• 1
  • 2
2009-04-02, 18:24
Medlem
Jag har märkt att det framkommer mer och mer kvinnomisshandel bland kriminella män, kända som okända.
Nu finns ju detta bland alla samhällsklasser tänker ni?
Jo men det märkliga i detta är ändå att det är mer extremt motstånd i dessa kriminella kretsar mot att slå sina kvinnor, även andra kvinnor. Även barn misshandel förekommer, tyvärr.
Hur kommer det sig att detta inte kommer upp till ytan och blir utdömt lika ofta bland likasinnade kriminella??
Jo jag tror att det beror på att många är lika goda kålsupare och inte vågar välja bort deras vän som slår, och förnekar eller så är dom av samma art helt enkelt.
Det märkliga är ändå att inne på anstalterna så står dom och gapar glåpord till dessa dömda kvinnobrottsutövare.
Men sen när dom muckar och kommer hem till flickvännen så tar det nån vecka sen ska hon minsann " veta sin plats" och "förtjänar lite pisk" och får stå ut med misshandel...

Jag tänkte att syftet med denna tråden skulle bli att diskutera detta fenomen samt att vi kan väl namedroppa lite namn på vilka förövare det finns inom denna kategori.
Som sagt det är oftast inte många som pratar om detta, men jag vill därför upplysa vilka busar det finns som slår kvinnor.
Nu menar jag inte anders eklund typer osv utan mer organiserade kriminella " vanliga brottslingar".
Citera
2009-04-02, 18:29
Medlem
jerros avatar
Exakt den tanken har jag tänkt länge. Tror helt klart det stämmer. Många av dom som är snabba med att piska kvinnomisshandlare på fängelser är nog inte bättre själva dom har bara haft turen att inte åka dit för det
Citera
2009-04-02, 18:34
Medlem
BasinCity_Mias avatar
Lite OT, men apropå kvinnomisshandlare kan jag inflika att de flesta män som slår sina kvinnor inte själva tycker att de är kvinnomisshandlare alls.

De är i fullständig förnekelse om vad de gör. Det brukar krävas månader av hårdterapi för att få dem att inse att när de slår sin egen flickvän är det just kvinnomisshandel (och inte bara när andra män gör det).

De ursäktar och bortförklarar alltid sitt eget beteende till den punkt att de kan slå henne blodig utan att tycka att de är ''en sån''.

Deras egen flickvän förtjänar ju stryk, men det gör ju inte alla andra tjejer.

De kan således lätt hävda att de hatar kvinnomisshandlare samtidigt som deras egen tjej ligger på golvet hemma med fyra brutna revben.

OT over and out.
Senast redigerad av BasinCity_Mia 2009-04-02 kl. 18:37.
Citera
2009-04-02, 19:34
Medlem
MR Bananes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Jag har märkt att det framkommer mer och mer kvinnomisshandel bland kriminella män, kända som okända.
Nu finns ju detta bland alla samhällsklasser tänker ni?
Jo men det märkliga i detta är ändå att det är mer extremt motstånd i dessa kriminella kretsar mot att slå sina kvinnor, även andra kvinnor. Även barn misshandel förekommer, tyvärr.
Hur kommer det sig att detta inte kommer upp till ytan och blir utdömt lika ofta bland likasinnade kriminella??
Jo jag tror att det beror på att många är lika goda kålsupare och inte vågar välja bort deras vän som slår, och förnekar eller så är dom av samma art helt enkelt.
Det märkliga är ändå att inne på anstalterna så står dom och gapar glåpord till dessa dömda kvinnobrottsutövare.
Men sen när dom muckar och kommer hem till flickvännen så tar det nån vecka sen ska hon minsann " veta sin plats" och "förtjänar lite pisk" och får stå ut med misshandel...

Jag tänkte att syftet med denna tråden skulle bli att diskutera detta fenomen samt att vi kan väl namedroppa lite namn på vilka förövare det finns inom denna kategori.
Som sagt det är oftast inte många som pratar om detta, men jag vill därför upplysa vilka busar det finns som slår kvinnor.
Nu menar jag inte anders eklund typer osv utan mer organiserade kriminella " vanliga brottslingar".

