2009-03-31, 17:44
Bannlyst
Halloj.

Håller på o försöker få allt att funka här, ena anslutningen är:

modem--> WLAN-Router(trådlöst)--> Min dator

andra är:

modem--> WLAN-Router(sladd)--> Router2(sladd)--> Min dator.

(Egentligen inte 2 st internetanslutningar, eftersom wlan-routern o modemet är samma på båda)

Hoppas ni fattar något.

I alla fall grejen är den att, på det trådlösa har jag lyckats öppna portar till de program jag behöver. Låt oss säga uTorrent flyter på fint nu, som exempel. Dock värdelöst när jag surfar, då mottagningen på det trådlösa är väldigt dålig.

Anslutningen med sladd är konstant stabil, men det går ej att öppna portar. (orkar inte förklara, men utgå från att det inte går).

Slutgiltiga frågan!
Nu när jag har 2 anslutningar till samma internet (En trådlös o en Ethernet), kan jag skilja på dessa på nåt sätt så att jag surfar på ena o tankar på andra till exempel?

Hoppas ni fattade något i röran. Väldigt tacksam för alla sorters svar.

MVH !
Citera
2009-03-31, 18:03
Medlem
Generellt svar: Nej!

Om Du har tilldelats flera fasta IP-adresser i ditt abonnemang kan det fungera med två separata anslutningar, annars inte.
Citera
2009-03-31, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovarn
Generellt svar: Nej!

Om Du har tilldelats flera fasta IP-adresser i ditt abonnemang kan det fungera med två separata anslutningar, annars inte.

Som sagt, tacksam för alla svar jag får.
Allrighty, har för tillfället båda anslutna nu. Vet dock inte vilken windows prioriterar och använder för tillfället. verkar vara det icke-trådlösa, då det inte händer så mkt i uTorrent (då dess portar är blockerade).

Men det är alltså möjligt om jag ber ISP:n om "flera fasta ip:s", sitter med dynamisk ip-address nu och med fast antar jag att du menar statisk?

I värsta fall får man väl helt enkelt växla vid behov Lite omständigt kanske, men vad gör man inte för det optimala..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in