Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Ja ser ut som samma artikel som jag bemött tidigare:
Citat:
Samtidigt hävdas det att det inte tillverkar inte Carlsberg mustextraktet utan outsourcar det och receptet på det är hemligt, endast tre personer känner till det. Så det vore ju lite märkligt om just någon random snubbe på Carlsberg skulle vara en av dessa tre.
Sen är det ju lite klantigt av att Aftonbradet att inte notera att ingredienserna skall stå i ordning efter mängd, att de står i olika ordning på olika muster betyder att proportionerna mellan ingredienserna är olika. De "glömmer' också att nämna att bara för att ingredienserna är desamma så behöver ju inte proportionerna vara desamma (den som tror det kan ju ta och köpa lättöl istället för det är ju gjort på samma ingredienser som starköl).
Jag har för mig att de som tillverkat extraktet har hävdat att det skiljer sig mellan påsk- och julmust. Jag finner det rimligare att de som känner till receptet återfinns hos de som blandar ihop extraktet.
Noterade dock nu att man jämfört innehållsförteckningen på jul- respektive påskmust från
samma tillverkare och noterat att i ett av fallen stod ingredienserna i annan ordning - och okunniga som de var insåg de inte att ordningen i innehållsförteckningen
inte är godtycklig. Ingredienserna är ordnade efter mängd så olika ordning betyder mer eller mindre att proportionerna på ingredienserna är olika. Att inte inse att ordningen på innehållsförteckningen har betydelse har de ju därmed missat att åtminstone en av tillverkarna har olika recept på jul och påskmust, iaf ifall man skall tro på innehållsförteckningen. Dock betyder som sagt inte samma ingredienslista att proportionerna mellan ingredienserna är densamma och någon slutsats om att de skulle vara samma kan man inte dra därav.