Det här är ett ämne som helt klart bör hamna under luppen.
Först..., vi kan alla vara överrens om att det finns kvinnor därute som av olika själ felaktigt anklagar pojkvän/ex för misshandel av diverse orsaker. Dessa hyndor förstör trovärdigheten för de tjejer som på allvar får leva under misshandel och grov psykisk terror. Både hos den berörda myndigheten som har fullt upp med att jaga in pengar till statskassan och hos anhöriga åt båda håll.

Det här vet såklart även polarna(ditt ämne ovan) och således krävs jävligt bra bevisning för att gå emot sin vän. Ord och anklagelser räcker inte.

Sen finns det nog många som ser skillnad på olika typer av kvinnomisshandel, ex, en lavett på en dyngfull brud som kommer hem med sperma i håret och är stöddig, eller psykiskt och fysiskt våld mot en nedtryckt kvinna som är snäll som ett lamm. De flesta kriminella anser nog som de flesta andra att det är en rätt stor skillnad i de olika fallen. Men än en gång, vems version tror man på. Polaren eller tjejens?

Jag personligen hatar asen som misshandlar tjejer, fega hundar. Kan även gå i god att de jag kallar mina polare, kriminella eller ej, gör det. Men tyvärr är det som du säger inget som görs så mycket åt och det såklart en värre treagedi för den drabbade tjejen än vad det är för polare och bekanta som får höra att en närstående har slagit en tjej. Därför blir det lite olika propotioner.

Sen kan det ju vara värt att nämna att det är många poliser som anklagats för detta brott. . (Har ingen statistik men vågar chansa att dom ligger i topp yrkeskategoriskt). Trist att inte en sån som Leif belyser detta ämne mer, men han har uppenbarligen viktigare saker för sig

Skulle den anklagade kvinnomisshandlaren även syssla med annan brotslighet som stölder, ekonomiska brott osv läggs det mesta kruten på den biten
Tjejernas anmälningar om hot och rädsla tas med en jätte skopa salt, resurserna och pengarna skall läggas där det finns en ekonomisk vinst. Stadskassan skall ha sitt...katjing..
Senast redigerad av MR Banane 2009-04-02 kl. 19:47.
Citera
2009-04-02, 20:09
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jonas Bergdahl (fd OG-ledare)

Bra tjejen, intressant tråd.

Här har ni ett exempel:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...de-flickvannen

Citat:
Nu kan vi avslöja att den tidigare ledaren för OG i Stockholm, Jonas Bergdahl, har dömts för grov kvinnofridskränkning av hovrätten

Citat:
Bland annat har han slängt in henne i en vägg, slitit henne i håret och spottat henne i ansiktet. Samt hotat att slå in pannbenet på henne.

Citat:
Citat:
Sov med knäna uppdragna

I rättegångsprotokollen målas en bild av långvarig och systematisk misshandel upp. Bland annat berättar sambon att hon ofta sovit med knäna uppdragna för att skydda sig mot våld. Förutom den fysiska misshandeln har sambon levt med våldets skugga ständigt hängande över sig och upprepade gånger blivit hotad av Bergdahl.

Jonas Bergdahl dömdes till ett år och sex månader i fängelse för kvinnofridskränkning.

Jag finner inga ord, så vidrigt att ge sig på en kvinna. Straffet är för milt.
Citera
2009-04-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Bra tjejen, intressant tråd.

Här har ni ett exempel:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...de-flickvannen

Jag finner inga ord, så vidrigt att ge sig på en kvinna. Straffet är för milt.
Ja härregud vilka svärmorsdrömmar...usch.

