Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-04, 19:28
  #13
Medlem
sais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorander1
PRQ ger dig ett unikt IP med full reverse.
Vad betyder reverse om man får fråga? Sen om deras servrar ligger i Sverige är de väll tvungna att spara loggar?
Citera
2009-04-04, 19:28
  #14
Medlem
Draedons avatar
Varför bry sig om att betala anonymt? Vad ska de göra? Tror ni Pontén kommer att ringa på dörren och säga "vi ser att du har betalat för en vpn-tjänst, nu åker du dit för fildelning".

Finns ju flera lagliga anledningar till att man vill använda en vpn-tjänst.
Citera
2009-04-04, 19:34
  #15
Medlem
luringtons avatar
Själv valde jag Dold.se 129kr för 4 mån helt ok för min ekonomi,ja de ju segt mellan KL:18.00 -23.00 kvällarna. blev lite besviken att jag valde Dold.se
Men när jag insåg att alla andra också var sega så vid närmare eftertanke så är jag nöjd med Dold.se har ju fått ner 25gb på 3 dagar så jag är nöjd..
Citera
2009-04-04, 19:36
  #16
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Varför bry sig om att betala anonymt? Vad ska de göra? Tror ni Pontén kommer att ringa på dörren och säga "vi ser att du har betalat för en vpn-tjänst, nu åker du dit för fildelning".

Finns ju flera lagliga anledningar till att man vill använda en vpn-tjänst.
Betalar du via internet t.ex. så finns risken att din IP-adress sparas vid betalning. Kan dom binda din IP-adress till ett konto som har laddat ned ett gäng filmer.. resten förstår du själv. Men nej, det känns lite väl att betala anonymt. Sitter man på en rysk IP-adress, kan och kommer lobbyn inte att göra något.

Det säger väl sig självt att dom bara undersöker svenska IP-adresser. Dom har tyvärr (för dom) inte oändligt med resurser.
Citera
2009-04-04, 19:38
  #17
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Betalar du via internet t.ex. så finns risken att din IP-adress sparas vid betalning. Kan dom binda din IP-adress till ett konto som har laddat ned ett gäng filmer.. resten förstår du själv. Men nej, det känns lite väl att betala anonymt. Sitter man på en rysk IP-adress, kan och kommer lobbyn inte att göra något.

Det säger väl sig självt att dom bara undersöker svenska IP-adresser. Dom har tyvärr (för dom) inte oändligt med resurser.

Jo men nu snackar vi om folk som sitter med dubbla foliehattar...
Pynta med kreditkortet och var glad.
Citera
2009-04-04, 19:39
  #18
Medlem
Ruvils avatar
Vad gäller perfect-privacy så finns det endast en bandbreddsbegränsning på vissa servrar (för närvarande 2 av 17 servrar). Detta är ju på grund av att hostingföretaget har satt en bandbreddsbegränsning medan resten av servrarna antagligen har en dedikerad bandbredd/uppkoppling
Citera
2009-04-04, 19:41
  #19
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jo men nu snackar vi om folk som sitter med dubbla foliehattar...
Pynta med kreditkortet och var glad.
Håller helt och hållet med

Citat:
Ursprungligen postat av Ruvil
Vad gäller perfect-privacy så finns det endast en bandbreddsbegränsning på vissa servrar (för närvarande 2 av 17 servrar). Detta är ju på grund av att hostingföretaget har satt en bandbreddsbegränsning medan resten av servrarna antagligen har en dedikerad bandbredd/uppkoppling
Informationen jag hittade ingick i deras avtal du accepterar när du registrerar dig för tjänsten. Hade det bara gällt för 2 av 17 servrar, hade det garanterat stått så.
Fast Perfect Privacys avtal var allt annat än simpelt. Så det är mycket möjligt att jag missuppfattade något.
__________________
Senast redigerad av Phas 2009-04-04 kl. 19:44.
Citera
2009-04-04, 19:45
  #20
Medlem
zorander1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sai
Vad betyder reverse om man får fråga? Sen om deras servrar ligger i Sverige är de väll tvungna att spara loggar?

Det betyder att trafik kan gå igenom åt båda håll. Alla andra VPN tjänster som jag har använt blir ungefär samma sak som att sitta bakom en router utan portforwarding.
Eftersom VPN servern inte vet till vilken dator bakom den den skall skicka en inkommande anslutning. Med PRQs tjänst så blir det istället som att sitta direkt mot nätet eller med en riktigt forwardad router.

Du kan tex köra FTP/webb-servrar och sånt bakom PRQs tjänst (även på portar som din ISP blockerar för inkommande trafik).


Tydligen behöver man iaf inte logga vilket IP som använt tjänsten.
Trafiken mellan dem och det öppna nätet däremot är en annan sak men det spelar ju ingen skillnad...

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Varför bry sig om att betala anonymt? Vad ska de göra? Tror ni Pontén kommer att ringa på dörren och säga "vi ser att du har betalat för en vpn-tjänst, nu åker du dit för fildelning".

Hmm. Nee. Däremot kan man kräva ut uppgifter om vem som har betalat för vad ifrån VPN tjänsten. Beroende på hur tjänsten ser ut och hur betalningsinformation hanteras så kan det gå att koppla ihop trafik med en viss användare och sedan betalningsinformation med en viss användare. Då är du fucked! .. även om de aldrig loggat ditt IP.

Speciellt då på PRQ där man får UNIKT IP.
Nu tror jag inte de sparar betalningsinformation på ett sätt att det går att göra (speciellt eftersom de inte märkt att jag inte betalt på över 6 månader) men det skadar inte att vara på säkra sidan.
__________________
Senast redigerad av zorander1 2009-04-04 kl. 19:53.
Citera
2009-04-04, 19:50
  #21
Medlem
MiniGangsters avatar
Så pqr är väl en av de bättre verkar det som då alltså? Annars så skulle väl TPB sätta upp en, ipredator eller något liknande har jag för mig.
Citera
2009-04-04, 19:51
  #22
Medlem
svulles avatar
Det får bli IPREDator, deras servrar kommer ligga i Holland, och lär väl ha en decent hastighet, då dem redan driver TPB, som är på topp 50 av världens mest traffikerade sajter.
Citera
2009-04-04, 19:52
  #23
Medlem
Ruvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Håller helt och hållet med


Informationen jag hittade ingick i deras avtal du accepterar när du registrerar dig för tjänsten. Hade det bara gällt för 2 av 17 servrar, hade det garanterat stått så.
Fast Perfect Privacys avtal var allt annat än simpelt. Så det är mycket möjligt att jag missuppfattade något.
Jag använder själv PP's tjänster nu och vet att det är så.
Citera
2009-04-04, 19:55
  #24
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det får bli IPREDator, deras servrar kommer ligga i Holland, och lär väl ha en decent hastighet, då dem redan driver TPB, som är på topp 50 av världens mest traffikerade sajter.
Det finns inte en chans att IPREDATOR kommer att kunna ge bra hastigheter. Alldeles för många kommer registrera sig och använda sig utav tjänsten. Det krävs för massiva linor helt enkelt. Men vänta och testa du. Jag hoppas att jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruvil
Jag använder själv PP's tjänster nu och vet att det är så.
Du vet att det som står i deras avtal inte stämmer? Får man fråga, hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback