• 1
  • 2
2009-04-03, 22:36
Medlem
Hej. jag har länge funderat på hur en perfekt människa skulle vara.

Det är en väldigt svår fråga med massor av olika svar
jag skulle gärna lyssna på era åsikter om hur en människa ska vara för att bli den ultimata.

min åsikt: Jag tror den ultimata människan skulle vara som ett Monster/odjur
låter kanske lite dumt men en människa utan känslor är en människa utan hinder och en människa utan hinder kan åstadkomma sinnessjuka grännser. Tänk efter utan känslor skulle du kunna t.ex. träna äta sova träna osv... om du lär dig det rätt och effektivt skulle du kunna bli starkast i världen utan tvekan för det är trots allt känslor som stoppar människan. det skulle kunna vara en likadan rutin med träningen som forskning. läser om alla sjukdomar och slippa tänka på annat detta skulle säkert förbättra minnet, skulle nog gå fort o hitta aids botemedel samt cancer o andra sjukdomar.
Citera
2009-04-03, 22:40
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fost

jag skulle gärna lyssna på era åsikter om hur en människa ska vara för att bli den ultimata.

låter kanske lite dumt men en människa utan känslor är en människa utan hinder och en människa utan hinder kan åstadkomma sinnessjuka grännser. Tänk efter utan känslor skulle du kunna t.ex. träna äta sova träna osv... om du lär dig det rätt och effektivt skulle du kunna bli starkast i världen utan tvekan för det är trots allt känslor som stoppar människan. det skulle kunna vara en likadan rutin med träningen som forskning. läser om alla sjukdomar och slippa tänka på annat detta skulle säkert förbättra minnet, skulle nog gå fort o hitta aids botemedel samt cancer o andra sjukdomar.

Du har en poäng, men idén är relativt absurd. Hur skulle detta gå till?
Citera
2009-04-03, 22:42
Medlem
dilevas avatar
Jag hade en dröm en gång då jag hade två kukar och jag satte på två tjejer samtidigt. Det vore perfekt tycker jag.
Citera
2009-04-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
Du har en poäng, men idén är relativt absurd. Hur skulle detta gå till?
det är omöjligt om du inte på nått sätt kopplar ifrån nått i hjärnan men tror knappast att det är möjligt, en sådan forskning skulle aldrig vara tillåten förmånga skulle bli hjärndöda
Citera
2009-04-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fost

Vad är meningen med att träna äta sova om man inte känner några känslor över det? Varför skulle man göra det överhuvudtaget? Man känner ju ingen stolthet, ingen glädje, ingen ångest, inget hat, ingen avundsjuka, ingen svartsjuka, ingenting som kan ge en motivation.

Jag kan nog inte svara på frågan faktiskt. Om människan inte är som den är så är det väl inte en människa längre. Så den ultimata människan är väl den som är som människor är mest.
Citera
2009-04-03, 22:45
Medlem
Du får ta och deffinera "perfekt" lite nu tycker jag, är den perfekta människan du är ute efter "perfekt" genom att denne har uppnått maximalt välmående eller är det en människa som är "perfek" för kollektivet?
Citera
2009-04-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Vad är meningen med att träna äta sova om man inte känner några känslor över det? Varför skulle man göra det överhuvudtaget? Man känner ju ingen stolthet, ingen glädje, ingen ångest, inget hat, ingen avundsjuka, ingen svartsjuka, ingenting som kan ge en motivation.

Jag kan nog inte svara på frågan faktiskt. Om människan inte är som den är så är det väl inte en människa längre. Så den ultimata människan är väl den som är som människor är mest.
om han på något sätt visste att det var hans kall och drog sig dit skulle de kanske vara möjligt
btw. sry sa emot mig själv men det är en svår fråga och ännu svårare svar :P
Citera
2009-04-03, 22:49
Medlem
mentometers avatar
Det vore jag i så fall, på många sätt. Psykiskt sett i alla fall. Jag är snäll och vänlig så länge ingen gör mig eller mina anhöriga illa.
Med vänlighet och rättvishet kommer man mycket långt.

Är kvinna och klår min far i armbrytning också! Med båda armarna Vet inte om jag ska vara glad eller inte för det, för det är en strong far jag har...

Jag är nog självgod just idag. Ursäkta mig för det, men man behöver det någon gång.
Citera
2009-04-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwaeZoZ
Du får ta och deffinera "perfekt" lite nu tycker jag, är den perfekta människan du är ute efter "perfekt" genom att denne har uppnått maximalt välmående eller är det en människa som är "perfek" för kollektivet?
en människa som kan uppnå mer än alla andra bara han gör det. eftersom han inte har några känslor finns inget välmående
Citera
2009-04-03, 23:06
Medlem
pokereves avatar
Låter lite som du har Nietche/Zarathustra influearade tankar
Citera
2009-04-03, 23:58
Medlem
_-olle-_s avatar
Vi kan ju bara spekulera utifrån våra haltande vetanden men en fulländad varelse är ju vad vi vanligtvis kallar en gud, eller Gud. Få gudar innan det nya testamentets Gud var speciellt sympatiska och jag tror inte att vårt sätt att resonera kring fulländade/övermänskliga individer skiljer sig så mycket från den grekiska mytologin. Se bara på Watchmen eller alla Marvel-hjältar och alla problem de brottas med.

Dock är idéer om fulländning så olika och reflekterar alla i grunden olika människosyner. Ovan nämnda Nietzsches syn på eventuella övermänniskor grundades ju på hans uppfattning om människan och hennes historia.

Men man kan nog tryggt spekulera att individer med övermänskliga förmågor antingen tvingas dominera, på något sätt gömma sig eller exkluderas.
Citera
2009-04-04, 02:52
Medlem
Tampongens avatar
Jag tror inte på bibeln men om man ska definera en perfekt människa så skulle det nog vara Jesus i så fall.

Man kan ju inte bara säga "perfekt" för det har ju olika betydelser beroende på vilka värderingar man har. För mig kanske en perfekt människa är helt annorlunda än för dig eftersom vi har olika värderingar.

Och det du pratar om är ingen människa det är bara en robot. Människor är väldigt översympatiska och väldigt intelligenta vilket gör att vi förmodligen kommer att utrota oss själva ganska snart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in