• 1
  • 2
2009-04-03, 09:27
Medlem
Tankade hem en torrentfil som var i rar-format och som nu inte går att öppna.
Filen laddade klart 100% så den är inte ofullständig, det är väldigt många som laddat ner den och den funkar för alla så den är inte fel på filen i sig. Det finns bara en nedladdningsversion så jag kan inte försöka med någon annan fil.

När jag ska rara upp den säger felmeddelandet:
"c:\blablabla\bla.iso"
"The archive is either in unknown format or damaged"

När jag var klar tryckte jag iofs ta bort torrent+data för att det segade så mycket, men det kan väl inte ha gjort något. Filen ligger där med sina 3 gb.
Har det något med .iso att göra?

Tacksam för all hjälp jag kan få. Det var riktigt segt att ladda ner så jag väntar gärna med att ladda ner igen om det går att fixa på ett smidigare sätt.
Citera
2009-04-03, 09:33
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phaedron
Tankade hem en torrentfil som var i rar-format och som nu inte går att öppna.
Filen laddade klart 100% så den är inte ofullständig, det är väldigt många som laddat ner den och den funkar för alla så den är inte fel på filen i sig. Det finns bara en nedladdningsversion så jag kan inte försöka med någon annan fil.

När jag ska rara upp den säger felmeddelandet:
"c:\blablabla\bla.iso"
"The archive is either in unknown format or damaged"

När jag var klar tryckte jag iofs ta bort torrent+data för att det segade så mycket, men det kan väl inte ha gjort något. Filen ligger där med sina 3 gb.
Har det något med .iso att göra?

Tacksam för all hjälp jag kan få. Det var riktigt segt att ladda ner så jag väntar gärna med att ladda ner igen om det går att fixa på ett smidigare sätt.
Om du provar ladda ner igen och lägger den på samma ställe där den redan ligger så borde ditt torrentprogram gå igenom filerna och kolla hur mycket du redan har av dom, kanske fattas det 1kb.
Citera
2009-04-03, 10:13
Medlem
Heter filen blabla.rar eller blabla.iso?

Är det en .rar kan Du försöka reparera arkivet med WinRars funktion för detta.

Är det en .iso-fil kan Du prova att mounta filen i ett program som heter Daemon Tools, finns för nedladdning här:
http://www.disk-tools.com/download/daemon
Citera
2009-04-03, 12:54
Medlem
sommarlovs avatar
Hämta hem SENASTE Winrar!
Citera
2009-04-03, 13:24
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
När jag var klar tryckte jag iofs ta bort torrent+data
Smart
Citera
2009-04-03, 20:13
Medlem
Citat:
Om du provar ladda ner igen och lägger den på samma ställe där den redan ligger så borde ditt torrentprogram gå igenom filerna och kolla hur mycket du redan har av dom, kanske fattas det 1kb.
Börjar ladda från början tyvärr.

Citat:
Hämta hem SENASTE Winrar!
Same same

Citat:
Heter filen blabla.rar eller blabla.iso?
Frustrerad på windows eftersom allt är så rörigt, lättare var det ju att kolla sånt i windows 3.11 Eller är det för att jag druckit massa vin etc nu?
Hursomhelst reparera går inte med winrar
Mounta med daemon hänger datorn..

Citat:
Smart
Hah, knappast. Väntat hela dan på att det skulle ladda klart, segade ner datorn helt så när det var klart vid c:a 02:23 var jag lite ur gängorna..
Btw när man tar bort torrent + data vad är det då för data som man tar bort?

Tack för tipsen hursomhelst, får väl ladda ner skiten igen antar jag alternativt få tag i det på laglig väg
Citera
2009-04-03, 20:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Btw när man tar bort torrent + data vad är det då för data som man tar bort?
Filerna du laddar ned inkl. torrent-filen.
Citera
2009-04-03, 21:22
Medlem
Citat:
Filerna du laddar ned inkl. torrent-filen.

Men filen är ju kvar?
Citera
2009-04-03, 21:57
Medlem
Chims avatar
99.9% chans ditt riktigt smarta drag att ta bort både torrentfilen och datan som orsakat detta. Bara att ladda ner igen.
Citera
2009-04-03, 22:05
Medlem
Jo, det tror jag med. Dock fattar jag inte vad det är för data som tagits bort då hela filen ligger kvar..
Citera
2009-04-03, 22:27
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är bara det som ingår i torrenten som tas bort, inget som du packar upp ur originalet, om sådan finns.

När du lägger till en torrent får du oftast en lista på allt som den innhåller, det är det som tas bort.
Citera
2009-04-03, 23:48
Medlem
Citat:
ta bort torrent+data]
Ops, läste inte ditt första inlägg tillräckligt noga...

Citat:
Men filen är ju kvar?
Nej, information om att filens storlek är xxx Mb eller Gb finns, men det finns ingen information på disken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in