• 1
  • 2
2009-04-02, 00:09
Bannlyst
Tjenare! En polare till mig hade varit med några kompisar till honom som hade en fet snuskyl, i alla fall, polaren som är en van snusare (snusat i typ 2-3 år om inte mer) fick 3 snus som han stoppa in under läppen på höger och vänster sida - och han beskrev det som så att fick världens fetaste niccokick I alla fall, jag är en rökare och har inte snusat på svin länge, har dock en dosa rapé liggandes och undrar nu ifall jag lär få niccokick på 3 snus? Tack!
Citera
2009-04-02, 00:14
Medlem
Ung_Fascists avatar
Vi kan omöjligtvis reagera på om du får en nikokick. Jag själv har rökt i flera år och ibland (sällsynt tyvärr) kan jag få nikokick på morgonen. Oftast sker detta pågrund av att jag inte ätit tror jag.

Men förmodligen i hans fall var det att han stoppade in den under läppsidan som inte var van vid att ha en snus där. Brukar ge mej nikokick iallafall.
Citera
2009-04-02, 00:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag betraktar mig själv som en ganska van snusare, men jag har aldrig upplevt något som jag skulle benämna Niccokick. Är man däremot inte van vid nikotin upplever man ju yrsel och kanske illamående, men det är en helt annan sak...
Citera
2009-04-02, 00:46
Medlem
qwiiiks avatar
Jag har snusat i ett par år och ibland händer det att man pillar in tre, fyra stycken och jag känner ingen skillnad. Den enda är väl att det ser ut som om man har en bratwurst under läppen!
Citera
2009-04-02, 00:53
Medlem
Cancertids avatar
Jag är själv rökare i "grund och botten", men har glidit över mer på snus.
Och när jag endast rökte och tog en prilla nån gång så kunde jag må riktigt illa, vilket jag kopplar ihop med en kraftig nikotinkick.

Och som någon sa tidigare, som rökare kan jag få små nikotinkickar på morgonen när jag röker. Beror säkerligen på att det är det första hjärnan får smaka på efter många timmars sömn.

Och nu till svaret. Har du inte snusat på väldigt länge och kör upp 3 prillor så tror jag definitivt att du kommer känna något, alternativt må väldigt illa.
Citera
2009-04-02, 01:03
Medlem
mjohanssons avatar
Nikotinrush fick jag i den yngre tonåren när jag började snusa. Nu har jag ett så konstant (och rejält) flöde av nikotin i mitt system att det verkar vara helt omöjligt att uppnå någon slags rush igen. Har pregat in 6 prillor i käften utan resultat - saknar verkligen det där...

I övrigt: märkligt att ingen nämnt att det är 18-årsgräns på FB - folk (eller folk å folk, FB-människor är knappast folk) brukar i regel ligga på som dårar när frågeställningen är framförd enligt rådande.
Citera
2009-04-02, 01:04
Medlem
Jag förstår faktiskt inte varför man vill ha en såkallad "kick" av nikotin. Själva "kicken" som alla verkar vara ute efterr är ju bara att man blir snurrig, som om man inte får tillräckligt med syre till hjärnan, skakig och illamående. Hur kul är det liksom?

Men ja, du borde få en nikotinkick av tre snus.
Citera
2009-04-02, 01:13
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Jag förstår faktiskt inte varför man vill ha en såkallad "kick" av nikotin. Själva "kicken" som alla verkar vara ute efterr är ju bara att man blir snurrig, som om man inte får tillräckligt med syre till hjärnan, skakig och illamående. Hur kul är det liksom?

Är du inte lite väl subjektiv nu? Så som du beskriver det upplever (upplevde; läs mitt föregående inlägg) jag det inte alls. För mig var det hela en euforisk känsla - mysigt välbehag, påminner lite om hur det kändes när jag provade kodein.
Citera
2009-04-02, 01:14
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn

Det stämmer ju inte någonstans. Det finns ju en hel uppsjö faktorer. Snus eller cigaretter, märke påt dem, ovana, uppehåll, mängd osv osv. Det kan vara allt från yrsel, nervpirr och kraftigt illamående till en lugn och skön dopaminrush.
Citera
2009-04-02, 02:33
Medlem
Minns att jag fick rejält sköna kickar när jag precis hade börjat snusa. Var portion då, men efter ett tag gick jag över till löst. Efter jag fumligt hade bakat in min första prilla fick jag en sån kick att jag nästan kände mig full

Nuförtiden kan jag trycka in så att jag har snus i hela käften och ändå inte känna av något.
Citera
2009-04-02, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Är du inte lite väl subjektiv nu? Så som du beskriver det upplever (upplevde; läs mitt föregående inlägg) jag det inte alls. För mig var det hela en euforisk känsla - mysigt välbehag, påminner lite om hur det kändes när jag provade kodein.
Hm... Har faktiskt aldrig upplevt något sådant. Kan känna lycka när jag är grymt abstinent på nikotin och äntligen få tända den där efterlängtade ciggen eller stoppa in den där snusen. Även en stark lyckokänsla kan uppstå när man har druckit en kopp kaffe och stoppat in en snus; precis när skitnödigheten slår in. Eller efter en god middag (osv).

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det stämmer ju inte någonstans. Det finns ju en hel uppsjö faktorer. Snus eller cigaretter, märke påt dem, ovana, uppehåll, mängd osv osv. Det kan vara allt från yrsel, nervpirr och kraftigt illamående till en lugn och skön dopaminrush.
Ah, ok. Som jag har uppfattat det är "nickokick" när man blir helt snurrig osv. och inte när man får en lugn och skön dopaminrush, som du beskriver det. Typ folk som säger "åh vilken nickokick jag fick", de snackar väl ändå inte om ett skönt lyckorus?

Oh well, oh well.
Citera
2009-04-02, 09:00
Medlem
bergelins avatar
Rökt och snusat ett par år och får fortfarnade en nikotinkick på morgonen. Med cigg blir jag lite lätt yr och med snus får jag en riktigt skön känsla i kroppen när nikotinet "kickar".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in