2009-04-03, 22:49
Medlem
spudwishs avatar
När jag kollar på klipp på internet så kraschar datorn efter ett tag. Vanligast är att jag kollar på youtube och det kraschar, men det har även hänt när jag haft klipp uppe på andra hemsidor. När jag kollar på nedladdade filmer på datorn händer däremot inget. Idag märkte jag att datorn kraschade när jag var inne på nån tv-sida också, tv.nu eller tvplaneten.se. Där visas det ju inga klipp vad jag såg.

Det som händer är att muspekaren och ev. ljud som spelas upp försvinner, medan klippet jag kollar på rullar på i nån sekund till, innan datorn bara stängs av.

Vad kan detta bero på?
Citera
2009-04-03, 23:19
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
När jag kollar på klipp på internet så kraschar datorn efter ett tag. Vanligast är att jag kollar på youtube och det kraschar, men det har även hänt när jag haft klipp uppe på andra hemsidor. När jag kollar på nedladdade filmer på datorn händer däremot inget. Idag märkte jag att datorn kraschade när jag var inne på nån tv-sida också, tv.nu eller tvplaneten.se. Där visas det ju inga klipp vad jag såg.

Det som händer är att muspekaren och ev. ljud som spelas upp försvinner, medan klippet jag kollar på rullar på i nån sekund till, innan datorn bara stängs av.

Vad kan detta bero på?

Antagligen har det något med flash spelaren att göra när du säger att det krashar även om du inte kollar på klipp (kan vara flash-reklam) men inte när du kollar på datorn.
Prova med att avinstallera/uppdatera din flash-spelare
Citera
2009-04-04, 00:36
Medlem
-ELF-s avatar
Installera om grafikdrivrutinerna.
Jag installerade om Vista för ett tag sedan och efter det så hade jag samma problem. När jag kollade på HD filmer på YouTube så var det väldigt laggigt och efter ett tag så fick jag blå skärm/startade om automatiskt.
Så har det alldrig varit innan. Så jag installerade om drivisarna och vips så var allt frid och fröjd igen .

Nu kan jag ha flera HD filmer på samtidigt. Men det blir lite lagg...
Citera
2009-04-05, 23:47
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zw0lt3
Antagligen har det något med flash spelaren att göra när du säger att det krashar även om du inte kollar på klipp (kan vara flash-reklam) men inte när du kollar på datorn.
Prova med att avinstallera/uppdatera din flash-spelare

Nu har jag inte gjort nån stenkoll, typ kollat på flera längre klipp, men det verkade funka. Avinstallerade, installerade på nytt, startade om, och sen har jag inte haft några problem. Tack för svaret!
Citera
2009-04-05, 23:51
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Nu har jag inte gjort nån stenkoll, typ kollat på flera längre klipp, men det verkade funka. Avinstallerade, installerade på nytt, startade om, och sen har jag inte haft några problem. Tack för svaret!
Okej, hoppas det löser sig då
Citera
2009-04-06, 21:46
Medlem
spudwishs avatar
Borde väl anat detta... Blev förstås en fin jinx att skriva här att det löst sig. Strax efter att jag skrev råkade jag ut för det, och igen idag. Så, tillbaks till problemlösningen...

Kan jag ha nån annan flash-spelare? Kollar jag under Lägg till/Ta bort program så verkar det inte finnas nån annan sån än Macromedia Flash.

Hur installerar man om drivrutiner? Har aldrig gjort det i hela mitt liv, har noll koll.

Har f.ö. Win XP och kör IE(6?), om det är relevant.
Citera
2009-04-07, 10:18
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Borde väl anat detta... Blev förstås en fin jinx att skriva här att det löst sig. Strax efter att jag skrev råkade jag ut för det, och igen idag. Så, tillbaks till problemlösningen...

Kan jag ha nån annan flash-spelare? Kollar jag under Lägg till/Ta bort program så verkar det inte finnas nån annan sån än Macromedia Flash.

Hur installerar man om drivrutiner? Har aldrig gjort det i hela mitt liv, har noll koll.

Har f.ö. Win XP och kör IE(6?), om det är relevant.
Då har jag i alla fall två nya alternativ:

Skaffa en annan webbläsare (Själv föredrar jag Google Chrome men Firefox fungerar bra det med)

Uppdatera drivisarna till ditt grafikkort.

Har du någon aning om vad det är för grafikkort du har så kanske jag kan hjälpa dig?
Citera
2009-05-15, 00:21
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zw0lt3
Då har jag i alla fall två nya alternativ:

Skaffa en annan webbläsare (Själv föredrar jag Google Chrome men Firefox fungerar bra det med)

Uppdatera drivisarna till ditt grafikkort.

Har du någon aning om vad det är för grafikkort du har så kanske jag kan hjälpa dig?

Provade Firefox men det var fortfarande samma.

Hur uppdaterar man drivrutiner? Har tyvärr ingen aning om vad jag har för grafikkort. Jag har en 5 år gammal Compaq så nåt gammalt sådant är det iaf.
Citera
2014-02-09, 17:20
Medlem
K..s avatar
Även jag har haft samma problem under en längre tid. Jag har ominstallerat datorn, gjort alla windowsuppdateringar och Nvidia GeForce laddar automatiskt ner uppdateringar. Jag har även kollat temperaturen och det är inget märkvärdigt.
Någon som vet vad problemet kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in