2009-04-03, 17:38
Medlem
JustPaintIts avatar
Tjena, köpte ett nytt headset idag eftersom det förra glappade.

Problemet är att när jag kopplat in det så funkar hörlurarna perfekt medans miken är helt död. Det är ett Trust headset och micen går att plocka bort. Någon som vet vilka inställningar/vad man kan göra, för att få det att funka?

Tack på förhand.

Edit: Det kopplas inte in via USB

Edit 2: har Windows Vista
Senast redigerad av JustPaintIt 2009-04-03 kl. 17:45.
Citera
2009-04-03, 18:17
Medlem
Fooulzs avatar
testat att söka runt bland trådar?
Citera
2009-04-03, 20:03
Medlem
JustPaintIts avatar
Ja, testade söka men hittade ingen tråd som passade, så om du har några tips så vore det hyggligt om du delade med dig.
Citera
2009-04-04, 15:28
Medlem
JustPaintIts avatar
Om det kan vara till hjälp så fångar ljudinspelaren upp ljuden på datorn t ex om jag loggar in på skype, lyssnar på musik etc.
Förlåt för dubbelpost.
Citera
2009-04-04, 17:42
Medlem
Har du testar att köra en test på maskinvara på egenskaper för ljud och ljudenheter? Det kan även vara så att du har fel inställt på vilken standardenhet som skall användas, det ändrar du på samma ställe.
Citera
2009-04-04, 19:13
Medlem
JustPaintIts avatar
Hittar inte vart man testar maskinvaran, vore bra om du kan skriva steg för steg hur jag "tar mig dit" då jag är totalt okunnig, en ny upptäckt är att mitt gamla headset är stendött när det kopplas in, både mikrofon och hörlurar men det funkade perfekt igår innan jag skaffade de nya
Citera
2009-04-04, 19:43
Medlem
kontrollpanelen--->ljud och ljudenheter--->röst--->Testa maskinvaran.
och på samma ställe, kolla vilken standardenhet som används. Finns det tex två olika så testa båda.
Citera
2009-04-04, 22:03
Medlem
JustPaintIts avatar
Så här ser det ut på kontrollpanelen och ljudhanteraren http://img14.imageshack.us/img14/969...llpanelmik.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in