2009-04-04, 08:42
Medlem
Rocky69s avatar
Vi öppnar. Kulan i luften och nya förhoppningar och farhågor skall stötas och blötas.
Omgång ett startar snart och det blir två ganska intressanta möten.
Själv sitter jag på Borås arena och hoppas på att bajens försvar skall kunna hålla ihop mot ett av seriens guldkandidater. Sitter precis intill bajenklacken så det kommer inte saknas trevlig underhållning under matchen.
I Bohuslän skall Häcken återigen börja en comebacksäsong där de skall försöka hålla sig kvar. Malmö skall återigen försöka bevisa att de faktiskt är en svensk toppklubb.

I morgon är det premiär på "Stureplan" mellan alliansens småttingar och det ser ut att bli fullt direkt. Omgångens toppmatch kommer på måndag mellan Helsingborg och Blåvitt.
2009-04-04, 11:29
Medlem
Mclarengbgs avatar
Gött, äntligen premiär!

Att de flesta tränarna, av slentrian (?), tippar Elfsborg som vinnare gör mig inget. Däremot skrämmer det mig att Wernersson tror att Elfsborg vinner Allsvenskan i år.
2009-04-04, 12:29
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ja Wernersson har alltid fel och är sveriges största pajas så då kan vi ta förgivet att inte ellos vinner då Ska bli intressant att se vad dom kan göra mot ett försvarsstarkt bajen, vi har ett klart starkare försvar iår med James och framförallt Armas. Men allsvenskans sämsta anfall kommer nog inte störa dom gula speciellt mycket dock Anfallsvapnet är Chankos frisparkar och Armas huvudspel vid hörnor. Tror det blir målsnålt idag..1-0 till EIF eller 0-0, 1-1. Den som lever några timmar till får se

Har en trippel i premiäromgången med 500 som insats:

Häcken-MFF 2
DIF-ÖSK X
AIK-HBK X

Dags att bli rik, dags att dra igång allsvenskan
2009-04-04, 13:04
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ja Wernersson har alltid fel och är sveriges största pajas så då kan vi ta förgivet att inte ellos vinner då Ska bli intressant att se vad dom kan göra mot ett försvarsstarkt bajen, vi har ett klart starkare försvar iår med James och framförallt Armas. Men allsvenskans sämsta anfall kommer nog inte störa dom gula speciellt mycket dock Anfallsvapnet är Chankos frisparkar och Armas huvudspel vid hörnor. Tror det blir målsnålt idag..1-0 till EIF eller 0-0, 1-1. Den som lever några timmar till får se

Har en trippel i premiäromgången med 500 som insats:

Häcken-MFF 2
DIF-ÖSK X
AIK-HBK X

Dags att bli rik, dags att dra igång allsvenskan

Jag hade satt mina pengar på AIK-HBK 2 istället
2009-04-04, 13:13
Medlem
så här vill jag se mff ställa upp idag:

-----------------Sandqvist---------------
"Vinsang"---Dixon-----Gabriel--Ricardinho
-----------Miljan-----RÅP------------------
Durmaz-------Labinot-------Larsson-----
------------------Ofere-------------------

Ett starkt lag mff har att förfoga över, förutom på målvaktsposten. Kanterna är också lite frågetecken och många vill nog se Molins istället för Jimmy Durmaz, men tycker Gische är lite överskattad. Spelade i princip hela förra säsongen 90 minuter i varje match men producerade ändå ytterst lite.

editaniel är ju skadad, glömde jag. Kastade in Åhman Persson där istället.
Senast redigerad av riquelme 2009-04-04 kl. 13:18.
2009-04-04, 13:14
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag hade satt mina pengar på AIK-HBK 2 istället

AIK kommer säkert komma högre än HBK iår men nu är det premiärmatch och gnaget har mest matchats mot sämre motstånd på försäsongen vilket kommer straffa sig i inledningen..men att dom skulle förlora är nog att hoppas på för mycket
2009-04-04, 13:34
Medlem
Dekomans avatar
Hur länge är Sidled borta?
2009-04-04, 13:37
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekoman
Hur länge är Sidled borta?

Tror att han kan spela ganska snart. Kanske även denna matchen
Senast redigerad av Treehorn 2009-04-04 kl. 13:40.
2009-04-04, 13:51
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Tror att han kan spela ganska snart. Kanske även denna matchen

Fast kanske inte så sannolikt när han inte ens ingår i truppen? lite förvånad när jag såg att mff bara tar med 2 naturliga mittbackar mot häcken, råp är visserligen mittback med men om mff spelare 4231 lär han ta sidleds plats och vem ersätter då råp? Dixon klev väl av sist så.

edit: iofs är ju kruys med
2009-04-04, 13:55
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast kanske inte så sannolikt när han inte ens ingår i truppen? lite förvånad när jag såg att mff bara tar med 2 naturliga mittbackar mot häcken, råp är visserligen mittback med men om mff spelare 4231 lär han ta sidleds plats och vem ersätter då råp? Dixon klev väl av sist så.

edit: iofs är ju kruys med

Hade inte kollat truppen, läste bara att Roland hade sagt att alla var friska inför premiären.
2009-04-04, 14:52
Medlem
turchias avatar
Har dom släppt lineups? Vill gärna se hur Hammarby ställer upp idag...
2009-04-04, 15:14
Medlem
jaochss avatar
MFF har som vanligt ett bra lag och har gjort bra värvningar. Återstår bara att få det att fungera till skillnad från tidigare säsonger. Låt oss hoppas på det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in