2009-04-06, 23:44
Medlem
F.Y.Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Som jag ser det så var både Kalmars och Helsingborgs straffar solklara. Kalmar skulle ju haft en till också.
Djurgårdens straff var däremot horibel. ÖSK var förtjänta av tre poäng i den matchen då de dominerade kraftigt ett tag.

Kan hålla med om att Kalmar kanske skulle ha en straff i annan situation (kändes iof som en filmning), men Helsingborgs straff var tom domaren osäker på, när han sett reprisen. Trots proffsdomare är nivån lägre än någonsin.
2009-04-06, 23:46
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Djurgårdens straff var däremot horibel. ÖSK var förtjänta av tre poäng i den matchen då de dominerade kraftigt ett tag.

Straffen är definitivt diskutabel, men att skriva att ÖSK förtjänade tre poäng är att ta sig vatten över huvudet. DIF förde spelet och i andra halvlek var ÖSK inriktat på en enda sak; försvar.

Det var jämnt i första halvlek och dessutom hyfsad välspelad från båda lagen med definitivt plus för DIFs mittfält och försvar. Men ÖSK valde - av okänd anledning - att backa hem mittfältet i andra och DIF hade då inte förmåga att komma särskilt nära.

Andra halvlek var ett sömnpiller, men inte heller här var ÖSK bättre eller vassare. Om "de dominerade kraftigt ett tag" då blundade du övriga matchen eller så är du så enögd att en blind framstår som klarsynt. Oavgjort hade varit rättvist, men skulle ett lag vinna, vilket nu blev DIF, så var DIF närmare segern. ÖSK hade tre klara målchanser, DIF hade två - och det kallar jag inte för "dominerade kraftigt". Sex resultatlösa och helt ofarliga hörnor kallar jag inte heller för "dominerade kraftigt".
2009-04-06, 23:53
Medlem
Fyfan vilka jävla domare Allsvenskan har, hur i helvete kunde dif få en straff? Javisst kan domare ha en dålig dag men vi verkar ha en hel hög med domare i Allsvenskan som varit lika förbannat dåliga i många år nu känns det som. Den ena beachboyen efter den andra.. Fröjdfelt, Frisk och Martin Hansson som dom största sopoprna men efter dom verkar det aldrig ta slut med klantskallar som dyker upp ibland och förstör en hel fotbollmatch genom att vara URUSLA. Man blir så matt..
2009-04-07, 00:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kul att se när Florén fick kramp att det var en hamarbyare som hjälper honom. Sånt blir man lite glad av i sitt lilla blödiga hjärta.
Du aldrig haft kramp i vaderna ser jag och antagligen aldrig sparkat på en boll heller skulle jag gissa.
Så man hjälper en som har kramp fort som faan för den smärtan är värre än du kan ana dig.
Och det går inte hjälpa sig själv, jag försökt många ggr med lika nedslående resultat.
Och då hjälper man oavsett vilket lag man är i och sett detta många ggr innan, väx upp.

2 billiga straffar för Elfsborg kan man säga, första som när han putte på Keene.
Han tog ett steg från Keene samtidigt därav såg effekten ut betydligt större än den var.
Därav blev domaren övertyga, även om Keene's förstärkte fallet så hade det nog inte hjälp utan att han tog just detta steg från Keene.

Hade det inte blivit straff där så hade dom helt säkert fått straff på den andra när Advic blev fälld(Överdramatiserade helt klart, dock fälld).
Och då utan andre domarens hjälp.

Urusel andra straff, hade han gjort som första då hade han lugnt satt den i andra, nu blev det mitt emellan
Man kan anta han lär sig nått.

Är det annars brukligt att samma person lägger flera straffar i rad i samma match?
Eller är det olika i olika lag?
Undrar för det var nått jag började fundera på hur dom gör i olika lag.

Slarvig Sjölund straff, inte att han chippade utan att det var en riktigt usel chip.
Och straffen i Helsingborg, det var väl en sån straff som dom slutat att blåsa på väl?
Det är ju hands men påverkan i spelet var ju noll, hade inte armen varit där så hade ju samma sak hänt med bollens bana.
Och inte heller sökte han bollen utan bollen sökte honom, nya regler kanske för i år ?
2009-04-07, 00:03
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Som jag ser det så var både Kalmars och Helsingborgs straffar solklara. Kalmar skulle ju haft en till också.
På vilket sätt dominerade ÖSK matchen tycker du? Jag skulle kunna förstå om du sagt att oavgjort vore rättvist men aldrig att dem dominerade!
2009-04-07, 00:21
Medlem
Rocky69s avatar
Just kidding guys.
Tror inte att någon straff var riktig förutom den för Kalmar som inte blev straff. Och då var ju inte heller den riktig. Angående DIF-ÖSK så ville jag hetsa lite bara.
2009-04-07, 00:27
Medlem
Fick Mwila någon speltid i dagens match? Isåfall, hur gick det?
2009-04-07, 00:32
Medlem
csts avatar
Citat:
Angående DIF-ÖSK så ville jag hetsa lite bara.
Alltid lika roligt

Jag är iaf nöjd med 3 poäng och ett spel som vid några tillfällen gjorde att man tänkte att denna säsong kanske blir att räkna med. Försvaret kändes i nio fall av tio väldigt säkert och Kebba blir bara bättre och bättre. Sjölund vad bäst på plan och kantspelet ser ut att kunna bli riktigt farligt i år.
2009-04-07, 00:33
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco

1. 21 minuter inklusive stopptid.
2. Gack bättre för honom än det gack för ÖIS.
Senast redigerad av East Clintwood 2009-04-07 kl. 00:35.
2009-04-07, 00:34
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Mwila kom in någon gång runt 75:e skulle jag tro. Han ruschade igenom några gånger men inget att höja på ögonbrynen för. Han gjorde förvisso inte bort sig heller men han måste nog lyfta sig en del för att gå in i startelvan. 2,5/5 i betyg av mig.
2009-04-07, 00:35
Medlem
stukas avatar
Selakovic var fan inte vass idag alltså.. två sekunder för sen med allt.
2009-04-07, 00:40
Medlem
csts avatar
Vad höll för övrigt klacken på med? Självklart ska lidingösidan sjunga ZLs Järnkaminer, sofiastå för nöja sig med damtränaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in