Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Att man skall hålla sig borta ifrån dem. Även läst att de skapar eufori. Men som sagt lätt att man trillar av pinn. Vart har Du läst om att de kan skapa EP-anfall?
Nu är det så att jag lider av ångest så för mig skapar Benzodiazepiner ett mycket skönt mående.
Det har diskuterats rikligt på bluelight.ru och ett par andra forum, hur anfall och Qualonerna hänger ihop. Jag har fått intrycket att euforisk upplevelse av sådant preparat innebär om inte akut så närapå risk för rätt allvarliga komplikation i stil med obehagliga kramper eller epilepsiliknande anfall. Men det kanske finns någon ful ankunge i preparatsfamiljen som visar sig ha svanegenskaper när det väl kommer till kritan, med både euforiserande effekter och allehanda kvasirusverkningar á la bensodiazepiner över lag, yrsel, kognitiv efterblivenhet, motorisk tröghet och fumlighet, för en del njutbar ångestdämpning, för åter andra allmän insaktning och oförmåga till tal, med mera. Men, jag skulle ändå dra mig för att använda ens en hyggligt säker Qualon, lite enligt samma mönster som en del avstår från psykedelia och berusningar i allmänhet efter att en vän fastnat i skräcktillstånd efter intag av LSD och sedan berättat detaljrikt om fasa och klarvakenhet som de två makarna vilkas förening framföder helvetet självt i all sin prakt.
Däremot verkar mildare GABA-erga preparat ganska trevliga. Valeriana har fungerat bra för mig som insomningshjälpmedel och som tillägg till cannabis i samma syfte.