• 1
  • 2
2009-03-31, 17:15
Medlem
Har sätt att en del köper äggvita på burk .. har kollat lite och frågat på både coop och willys men dem sa att dem inte hade någon aning, för det känns dumt att köpa vanliga ägg och kasta gulan, jag tycker gulan är skit äcklig och äter den inte i vanliga fall. Såååå om nån vet vart man kanske kan köpa detta så är jag mycket tacksam
Citera
2009-03-31, 17:17
Medlem
aoopss avatar
Har för mig att dom har på Martin Ohlsson
Citera
2009-03-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoops
Har för mig att dom har på Martin Ohlsson

Japp, men man måste ha eget företag eller beställa via ett företag :/

edit: Hittade en gammal tråd om ämnet https://www.flashback.org/showthread.php?t=850200
Citera
2009-03-31, 17:20
Bannlyst
Lånar tråden lite, någon mer än jag som tycker att det smakar annorlunda och nästan lite motbjudande med bara stekt äggvita? Brukar slänga in ett helt ägg också mest för smakens skull när jag ska steka.
Citera
2009-03-31, 17:37
Medlem
Morsan har eget företag så kanske kan lösa det på något sätt? men det måste väl finnas något altenativ för oss privatpersoner med?
Citera
2009-03-31, 17:47
Medlem
Är du säkert att det är rätt sorts äggvita? Kolla det. Äggviteprotein som finns som kosttillskott har jag för mig ska vara spjälkad på nåt vis för att kroppen skall ta upp den, och de äggvitepulver tex bagerier använder till maräng osv. är inte det.

Då blir det bara en jävla gasbomb i magen & om du har nån sambo kommer hon flytta till Pakistan eller nåt lugnare ställe.
Citera
2009-03-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cranepilot
Är du säkert att det är rätt sorts äggvita? Kolla det. Äggviteprotein som finns som kosttillskott har jag för mig ska vara spjälkad på nåt vis för att kroppen skall ta upp den, och de äggvitepulver tex bagerier använder till maräng osv. är inte det.

Då blir det bara en jävla gasbomb i magen & om du har nån sambo kommer hon flytta till Pakistan eller nåt lugnare ställe.

Hmm detta känndes ju dock lite oroande
Någon som vet något angående detta?
Citera
2009-03-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softarn_
Hmm detta känndes ju dock lite oroande
Någon som vet något angående detta?
Koka äggvitan?
Får an tag på äggvitepulver så får man väll baka en stor jävla maräng helt enkelt.
Citera
2009-03-31, 19:34
Medlem
hade jag velat baka en marängjävel hade jag väl gjort det , som frågan lyder, är det bara Martin Ohlsson som gäller eller finns det nått annat alvenativ?
Citera
2009-03-31, 19:48
Medlem
frankylees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softarn_
hade jag velat baka en marängjävel hade jag väl gjort det , som frågan lyder, är det bara Martin Ohlsson som gäller eller finns det nått annat alvenativ?

Skulle också gärna vilja veta detta
Citera
2009-03-31, 20:50
Medlem
Det finns ju flera grosshandlare i sverige men det gäller ju att ha företag där med.
Det finns ju en del större livsmedelsaffärer som har storpack för typ pizzerior och liknande, jag har aldrig sett äggvita på dunk där men ni kan ju leta.
Citera
2009-03-31, 21:08
Medlem
Cerwins avatar
De flesta livsmedelsaffärer i Danmark säljer det så det vore ju faktiskt rätt konstigt om det inte går att få tag på i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in