2009-03-31, 16:34
Medlem
unintelligibles avatar
Jag har ett litet problem här jag skulle vilja ha löst. Är så att om jag ska spela in med mic så blir det rundgång när jag har på högtalarna. Jag vet att man ska ha de avstängda, men finns det något annat sätt man kan få bort det på? För behöver nämligen ljudet som kommer ut ur högtalarna samtidigt som jag pratar/sjunger i micen.

Tacksam för svar
Citera
2009-03-31, 16:51
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unintelligible
Jag har ett litet problem här jag skulle vilja ha löst. Är så att om jag ska spela in med mic så blir det rundgång när jag har på högtalarna. Jag vet att man ska ha de avstängda, men finns det något annat sätt man kan få bort det på? För behöver nämligen ljudet som kommer ut ur högtalarna samtidigt som jag pratar/sjunger i micen.

Tacksam för svar

Hörlurar?
Citera
2009-04-03, 18:37
Medlem
unintelligibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteeee
Hörlurar?
Kommer ljudet från hörlurarna med när jag spelar in då? det är ju ljudet jag vill ha också.
Citera
2009-04-03, 19:00
Medlem
Då skall du använda ett program med mixer. Du kan där lyssna på musiken i hörlurar. Sjunga i mikrofonen och programmet lägger ihop de två spåren.

Jag använder bara den funktionen i mitt videoredigeringsprogram. Andra här som syslar mer med ljud kan säkert tipsa om ett bra program.

Att spela upp ljudet i högtalarna för att spela in igen är just det som orsakar rundgång. Du får dessutom en betydlig kvalitets sänkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in