Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-03, 15:01
Bannlyst
Jag har nyss installerat om från Windows XP Home Edition till Windows XP Professional och jag har inte "Automatiska Uppdateringar" av någon anledning och just nu så kör jag på SP1, någon som vet hur jag får tag i SP2 eller SP3?

Inte mycket som fungerar utan det..
Kan även behöva tips på hur jag kan få bort den där "30 dagar kvar för aktivering". De nycklarna jag har testat med har inte fungerat och jag vill inte bli av med Windows om 30 dagar.
Citera
2009-04-03, 15:02
Medlem
micaeles avatar
Dra hem en färdig version med SP2 eller SP3 redan inbakat. Du har ju precis installerat om Windows, så en gång till kan inte skada eller skapa merarbete.
Och hur du får bort dessa trevliga varningar finns det miljoner trådar om (och dessutom någon extremt innehållsrik samlingstråd).
Citera
2009-04-03, 15:04
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Jag har nyss installerat om från Windows XP Home Edition till Windows XP Professional och jag har inte "Automatiska Uppdateringar" av någon anledning och just nu så kör jag på SP1, någon som vet hur jag får tag i SP2 eller SP3?

Inte mycket som fungerar utan det..
Kan även behöva tips på hur jag kan få bort den där "30 dagar kvar för aktivering". De nycklarna jag har testat med har inte fungerat och jag vill inte bli av med Windows om 30 dagar.
Jag blir lite mörkrädd när du skapar en tråd om detta som jag anser vara väldigt basic kunnande om man använder datorer så mycket du verkar göra. Du ger ju folk tips och möjliga lösningar hej vilt i supportdelen? Hur kan du inte veta det här?
Citera
2009-04-03, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Jag blir lite mörkrädd när du skapar en tråd om detta som jag anser vara väldigt basic kunnande om man använder datorer så mycket du verkar göra. Du ger ju folk tips och möjliga lösningar hej vilt i supportdelen? Hur kan du inte veta det här?

Det jag är van vid är att automatiska uppdateringar notifierar mig om det och sedan så installeras det och flyter på fint. Har aldrig varit i det här läget förut att man sitter på SP1 och en massa program vägrar att fungera.

Jag har kollat på Microsofts site men jag hittar inte SP2 där utan bara massa "tillägg" och saker till SP2 verkar det som. Hjälp?
Citera
2009-04-03, 15:15
Medlem
cannaBes avatar
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Glöm inte att ändra språk till det du har Windows på.
Citera
2009-04-03, 15:15
Medlem
epost72s avatar
http://www.microsoft.com/downloads/r...DisplayLang=sv

EDIT lite för sen
Citera
2009-04-03, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
http://www.microsoft.com/downloads/r...DisplayLang=sv

EDIT lite för sen

Vad fan, är det rätt den där "Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers" låter bara som något tillägg. Annars så har jag faktiskt varit inne och kollat på detta innan idag men jag trodde att jag hade hittat fel.

Tack, jag laddar hem det nu och ska se hur det kommer att gå.

EDIT:
Laddar hem "Windows XP Service Pack 2 – nätverksinstallationspaket för IT-administratörer och utvecklare" nu, antar att den jag höll på att ladda hem innan var den engelska versionen.
Citera
2009-04-03, 15:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Vad fan, är det rätt den där "Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers" låter bara som något tillägg. Annars så har jag faktiskt varit inne och kollat på detta innan idag men jag trodde att jag hade hittat fel.

Tack, jag laddar hem det nu och ska se hur det kommer att gå.

Notera som sagt vilket språk du vill ha.

Jag länkade till en sökning på "servicepack"

Det är väl för att man ska kunna installera servicepacket på datorer som inte har internetanslutning om man installerar på flera samtidigt så att säga.

Det går nog även att hitta servicepack 2

EDIT
Va rörigt det blev Jag länkade till Servicepack3 på svenska...

Jaja ladda ned det servicepack som du vill ha.
Senast redigerad av epost72 2009-04-03 kl. 15:27.
Citera
2009-04-03, 15:38
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Notera som sagt vilket språk du vill ha.

Jag länkade till en sökning på "servicepack"

Det är väl för att man ska kunna installera servicepacket på datorer som inte har internetanslutning om man installerar på flera samtidigt så att säga.

Det går nog även att hitta servicepack 2

EDIT
Va rörigt det blev Jag länkade till Servicepack3 på svenska...

Jaja ladda ned det servicepack som du vill ha.
Krångla inte till det för grabben mer nu
Citera
2009-04-03, 16:31
Bannlyst
Service Pack 2 nu, dunderbart! Nu har jag "Automatiska Uppdateringar" också. Det kom tydligen först då SP2 kom.

Är det lönt att uppgradera till SP3? Några nackdelar? Jag har en massa teman till mitt XP, kommer de att fungera med SP3 också?
Citera
2009-04-03, 16:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Är det lönt att uppgradera till SP3? Några nackdelar? Jag har en massa teman till mitt XP, kommer de att fungera med SP3 också?
SP3 förändrar inte så mycket från SP2, mest ett redigt antal små uppdateringar.
Kolla vidare på sidor från http://www.google.se/search?hl=sv&q=differences+sp2+sp3
Citera
2009-04-03, 16:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Du bör finna svar och lösningar under denna stora tråd.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=305272
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in