Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-31, 23:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Enligt vem?

Vem är det som bestämmer?
det finns något som heter slutledningsförmåga
Citera
2009-04-01, 00:05
  #14
Medlem
Nu stänger vi gränserna


Undra vad frugan åker dit för om hon inte frågat mannen om lov att gå ut.. Och vad straffet blir? Iom att våldtäckt är lagligt så borde han väl få mörda henne
Citera
2009-04-01, 09:17
  #15
Avstängd
Robin_Shadowess avatar
Mussarna hör inte hemma här eller i något annat modernt samhälle för den delen. Skicka hem dom och låt dem administrera sina sophögsländer som det behagar dem. Bara dom inte befinner sig här så bryr jag mig inte.
Citera
2009-04-01, 10:12
  #16
Medlem
bergrackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchod
jag fattar inte vem som skriver dessa lag och hur fan det stämmer överrens med Islam. Kvinner får inte säga nej till sex? Är det helt bänga i huvudet? Det finns en hadith(vad profeten mohammed brukade säga) att " den bästa mannen utav er, är den som behandlar sin fru väl".

Så detta veerkar helt konstigt och motsäger islam helt.

Sen detta med slöja i Sverige. Det finns olika sorters slöjor, en vanlig som man bara täcker håret, vilket SKALL vara okej, och är inget förtyckande med det. Alla kvinnor bär det friviligt och av religösa skäl. Men sen finns det ju stålmannen slöjor, som är väldigt överdriven. Dessa borde skippas, men å andra sidan har det mer om tradition att göra än religonen, då dessa kvinnor brukar oftast vara från Afrika (de ja sett).

Spelar ingen roll vad din peddo profet sa för lääääänge sen eller vilken typ av slöjor som finns för att dölja kvinnans skönhet.
Vi vill inte ha sån skit här i Sverige.
Citera
2009-04-01, 11:12
  #17
Medlem
nymans avatar
Alla som gnäller på denna nya lag i Afghanistan ska veta att den stöds militärt av Sverige och USA mm, alltså av dig och mig i Sverige ekonomiskt mm.
Regeringen i Afghanistan står under beskydd av svensk militärmakt och den anses som en demokrati som vi i väst ska skydda till varje pris så va fan gnäller ni om?
Citera
2009-04-01, 11:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamer
Ha förståelse. Främlingsfientlighet leder ingen vart.

Om man tar i tillräckligt så kan främlingsfientlighet leda till ett svenskt Sverige och ett europeiskt Europa. Ju mer främlingsfientlighet desto bättre alltså.
Citera
2009-04-01, 11:16
  #19
Medlem
CristyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Mussarna hör inte hemma här eller i något annat modernt samhälle för den delen. Skicka hem dom och låt dem administrera sina sophögsländer som det behagar dem. Bara dom inte befinner sig här så bryr jag mig inte.
Det är ju alla som deltar i FN-insatsen som administrerar detta. Alltså indirekt även du. Alltså är du outad som "musse". Guilt by association.
Citera
2009-04-01, 11:16
  #20
Medlem
ElakeKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchod
jag fattar inte vem som skriver dessa lag och hur fan det stämmer överrens med Islam. Kvinner får inte säga nej till sex? Är det helt bänga i huvudet? Det finns en hadith(vad profeten mohammed brukade säga) att " den bästa mannen utav er, är den som behandlar sin fru väl".

Så detta veerkar helt konstigt och motsäger islam helt.


Om det där nu motsäger islam hur kommer det då sig att alla muslimska länder behandlar kvinnor mer eller mindre som skit? Finns det alltså ingen muslim som har förstått islam?
Citera
2009-04-01, 13:48
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakeKjell
Om det där nu motsäger islam hur kommer det då sig att alla muslimska länder behandlar kvinnor mer eller mindre som skit? Finns det alltså ingen muslim som har förstått islam?

Precis, en man som inte respekterar kvinnan har missförstått Islam helt(eller väljer att titta åt andra hållet). Och 95 % av männen som inte behandlar kvinnor väl, är outbildade män. Jag kan skriva hur många citat som helst från quranen och profeten mohammed, där kvinnan lovordas. Sen finns det ju alltid lite gammaldags grejer kvar så som om kvinnan är otrogen, då får du slå henne o.s.v.

Men inget som kommer i närheten av det som sägs i dessa (fattiga), outbildade, böndernas agerande och uttalanden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback