2009-04-02, 17:46
Medlem
Hej alla kära flashbackare,

Låt oss säga att vi LEKER med tanken.

Hade det varit möjligt på något sätt att hacka spelmaskinerna från svenska spel och ta deras mjukvara eller på något annat sätt göra något så att vi säger hela sverige skulle vinna högsta vinst på en gång, va den nu är? 500?

Det vill säga dem beryktade Jack Vegas Maskinerna,

Kom och tänka på detta idag när jag spela, så såg jag att man startar upp den så ser det ju precis ut som en dator i början.

Sen är där en krögare som jag känner som har såna, som sa att när dem installerar dem så kommer där snubbar och kopplar in dem till speciella nätverk osv.

Jag själv kan ingenting om hacking, bara nyfiken och hade varit roligt med en diskussion om detta ämne

Over and out....

Mvh
Citera
2009-04-02, 17:58
Medlem
SchackMatts avatar
Svaret på varenda "Går det att hacka X"-fråga är att X går att hacka om X har en lucka som tillåter att man hackar X.
Citera
2009-04-02, 18:02
Medlem
forseys avatar
I teorin är det möjligt. Om man hade obegränsad tillgång till en maskin.
Alltså på plats är det riktigt svårt.
Man skulle då kunna dra programmet som från chippet som sitter i. Detta är då i binär-form, alltså bara i nollor och ettor.
Sedan listar man ut hur programmet är uppbyggt, så kallat reverse engineering.
Detta är det riktigt svåra vilket kräver många och åter många år av erfarenhet.
Efter det så får man klura lite mera för att få fram vilket algoritm som används för att slumpa ut korten.
Detta har gjorts i verkligheten i USA och finns berättat i Kevin Mitnicks bok The Art of Intrusion
Citera
2009-04-02, 18:36
Medlem
Kan man? Ja
Kan du? Nej
Kommer någon på detta forumet göra detta? Antagligen inte.

Men som dom andra har sagt, om den har en säkerhetslucka, som den antagligen har fast ingen vet, så funkar det.
Citera
2009-04-02, 18:58
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Teoretiskt - för att hitta en exploit måste den/de som hackar mjukvaran ha tillgång till den eller en hel jack vegas maskin och dekonstruera koden för att ta reda på hur den fungerar.

Då jag själv har sett jack vegas maskiner vara anslutna till någon form av server via telesladdar så misstänker jag att de inte kör koden helt lokalt utan att hela eller delar av systemet (exempelvis utdelningsprocenten eller loggar över när folk spelar mest) kontrolleras av svenska spels servrar.

Att hitta en exploit i svenska spels servrar blir en helt annan femma.
Citera
2009-04-02, 19:20
Medlem
forseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Teoretiskt - för att hitta en exploit måste den/de som hackar mjukvaran ha tillgång till den eller en hel jack vegas maskin och dekonstruera koden för att ta reda på hur den fungerar.

Då jag själv har sett jack vegas maskiner vara anslutna till någon form av server via telesladdar så misstänker jag att de inte kör koden helt lokalt utan att hela eller delar av systemet (exempelvis utdelningsprocenten eller loggar över när folk spelar mest) kontrolleras av svenska spels servrar.

Att hitta en exploit i svenska spels servrar blir en helt annan femma.

Mycket möjligt att de inte kör allt lokalt. Men själv tror jag att själva utdelningsprocenten är hårdkodat på varje maskin.
Eftersom ett spelföretag inte skall kunna fuska och ändra denna.
För det är väll inte svenska spel som tillverkar sina jack vegas maskiner själv va?
Citera
2009-04-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattzor
Kan man? Ja
Kan du? Nej
Kommer någon på detta forumet göra detta? Antagligen inte.

Men som dom andra har sagt, om den har en säkerhetslucka, som den antagligen har fast ingen vet, så funkar det.

Har inte i princip alla system någon lucka i deras säkerhets system?

Eller finns det något i världen som är helt jävla omöjligt att hacka sig in på

Känns inte som att något system är 100% säkert idag med tanke på Nasa och pentagon blev hackade, (dock nog av någon som är mer kunnig än alla dem som sitter här och läser fast vad jag har förstått så finns det även dem med goda kunskaper här, rätta mig om jag har fel)
Citera
2009-04-02, 23:41
Medlem
forseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisE
Har inte i princip alla system någon lucka i deras säkerhets system?

Eller finns det något i världen som är helt jävla omöjligt att hacka sig in på

Känns inte som att något system är 100% säkert idag med tanke på Nasa och pentagon blev hackade, (dock nog av någon som är mer kunnig än alla dem som sitter här och läser fast vad jag har förstått så finns det även dem med goda kunskaper här, rätta mig om jag har fel)

Ett stort och komplext system är mycket svårt att få 100% säkert.
Men du kan skydda din mest känsliga information väldigt med vissa knep nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in