2009-04-02, 17:30
Medlem
Petts0ns avatar
Tjena!

Hur funkar det med studentrabbat hos Apple? Behver jag bara visa upp CSN kort i butiken eller kollar dom upp om man verkligen pluggar?

Mvh/Johannes
Citera
2009-04-02, 17:39
Medlem
micaeles avatar
Frn deras villkor:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttna Äpplets Skrotaffär
2.2 Fr att ga rtt att handla via Apple Store och fr att kvalificera dig fr speciella studentpriser mste du antingen vara minst 18 r och studera p heltid eller halvtid vid KomVux, folkhgskola,universitetet eller hgskola i Sverige, eller vara lrare vid en institution inom fr-, grundskola, gymnasium, KomVux, folkhgskola samt universitetet eller hgskola i Sverige, samt frvrva Produkten fr din egen utbildning eller forskning. Du skall p anmodan kunna pvisa fr oss att du uppfyller nmnda kriterier. Vi frbehller oss rtten att helt eller delvis annullera en Bestllning frn dig om vi finner att du inte uppfyller ovan angivna kriterier. Skulle din bestllning av ngon anledning annulleras underrttas du skriftligen drom, samt terbetalas den summa du eventuellt erlagt fr den aktuella Produkten.
S dom kan begra att du skall bevisa din rtt till studentrabatt - men dom letar sannolikt inte efter information sjlva.
Citera
2009-04-02, 20:03
Medlem
Apple har inga egna butiker i Sverige, s studentrabatter beror lite p frn butik till butik. Fr att f Apples studentpriser mste du g via www.mecenat.se vad jag vet.
Citera
2009-04-02, 20:22
Medlem
fatattacks avatar
varfr denna bitterhet?
"Ruttna pplets Skrotaffr"

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Frn deras villkor:
S dom kan begra att du skall bevisa din rtt till studentrabatt - men dom letar sannolikt inte efter information sjlva.
Citera
2009-04-02, 20:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
varfr denna bitterhet?
"Ruttna pplets Skrotaffr"
Ingen bitterhet. Jag bara versatte vad Apple egentligen vill sga i sin rubrik, men inte vgar.
Citera
2009-04-02, 20:45
Medlem
fatattacks avatar
jaha, kul.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ingen bitterhet. Jag bara versatte vad Apple egentligen vill sga i sin rubrik, men inte vgar.
Citera
2009-04-02, 20:49
Medlem
Petts0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dermike
Apple har inga egna butiker i Sverige, s studentrabatter beror lite p frn butik till butik. Fr att f Apples studentpriser mste du g via www.mecenat.se vad jag vet.

Ok, men i Lund finns dr iaf en butik som har ett fett pple som logga o bara sljer appleprodukter, kanske inte en applestore, men jag br kunna g in dr o flasha CSNkortet lite snabbt, det jag inte pallar r att dom ska brja kolla upp mitt namn p universitet, i butiken, d kan det bli pinsamt.
Citera
2009-04-02, 21:04
Medlem
Mediamarkt sljer till studentpriser! Sg bara att du r student s nappar nog sljaren
Citera
2009-04-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petts0n
Ok, men i Lund finns dr iaf en butik som har ett fett pple som logga o bara sljer appleprodukter, kanske inte en applestore, men jag br kunna g in dr o flasha CSNkortet lite snabbt, det jag inte pallar r att dom ska brja kolla upp mitt namn p universitet, i butiken, d kan det bli pinsamt.

Nej det gr dom inte eftersom giltigt studentkort visar att du "studerar"
Citera
2009-04-02, 23:27
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petts0n

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Store#Locations
Citera
2009-04-03, 01:39
Medlem
Apple har samarbete med Studentkortet och mecenat. r du student och betalar kravgift har du ett av dessa kort.
Hos studentkortet kommer man t rabatten p www.studentkortet.se/apple
Man loggar in och skickas sedan vidare till vanliga Apple store online, men 10% rabatt r automatiskt avdragen p Macarna och det flesta tillbehren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in