2009-04-01, 20:05
Medlem
Hej
Jag har köpt en bluetooth mus, men när jag försöker installera den så går det inte. I manualen står det att datorn skall ha bluetooth det är en acer aspire 5530. Skall det gå, eller måste jag köpa en bluetooth dongle för att få det att fungera?
Citera
2009-04-01, 21:30
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berkilurki
Hej
Jag har köpt en bluetooth mus, men när jag försöker installera den så går det inte. I manualen står det att datorn skall ha bluetooth det är en acer aspire 5530. Skall det gå, eller måste jag köpa en bluetooth dongle för att få det att fungera?

I manualen till musen eller till datorn?
Jag har också en Acer (TravelMate) som jag trodde hade BlueTooth men det visade sig att den bara var förberedd för detta dvs med en lampa och en knapp men inte själva BT-modulen.
Att lämna in den för att få BT-modulen insatt skulle kosta 1500 kr, idiotiska Acer!

Det slutade med att jag köpte en vanlig Microsoft trådlös mus med dongle, alltså inte BT, för 250 kr.
Citera
2009-04-01, 21:56
Medlem
Det stod i datorns manual. Jag har också samma bluetooth knapp och om man trycker på den så står det ingen enhet...
Då kanske det är samma sak för mig, att jag saknar BT-modulen
Citera
2009-10-16, 07:50
Medlem
n155es avatar
Är det svårt att montera en BT-enhet i sin laptop av märke acer aspire 5737Z?

Vad kan det kosta att införskaffa sig en sådan?

Vart kan men införskaffa sig en sådan?
Citera
2009-10-16, 08:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Finns det inte inbyggt i datorn skaffa typ en sådan här http://www.dustin.se/pd_5010129880.aspx

Välj helst en med Toshiba bluetoothstackdom funkar med flest apparater enligt min erfarenhet...
Citera
2009-10-16, 09:00
Medlem
n155es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Finns det inte inbyggt i datorn skaffa typ en sådan här http://www.dustin.se/pd_5010129880.aspx

Välj helst en med Toshiba bluetoothstackdom funkar med flest apparater enligt min erfarenhet...

Jag har funderat på att köpa en sån men har varit osäker på om de är nått att ha.

Men lite av grejen är att jag vill ha det internt av blandade anledningar och jag tänkte jämföra lite i pris.

är det svårt att få tag på BT som man kan bygga in i datorn? vad ligger dom i för prisklass?
Citera
2009-10-16, 09:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2009-10-16, 10:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n155e
Jag har funderat på att köpa en sån men har varit osäker på om de är nått att ha.

Men lite av grejen är att jag vill ha det internt av blandade anledningar och jag tänkte jämföra lite i pris.

är det svårt att få tag på BT som man kan bygga in i datorn? vad ligger dom i för prisklass?

Kolla på siffrorna efter 5737Z-343G25MN i modellbeteckningen dom talar om ifall din dator har inbyggd bluetooth eller inte. Vissa har det vissa inte. Kolla även om du kan tända släcka bluetooth ikonen (över numeriska tangentbordet till höger) kolla även så att ev drivrutiner är installerade.

Du kan sätta i en intern BT modul, tror dock att den sitter ihop med WLan modulen så du får byta den. Gissningsvis kostar den 1500:- som reservdel...
Citera
2009-10-16, 11:22
Medlem
Not_mes avatar
Annars finns det ju pyttesmå bluetoothmottagare som knappt sticker ut utanför USB-porten du kan köpa!
Citera
2009-10-16, 11:33
Medlem
n155es avatar
Citat:
Kolla på siffrorna efter 5737Z-343G25MN i modellbeteckningen dom talar om ifall din dator har inbyggd bluetooth eller inte. Vissa har det vissa inte. Kolla även om du kan tända släcka bluetooth ikonen (över numeriska tangentbordet till höger) kolla även så att ev drivrutiner är installerade.

Du kan sätta i en intern BT modul, tror dock att den sitter ihop med WLan modulen så du får byta den. Gissningsvis kostar den 1500:- som reservdel...

Jag har knappen men det står ingen enhet så jag antar att det inte finns någon, har en hittat några installerade så jag antar att jag inte har någon BT.

Det känns ju lite mer värt att köpa den du länkade till.

Vart kan man hitta en BT-enhet som man kan montera i datorn?
Citera
2009-10-16, 11:35
Medlem
n155es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Annars finns det ju pyttesmå bluetoothmottagare som knappt sticker ut utanför USB-porten du kan köpa!

Det har jag redan blivit tipsad om

Citat:

Citera
2009-10-16, 13:35
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n155e
Jag har knappen men det står ingen enhet så jag antar att det inte finns någon, har en hittat några installerade så jag antar att jag inte har någon BT.

Det känns ju lite mer värt att köpa den du länkade till.

Vart kan man hitta en BT-enhet som man kan montera i datorn?
Vi servar inte Acer på jobbet så jag är lite osäker på vem som kan leverera den enheten. Prova att ställa frågan på https://customercare.acer-euro.com/c...lt.aspx?CID=SE

Troligtvis sitter Bluetooth funktionen på LAN eller WLAN kortet så räkna med att få byta det ifall du vill ha det internt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in