2009-04-02, 17:30
Medlem
Petts0ns avatar
Tjena!

Hur funkar det med studentrabbat hos Apple? Behöver jag bara visa upp CSN kort i butiken eller kollar dom upp om man verkligen pluggar?

Mvh/Johannes
Citera
2009-04-02, 17:39
Medlem
micaeles avatar
Från deras villkor:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttna Äpplets Skrotaffär
2.2 För att äga rätt att handla via Apple Store och för att kvalificera dig för speciella studentpriser måste du antingen vara minst 18 år och studera på heltid eller halvtid vid KomVux, folkhögskola,universitetet eller högskola i Sverige, eller vara lärare vid en institution inom för-, grundskola, gymnasium, KomVux, folkhögskola samt universitetet eller högskola i Sverige, samt förvärva Produkten för din egen utbildning eller forskning. Du skall på anmodan kunna påvisa för oss att du uppfyller nämnda kriterier. Vi förbehåller oss rätten att helt eller delvis annullera en Beställning från dig om vi finner att du inte uppfyller ovan angivna kriterier. Skulle din beställning av någon anledning annulleras underrättas du skriftligen därom, samt återbetalas den summa du eventuellt erlagt för den aktuella Produkten.
Så dom kan begära att du skall bevisa din rätt till studentrabatt - men dom letar sannolikt inte efter information själva.
Citera
2009-04-02, 20:03
Medlem
Apple har inga egna butiker i Sverige, så studentrabatter beror lite på från butik till butik. För att få Apples studentpriser måste du gå via www.mecenat.se vad jag vet.
Citera
2009-04-02, 20:22
Medlem
fatattacks avatar
varför denna bitterhet?
"Ruttna Äpplets Skrotaffär"

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Från deras villkor:
Så dom kan begära att du skall bevisa din rätt till studentrabatt - men dom letar sannolikt inte efter information själva.
Citera
2009-04-02, 20:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
varför denna bitterhet?
"Ruttna Äpplets Skrotaffär"
Ingen bitterhet. Jag bara översatte vad Apple egentligen vill säga i sin rubrik, men inte vågar.
Citera
2009-04-02, 20:45
Medlem
fatattacks avatar
jaha, kul.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ingen bitterhet. Jag bara översatte vad Apple egentligen vill säga i sin rubrik, men inte vågar.
Citera
2009-04-02, 20:49
Medlem
Petts0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dermike
Apple har inga egna butiker i Sverige, så studentrabatter beror lite på från butik till butik. För att få Apples studentpriser måste du gå via www.mecenat.se vad jag vet.

Ok, men i Lund finns där iaf en butik som har ett fett äpple som logga o bara säljer appleprodukter, kanske inte en applestore, men jag bör kunna gå in där o flasha CSNkortet lite snabbt, det jag inte pallar är att dom ska börja kolla upp mitt namn på universitet, i butiken, då kan det bli pinsamt.
Citera
2009-04-02, 21:04
Medlem
Mediamarkt säljer till studentpriser! Säg bara att du är student så nappar nog säljaren
Citera
2009-04-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petts0n
Ok, men i Lund finns där iaf en butik som har ett fett äpple som logga o bara säljer appleprodukter, kanske inte en applestore, men jag bör kunna gå in där o flasha CSNkortet lite snabbt, det jag inte pallar är att dom ska börja kolla upp mitt namn på universitet, i butiken, då kan det bli pinsamt.

Nej det gör dom inte eftersom giltigt studentkort visar att du "studerar"
Citera
2009-04-02, 23:27
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petts0n

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Store#Locations
Citera
2009-04-03, 01:39
Medlem
Apple har samarbete med Studentkortet och mecenat. Är du student och betalar kåravgift har du ett av dessa kort.
Hos studentkortet kommer man åt rabatten på www.studentkortet.se/apple
Man loggar in och skickas sedan vidare till vanliga Apple store online, men 10% rabatt är automatiskt avdragen på Macarna och det flesta tillbehören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in