Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Är du inte lite väl subjektiv nu? Så som du beskriver det upplever (upplevde; läs mitt föregående inlägg) jag det inte alls. För mig var det hela en euforisk känsla - mysigt välbehag, påminner lite om hur det kändes när jag provade kodein.
Hm... Har faktiskt aldrig upplevt något sådant. Kan känna lycka när jag är grymt abstinent på nikotin och äntligen få tända den där efterlängtade ciggen eller stoppa in den där snusen. Även en stark lyckokänsla kan uppstå när man har druckit en kopp kaffe och stoppat in en snus; precis när skitnödigheten slår in. Eller efter en god middag (osv).
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det stämmer ju inte någonstans. Det finns ju en hel uppsjö faktorer. Snus eller cigaretter, märke påt dem, ovana, uppehåll, mängd osv osv. Det kan vara allt från yrsel, nervpirr och kraftigt illamående till en lugn och skön dopaminrush.
Ah, ok. Som jag har uppfattat det är "nickokick" när man blir helt snurrig osv. och inte när man får en lugn och skön dopaminrush, som du beskriver det. Typ folk som säger "åh vilken nickokick jag fick", de snackar väl ändå inte om ett skönt lyckorus?
Oh well, oh well.