• 1
  • 2
2009-04-02, 17:01
Medlem
jo jag vet att många säkert haft det här upp här, men jag registrerade mig och betalade sms avgiften för att bli registrerad direkt.

ok här är infon.

böhöver: 50k

hinder: fast inkomst runt 99k/år, betalningsanmärkningar, ett öppet ärende hos fogden, ingen som kan vara borgen.

nån som har någon idé? jag kan fanimej vara med på ränta på 20%+ eller nått..
Citera
2009-04-02, 17:03
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahmistah
jo jag vet att många säkert haft det här upp här, men jag registrerade mig och betalade sms avgiften för att bli registrerad direkt.

ok här är infon.

hinder: fast inkomst runt 99k/år, betalningsanmärkningar, ett öppet ärende hos fogden, ingen som kan vara borgen.

Jobbar du heltid? Annars kanske du kan ta ett extra jobb? Låna brukar sällan vara lösningen. Vad jobbar du med? 99k/år låter ganska lite.
Citera
2009-04-02, 17:04
Medlem
sjukpersättning (hette förr sjukpension)
Citera
2009-04-02, 17:07
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
sjukpersättning (hette förr sjukpension)

Jaha, hur pass sjuk är du då?
Psykiskt? Fysiskt?
Om du är skadad i ryggen kan du ju alltid söka jobb som inte kräver något fysiskt arbete.

Vad ska du ha pengarna till? Investera? Låna inte för konsumtion.
Citera
2009-04-02, 17:11
Medlem
det är psykiska besvär och som det ser ut just nu jag kan inte få tag i jobb som ger mig mer än sjukersättningen.

pengarna ska vara till skulder som börjar bli lite brådskande.
Citera
2009-04-02, 17:15
Bannlyst
köp några gubbar kola börja deala
Citera
2009-04-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susp3ct_
köp några gubbar kola börja deala

mja, vill helst hålla mej inom lagens gränser

edit: inga förslag på mer eller mindre skrupelfria ställen som lånar ut, ställen man inte hittar på google direkt kanske
Senast redigerad av mistahmistah 2009-04-02 kl. 17:25.
Citera
2009-04-02, 17:56
Medlem
Einar Bergs avatar
Om jag har forstått det hela rätt vill du alltså betala en skuld genom att låna nya pengar?

Du skriver att du kan tänka dig 20% ränta och då antar jag att din nuvarande skuld har en högre räntesats.
Kan du inte försöka få till en avbetalningsplan eller har du lånat av HA?

Loanland kanske kan vara något för dig annars. Kolla upp det på google.
Citera
2009-04-03, 08:26
Medlem
loanland verka inte funka så bra för mej, hamnade längst ner i hierarkin vilket gör att jag inte kan låna så mycket och dessutom har mycket svårare att få folk att låna ut till mej...
Citera
2009-04-03, 16:12
Bannlyst
Citat:

ok här är infon.

Du verkar sitta så djupt ner i skiten. Att varför göra saker ännu värre med ett nytt lån? Men om du nu måste, så kolla med ex. Citybank, de verkar skita i det mesta samma med GE-capital.
Citera
2009-04-05, 02:50
Medlem
Citat:

ok här är infon.

Jadu, ser inte ljust ut. Enda utvägen som jag ser det är att snärja en person som har det hyfsat ställt. Dvs. få någon att bli kär i dig och göra vad som helst för dig. I det här fallet låna ut 50 000 kr. Är vanligare än vad man kanske tror.
Citera
2009-04-05, 15:47
Medlem
pokereves avatar
Sms-lån hos diverse olika ockrare. Gör alla inom en snäv tidsram. Sen ber du en polare gå och ta ut pengarna, (Förklädd givetvis) Sen anmäler du din plånbok och mobil stulen och hoppas att bluffen sitter

Obs, jag uppmanar inte till något brott, jag bara svamlar....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in