  • Ha inte en massa skit liggandes p skrivbordet
  • Defragmentera datorn
Citera
2009-04-04, 20:37
Medlem
Citat:
Hej, jag kr vista p min brbara och s fort jag gr ngonting s gr CPU:n frn ca: 8% upp till 90% p ngon sekund. Finns det ngot stt att lsa detta problem?

Det brukar gra det nr du kr igng ett program.
Ligger den p 90% hela tiden nr du kr ett program? Vad r det fr program du kr nr den ligger p 90%?

Nr du kr ett spel som krver stndigt prestanda s kommer CPU.n ligga hgt.
Citera
2009-04-04, 23:04
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Finns mycket du kan gra fr att f datorn att g bttre.
  • Bls din dator med tryckluft. Akta flktarna bara, de r inte gjorda fr att snurra fort som fan
  • Virussk, jag rekommenderar att gra det med NOD32
  • Rensa den med CCleaner, bde filer och registret
  • Ha inte en massa skit liggandes p skrivbordet
  • Defragmentera datorn
Om ovanstende citat hjlper s har du sjlv skrivit svaret...
---->Vista<----
Vista krver mer av dtorn n vad XP gr.
Citera
2009-04-04, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Om ovanstende citat hjlper s har du sjlv skrivit svaret...
---->Vista<----
Vista krver mer av dtorn n vad XP gr.

Jag frstod inte vad du menade men ja, jag kr XP ifall det var frgan.
Och jag sger som dig, XP drar mindre n Vista s med en inte verdrivet bra dator s r det bsta valet att kra XP.
Jag har alltid krt XP (nstan) och jag r s van vid det att jag inte vill g ver till ngonting annat nu.
Citera
2009-04-05, 01:26
Medlem
Citat:
Kan bli det, hade XP innan och krde jag tex Foobar,firefox,msn och photoshop samtidigt gick det i normalhastighet, men kr jag alla dessa program i vista s blir de lite sm segt.

MER MINNE!!! NYSS!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in