Jag har en till kandidat. fast han är inte med i något gäng.
Men han var med i ett väldigt uppmärksammat styckmordsmål för ca 10 år sen där en man hade mördat sin kvinna och där han tog hjälp av 3 kriminella män som var med och styckade kroppen i 100 delar, Marita P om ni minns det?
Den mannen (som var en av medhjälparna till styckningen) blev dömd idag för grov kvinnofridskränkning och fick 20 månader för det,men han hade del kvar på ett tidigare straff åxå som lades på.
Hans flickvän väntade på honom i många år i fängelset och dom har barn tillsammans,sen tog det 2 veckor sen misshandlade han henne och detta fortsatte i flera månader tills kvinnan anmälde honom.
Hon hade bra bevisning, fått åka ambulans in till sjukan vid nåt tilfälle, samt att blivit fotograferad vid flera tillfällen på kvinnojourer med massor av blåmärken och spräckt näsa osv.
Så visst finns det kvinnor som vågar anmäla.men trots denna bevisning så får hon hotbrev ifrån hans vänner om att det är fel att ha gått till polisen och det är ju knappast så att killen använt övervåld tycker dom. och sen fortsätter dom att vara denna förövares vän....
Citera
2009-04-02, 20:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ja härregud vilka svärmorsdrömmar...usch.

Jag har en till kandidat. fast han är inte med i något gäng.
Men han var med i ett väldigt uppmärksammat styckmordsmål för ca 10 år sen där en man hade mördat sin kvinna och där han tog hjälp av 3 kriminella män som var med och styckade kroppen i 100 delar, Marita P om ni minns det?
Den mannen (som var en av medhjälparna till styckningen) blev dömd idag för grov kvinnofridskränkning och fick 20 månader för det,men han hade del kvar på ett tidigare straff åxå som lades på.
Hans flickvän väntade på honom i många år i fängelset och dom har barn tillsammans,sen tog det 2 veckor sen misshandlade han henne och detta fortsatte i flera månader tills kvinnan anmälde honom.
Hon hade bra bevisning, fått åka ambulans in till sjukan vid nåt tilfälle, samt att blivit fotograferad vid flera tillfällen på kvinnojourer med massor av blåmärken och spräckt näsa osv.
Så visst finns det kvinnor som vågar anmäla.men trots denna bevisning så får hon hotbrev ifrån hans vänner om att det är fel att ha gått till polisen och det är ju knappast så att killen använt övervåld tycker dom. och sen fortsätter dom att vara denna förövares vän....

Har du något mål-nr? Lägg gärna upp det här, det är offentliga handlingar som alla har rätt att ta del av.
Citera
2009-04-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Har du något mål-nr? Lägg gärna upp det här, det är offentliga handlingar som alla har rätt att ta del av.

jo jag vet och ja det har jag, men jag vill inte att tjejen i fråga ska bli uthängd igentligen eftersom det är en vän till mig... hon har fått stå ut med nog uppmärksamhet tycker jag, och barnet blir lidande av att hängas ut...
Citera
2009-04-02, 20:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
jo jag vet och ja det har jag, men jag vill inte att tjejen i fråga ska bli uthängd igentligen eftersom det är en vän till mig... hon har fått stå ut med nog uppmärksamhet tycker jag, och barnet blir lidande av att hängas ut...

Då täcker du bara över hennes namn
Citera
2009-04-02, 20:50
Medlem
Olympiuss avatar
Eftersom kvinnomisshandel inte är lagligt, är man inte kriminell när man slår sin kvinna då?

Eller är kvinnomisshandel för lätt för att man som utövare kan kallas kriminell? Kanske ett bi-brott?
Citera
2009-04-02, 22:12
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Eftersom kvinnomisshandel inte är lagligt, är man inte kriminell när man slår sin kvinna då?

Eller är kvinnomisshandel för lätt för att man som utövare kan kallas kriminell? Kanske ett bi-brott?

Vet inte riktigt om någon som slår sin kvinna utan att göra någonting annat brottsligt kan kallas kriminell.
Citera
2009-04-02, 22:51
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Vet inte riktigt om någon som slår sin kvinna utan att göra någonting annat brottsligt kan kallas kriminell.

Beror nog på vem man frågar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in