• 1
  • 2
2009-04-02, 18:22
Medlem
Hej!

Jag funderar på en Kenwwod KM020 som matberedare i ett "avancerat hemmakök". Någon som har erfarenhet av denna maskin? Någon som har vettiga alternativ att föreslå?

/Martin
Citera
2009-04-02, 19:20
Medlem
dePauls avatar
Bra maskin till rätt pris. Som vanligt så finns det bättre. Mycket bättre.......
Dvs om man är beredd att betala.

~Paul~
Citera
2009-04-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Bra maskin till rätt pris. Som vanligt så finns det bättre. Mycket bättre.......
Dvs om man är beredd att betala.

~Paul~

OK, vad är mycket bättre under max 10 000? Jag är inte beredd att lägga 20k på en Robot Coupe tex...
/Martin
Citera
2009-04-02, 20:57
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.F
Hej!

Jag funderar på en Kenwwod KM020 som matberedare i ett "avancerat hemmakök". Någon som har erfarenhet av denna maskin? Någon som har vettiga alternativ att föreslå?

/Martin
Tjenare. 5 pap outch.

Har du verkligen behov av det här ? eller har du / vill bränna pengar?

Tycker det kan vara det första att överväga, vad lagar du som behöver det ?
hur ofta? och är det värt pengarna i slutet ?
Citera
2009-04-02, 22:20
Medlem
Utan att googla ihjäl mig; vad får du med för tillbehör? För 5 k ska du fanemej kunna mala, knåda deg, mixa och vispa, minst. Gärna mangla lakan åxo.

Jag har en E-lux Assisstent som jag bakar med, en elvisp och en kannmixer. Basta. Mer behövs inte.
Citera
2009-04-02, 22:29
Medlem
Fanatikers avatar
Är också sugen på att veta mer om den!
Har en polare som säljer den på sitt jobb men han har inte hunnit testa den. Den ska iaf vara riktigt bra att köra degar i. Själv var jag riktigt sugen på en kitchen aid först, har själv använt den i jobbet, dock aldrig kört några degar och gillar verkligen utseendet.
(men det är ju trots allt insidan som räknas.. )
Men med sina 325 watt och bunke som rymmer 4,83 liter mot kenwoods 1500w och 6,7 liter, så har den nog inte så mycket att komma med.
Hoppas någon av er har en recension på den...
Citera
2009-04-03, 09:36
Bannlyst
Flickv¨nnen köpte kitchenaid pga utseendet,själv hade jag gått för kenwood.Lite st¨rre bunke och b¨ttre visp. känns som motorn är snabbare,enligt mig då!
Citera
2009-04-03, 09:49
Medlem
dePauls avatar
Kenwood Major är en mycket fin maskin. Liksom dess lillebror: Mega. Den har en motor på 800 W, vilket är det samma som Kitchen Aid Professional. Dock kostar den bara hälften av Kitchen Aids saftiga pris (över 8K).

Jag är lite kluven när det gäller maskiner som "kan allt". Personligen föredrar jag separata maskiner för specifika uppgifter. Mina val hade därför blivit:

Blender/Mixer:
Hamilton Beach Commersial
Vitamix 5200
Waring
Blend Tec

Degknådare:
Electrolux Magic Mill

Vill man trots allt ha en enda maskin så hade jag valt "Vorwerk Thermomix TM21". Den slår allt.

~Paul~
Citera
2009-04-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kenwood Major är en mycket fin maskin. Liksom dess lillebror: Mega. Den har en motor på 800 W, vilket är det samma som Kitchen Aid Professional. Dock kostar den bara hälften av Kitchen Aids saftiga pris (över 8K).

Jag är lite kluven när det gäller maskiner som "kan allt". Personligen föredrar jag separata maskiner för specifika uppgifter. Mina val hade därför blivit:

Blender/Mixer:
Hamilton Beach Commersial
Vitamix 5200
Waring
Blend Tec

Degknådare:
Electrolux Magic Mill

Vill man trots allt ha en enda maskin så hade jag valt "Vorwerk Thermomix TM21". Den slår allt.

~Paul~

Tackar för tipsen!

/Martin
Citera
2009-04-03, 21:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.F
Tackar för tipsen!

/Martin
NP .

~Paul¨
Citera
2009-04-03, 21:43
Medlem
Luftiss avatar
Jag har den maskinen och jag kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd. Den uppfyller alla krav jag har på en köksmaskin.

Sen är det ju svårt att veta vad du vill få ut av den i just ditt kök.
Citera
2009-04-05, 00:42
Medlem
askbollens avatar
Passar på att kapa tråden lite. Har tänkt införskaffa en assistent eller liknande, främsta och kanske enda användningsområdet är degblandning, annat gör jag för hand. Hur billigt kan jag komma undan om jag samtidigt vill ha en kvalitetsmaskin, inget rassel eller plastigt skräp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in