Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Jag har märkt att det framkommer mer och mer kvinnomisshandel bland kriminella män, kända som okända.
Nu finns ju detta bland alla samhällsklasser tänker ni?
Jo men det märkliga i detta är ändå att det är mer extremt motstånd i dessa kriminella kretsar mot att slå sina kvinnor, även andra kvinnor. Även barn misshandel förekommer, tyvärr.
Hur kommer det sig att detta inte kommer upp till ytan och blir utdömt lika ofta bland likasinnade kriminella??
Jo jag tror att det beror på att många är lika goda kålsupare och inte vågar välja bort deras vän som slår, och förnekar eller så är dom av samma art helt enkelt.
Det märkliga är ändå att inne på anstalterna så står dom och gapar glåpord till dessa dömda kvinnobrottsutövare.
Men sen när dom muckar och kommer hem till flickvännen så tar det nån vecka sen ska hon minsann " veta sin plats" och "förtjänar lite pisk" och får stå ut med misshandel...
Jag tänkte att syftet med denna tråden skulle bli att diskutera detta fenomen samt att vi kan väl namedroppa lite namn på vilka förövare det finns inom denna kategori.
Som sagt det är oftast inte många som pratar om detta, men jag vill därför upplysa vilka busar det finns som slår kvinnor.
Nu menar jag inte anders eklund typer osv utan mer organiserade kriminella " vanliga brottslingar".
Det här är ett ämne som helt klart bör hamna under luppen.
Först..., vi kan alla vara överrens om att det finns kvinnor därute som av olika själ felaktigt anklagar pojkvän/ex för misshandel av diverse orsaker. Dessa hyndor förstör trovärdigheten för de tjejer som på allvar får leva under misshandel och grov psykisk terror. Både hos den berörda myndigheten som har fullt upp med att jaga in pengar till statskassan och hos anhöriga åt båda håll.
Det här vet såklart även polarna(ditt ämne ovan) och således krävs jävligt bra bevisning för att gå emot sin vän. Ord och anklagelser räcker inte.
Sen finns det nog många som ser skillnad på olika typer av kvinnomisshandel, ex, en lavett på en dyngfull brud som kommer hem med sperma i håret och är stöddig, eller psykiskt och fysiskt våld mot en nedtryckt kvinna som är snäll som ett lamm. De flesta kriminella anser nog som de flesta andra att det är en rätt stor skillnad i de olika fallen. Men än en gång, vems version tror man på. Polaren eller tjejens?
Jag personligen hatar asen som misshandlar tjejer, fega hundar. Kan även gå i god att de jag kallar mina polare, kriminella eller ej, gör det. Men tyvärr är det som du säger inget som görs så mycket åt och det såklart en värre treagedi för den drabbade tjejen än vad det är för polare och bekanta som får höra att en närstående har slagit en tjej. Därför blir det lite olika propotioner.
Sen kan det ju vara värt att nämna att det är många poliser som anklagats för detta brott. . (Har ingen statistik men vågar chansa att dom ligger i topp yrkeskategoriskt). Trist att inte en sån som Leif belyser detta ämne mer, men han har uppenbarligen viktigare saker för sig
Skulle den anklagade kvinnomisshandlaren även syssla med annan brotslighet som stölder, ekonomiska brott osv läggs det mesta kruten på den biten
Tjejernas anmälningar om hot och rädsla tas med en jätte skopa salt, resurserna och pengarna skall läggas där det finns en ekonomisk vinst. Stadskassan skall ha sitt...katjing..