2009-04-04, 15:19
Medlem
Svejks avatar
Skulle det vara en ide med en större förstasida i varje delforum, dvs med fler trådar.
Det är nu kring 20 st. Kan man öka detta till t ex 40 st?
Det verkar dock skifta lite mellan olika delforum så något enhetligt antal verkar inte finnas, så ändringarna kanske kan göras på just enskilda delforum?

Den här önskemålet är lite av bekvämlighet så att säga. Jag är en lat surfare som hellre scrollar än bläddrar.
De personliga inställningarna kan man ju justera med ett större antal inlägg i varje tråd just för att slippa ständigt bläddrande i den specifika tråden. Men det är ändå samma antal trådar på sidan under varje delforum (ca 20 st) T ex PI eller Veckans brott som är så pass rörliga och ständigt fylls med nya trådar, där skulle ett ökat antal trådar på sidan göra det hela behagligare för besökarna, genom att man då slipper ständigt bläddrande.
Citera
2009-04-04, 15:30
Medlem
Babsies avatar
Håller med, vore praktiskt om man kunde visa betydligt mer trådar på samma sida, men jag brukar använda det här firefox-pluginet, då löser det sig automatiskt: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4925
Citera
2009-04-04, 17:01
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Håller med, vore praktiskt om man kunde visa betydligt mer trådar på samma sida, men jag brukar använda det här firefox-pluginet, då löser det sig automatiskt: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4925
Det var ett riktigt trevligt addon. Tack för den!
Citera
2009-04-04, 17:11
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Kanon, tackar!
Det verkar ju vid en första anblick vara precis vad den bekväme surfaren vill ha. Skönt att den bara skarvar på nästa sida allt eftersom man scrollar.

EDIT: Inställningarna verkar dock vara onödigt röriga och inte helt enkla att greppa. Men man ska väl få kläm på det också med tiden.
Senast redigerad av Svejk 2009-04-04 kl. 17:17.
Citera
2009-08-15, 15:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Skulle det vara en ide med en större förstasida i varje delforum, dvs med fler trådar.
Det är nu kring 20 st. Kan man öka detta till t ex 40 st?
Det verkar dock skifta lite mellan olika delforum så något enhetligt antal verkar inte finnas, så ändringarna kanske kan göras på just enskilda delforum?

Den här önskemålet är lite av bekvämlighet så att säga. Jag är en lat surfare som hellre scrollar än bläddrar.
De personliga inställningarna kan man ju justera med ett större antal inlägg i varje tråd just för att slippa ständigt bläddrande i den specifika tråden. Men det är ändå samma antal trådar på sidan under varje delforum (ca 20 st) T ex PI eller Veckans brott som är så pass rörliga och ständigt fylls med nya trådar, där skulle ett ökat antal trådar på sidan göra det hela behagligare för besökarna, genom att man då slipper ständigt bläddrande.

Detta "problem" löses ju iofs i profilen "Kontrollpanel -> Redigera alternativ" där kan man ändra inställningarna så att upp till 40 inlägg visas per sida, men jag skulle gärna se ännu fler inlägg per sida.

EDIT
Jag läste lite fel sorry för det.
Fler trådar per forumsida skulle också vara uppskattat.
Senast redigerad av epost72 2009-08-15 kl. 15:28.
Citera
2010-01-29, 10:24
Medlem
Svejks avatar
Förslaget "Ökat antal trådar per sida" får man väl anse vara genomfört i och med den nya designen.

Detta förslag baserades på det förra formatet där det bara var 20 trådar per sida, men nu när man har justerat till ca 50 st, vilket verkligen uppskattas, så är väl denna gamla idé bäst passande i arkivet.

Lite OT:
Tyvärr lade min Autopager av i och med den nya designen, men det är väl smällar man får ta. Kanske det går att finna någon inställning i det röriga tillägget ... men i dagsläget med större sidor så upplevs detta bläddrande inte som ett särskilt stort irritationsmoment på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in