Riktigt budget grejer, fick det av föräldrana för ett tag sedan. Får aldrig ljudet att låta någonstans nära bra. Finns det något man kan göra eller är det bara att köpa något bättre?
Riktigt budget grejer, fick det av föräldrana för ett tag sedan. Får aldrig ljudet att låta någonstans nära bra. Finns det något man kan göra eller är det bara att köpa något bättre?
I alla fall är gitarren godkänd! När jag själv spelar drar jag ner mellanregistret och minskar på diskanten, detta gäller i högsta grad när jag spelar på min övningsförstärkare. Det är inga dåliga grejer du har (dock en jävligt ful gura
Du måste bara komma på hur att ställa in pottarna! Det är mitt tips!
Senast redigerad av Paraflex 2009-04-03 kl. 23:17.
I alla fall är gitarren godkänd! När jag själv spelar drar jag ner mellanregistret och minskar på diskanten, detta gäller i högsta grad när jag spelar på min övningsförstärkare. Det är inga dåliga grejer du har (dock en jävligt ful gura
Du måste bara komma på hur att ställa in pottarna! Det är mitt tips!
Hehe...
Själv går jag igång på mellanregister och diskant.
Det där är ju bra grejer själv kör man på en rusta gitarr...
En bra tråd med olika inställningar för olika artister/musiker https://www.flashback.org/showthread.php?t=702984.
Och förresten är du säker på att gitarren är rätt stämd?
Alltså, förstärkaren var kanske inte världens bästa i mitt tycke. Ingen högbudget grej, men du får väll skruva lite på knapparna tills du hittar rätt ljud. Och vill inte hacka ner för mkt, men gitarren är inte världens budget heller. Skaffa en av de högre Bc Rich modellerna isf. Jag har till exempel en NT Warlock, kanon ljud i den, och den är för övrigt riktigt härlig att spela på =)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!