2009-04-02, 00:51
Medlem
kavajmongots avatar
Tänkte såklart söka, men jag har ingen aning om vad detta heter så jag visste inte hur jag skulle söka.

Vad heter effekten? Hur får man till den? Kan man göra det i Paint eller GIMPshop (det är dom programmen jag har)?

EDIT: Bilden funkar inte, men ni hittar den här: http://www.residentadvisor.net/feature-read.aspx?id=993

(det är alltså bilden på killen med hörlurar)
Citera
2009-04-02, 00:54
Medlem
luckebjuckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Tänkte såklart söka, men jag har ingen aning om vad detta heter så jag visste inte hur jag skulle söka.

http://www.residentadvisor.net/image...-right-821.gif

Vad heter effekten? Hur får man till den? Kan man göra det i Paint eller GIMPshop (det är dom programmen jag har)?

så som det uppenbarar sig på min skärm så öppnar du bara upp paint och thats it

nice med första april eller du kanske är så dum? eller så fuckar sig min dator alla möjligheter finns
Citera
2009-04-02, 00:57
Medlem
kavajmongots avatar
Kolla edit, jag är inte dum i huvudet och det är den andra april idag
Citera
2009-04-02, 01:32
Medlem
Nu gissar jag lite bara.. Men tror att dom använt Filter>Styilze>Extrude bocka i Blocks + level-based + solid front... och mask incom.... något åt det hållet kanske.
Citera
2009-04-02, 02:13
Medlem
beyonds avatar
Citat:

EDIT: Bilden funkar inte, men ni hittar den här: http://www.residentadvisor.net/feature-read.aspx?id=993

(det är alltså bilden på killen med hörlurar)
Baggis (i Photoshop alltså).

* Image mode/Grayscale
* Image mode/Bitmap, 72 pixels/inch, Halftone screen (Frequency: 45, Angle: 45, Shape: Cross)

Sen lattjar du med 45: orna upp eller ner tills du hittar mönstret du suktar efter.
Citera
2009-04-02, 17:27
Medlem
kavajmongots avatar
Jag har ju inte photoshop, plus att jag har en svensk version av GIMPshop, så jag försökte leta omkring men utan resultat
Citera
2009-04-02, 19:34
Medlem
Om man kan använda färgindex i Gimp så är det ju bara att ställa in ett index med endast 3 färger; vit, grå och svart och hoppas att dithret blir snyggt. Är så man gör i ps iallafall.
Citera
2009-04-02, 23:28
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Jag har ju inte photoshop, plus att jag har en svensk version av GIMPshop, så jag försökte leta omkring men utan resultat
Bildläget borde väl gå att ändra från RGB --> Gråskala --> Bitmap?

Oops, Googlade och hittade det här: "no support for color models other that RGB(A) and grayscale"

Seriöst, släng skiten åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in