2009-04-02, 18:53
Medlem
Hej alla!

Nu är det såhär att jag har ett par diskar liggandes som jag skulle vilja titta genom. När jag kopplade in den första och bootade datorn så hittade datorn disken, "New hardware!" osv osv... Men när jag tittar i utforskaren så hittar jag inte disken? Jag kan hitta disken i device manager också.

Vad ska jag göra för att finna den?

Tack på förhand!
Citera
2009-04-02, 18:57
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kahzu
Hej alla!

Nu är det såhär att jag har ett par diskar liggandes som jag skulle vilja titta genom. När jag kopplade in den första och bootade datorn så hittade datorn disken, "New hardware!" osv osv... Men när jag tittar i utforskaren så hittar jag inte disken? Jag kan hitta disken i device manager också.

Vad ska jag göra för att finna den?

Tack på förhand!
Högerklicka på My Computer och välj Manage. I listan till vänster i fönstret som poppar upp har du Disk Management, du bör se din disk där. Kolla att den innehåller en NTFS-partition (skapa en annars om disken är tom) och kolla att det finns en enhetsbokstav knuten till partitionen - högerklick på partitionen -> Change Drive Letter and Path.
Citera
2009-04-02, 18:57
Medlem
rushmirs avatar
högerklicka på den här datorn, välj manage, sen till diskhanteraren, välj disken och ta initiera, viola
Citera
2009-04-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Högerklicka på My Computer och välj Manage. I listan till vänster i fönstret som poppar upp har du Disk Management, du bör se din disk där. Kolla att den innehåller en NTFS-partition (skapa en annars om disken är tom) och kolla att det finns en enhetsbokstav knuten till partitionen - högerklick på partitionen -> Change Drive Letter and Path.

den innehåller inte en NTFS-partition och om jag högerklickar på den så kan jag bara välja delete partition eller help :s. Den har ingen bokstav heller.
Citera
2009-04-02, 19:25
Medlem
Cleopatras avatar
Prova med att starta om. Det hände mig häromdagen med en extern disk. Den visades i datorhanteraren, men inte under Min Dator.
Citera
2009-04-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Prova med att starta om. Det hände mig häromdagen med en extern disk. Den visades i datorhanteraren, men inte under Min Dator.
startat om datorn ett par gånger nu utan resultat :/
Citera
2009-04-02, 23:35
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kahzu
den innehåller inte en NTFS-partition och om jag högerklickar på den så kan jag bara välja delete partition eller help :s. Den har ingen bokstav heller.

Haft liknande problem på jobbet, ofta på grund av att partitionstabellen vart korrupt. Lösningen har vart antingen dataräddnings mjukvara för att återskapa filerna om man vill ha dem och sen formatera disken.
Citera
2009-04-03, 12:22
Medlem
Cleopatras avatar
Vill bara säga att Easus Partition Master Professional är gratis för idag. Installera och leta efter fel. När jag körde igång den på en av mina externa, hittade den 319 errors.

http://www.giveawayoftheday.com/

Observera att den är gratis endast idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in