2009-03-31, 17:44
Bannlyst
Halloj.

Hller p o frsker f allt att funka hr, ena anslutningen r:

modem--> WLAN-Router(trdlst)--> Min dator

andra r:

modem--> WLAN-Router(sladd)--> Router2(sladd)--> Min dator.

(Egentligen inte 2 st internetanslutningar, eftersom wlan-routern o modemet r samma p bda)

Hoppas ni fattar ngot.

I alla fall grejen r den att, p det trdlsa har jag lyckats ppna portar till de program jag behver. Lt oss sga uTorrent flyter p fint nu, som exempel. Dock vrdelst nr jag surfar, d mottagningen p det trdlsa r vldigt dlig.

Anslutningen med sladd r konstant stabil, men det gr ej att ppna portar. (orkar inte frklara, men utg frn att det inte gr).

Slutgiltiga frgan!
Nu nr jag har 2 anslutningar till samma internet (En trdls o en Ethernet), kan jag skilja p dessa p nt stt s att jag surfar p ena o tankar p andra till exempel?

Hoppas ni fattade ngot i rran. Vldigt tacksam fr alla sorters svar.

MVH !
Citera
2009-03-31, 18:03
Medlem
Generellt svar: Nej!

Om Du har tilldelats flera fasta IP-adresser i ditt abonnemang kan det fungera med tv separata anslutningar, annars inte.
Citera
2009-03-31, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovarn
Generellt svar: Nej!

Om Du har tilldelats flera fasta IP-adresser i ditt abonnemang kan det fungera med tv separata anslutningar, annars inte.

Som sagt, tacksam fr alla svar jag fr.
Allrighty, har fr tillfllet bda anslutna nu. Vet dock inte vilken windows prioriterar och anvnder fr tillfllet. verkar vara det icke-trdlsa, d det inte hnder s mkt i uTorrent (d dess portar r blockerade).

Men det r allts mjligt om jag ber ISP:n om "flera fasta ip:s", sitter med dynamisk ip-address nu och med fast antar jag att du menar statisk?

I vrsta fall fr man vl helt enkelt vxla vid behov Lite omstndigt kanske, men vad gr man inte fr det optimala..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in