2009-03-31, 03:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det är ju mycket svårt att få tag på de vanliga klassiska Barbituraterna för oss svenskar (Någon här på FB har säkert varit i Sydafrika och testat Mandrax men det hör inte hit). Detta borde dock någon testat? Laglig som den är. Totalt livsfarlig att överdosera och/eller dricka alkohol, äta Opioider, Benso på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Etaqualone
http://en.wikipedia.org/wiki/Methaqualone
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-03-31 kl. 03:48.
Citera
2009-03-31, 05:11
Medlem
Qidushs avatar
Ehm, jag fattar faktiskt inte varför dom här preparaten fortfarande används som rusmedel.

Dom är inte pålitliga. Dom inducerar ett slags passivitet och omdömeslöshet. Dom orsakar gärna epilepsiliknande anfall.

Rester av läkemedel i kroppen kan göra skillnad mellan najs kväll och spektakulär ambulansfärd som exempelvis kan innehålla till gröt söndertuggad tunga eller mycket beständiga minnen av hur ambulansskjutsad lät på vägen bort från den avsett trygga miljön.

Det går i princip inte att göra något roligt av dom här preparaten som rusmedel, för så fort man rör sig fort och med bestämda rörelser så hotar dom med potentiellt invalidiserande eller fatala konsekvenser.

Något ensidig redogörelse. Men, benso-/barbiturat-verkan som typ saknar ruskaraktär och inte går att göra någonting alls av via kombinationer, förflyttning från sängläge till matläge innebär oskäliga risker, som inte går att göra någonting alls åt förutom att avstå från dessa rusmedel. Tramadol går det iallafall att knuffa bort krampanfallet en bit från 400 mg utan att ta särskilda risker eller påverka opioidruset nämnvärt. Qualonerna borde vinna pris, minst missbruksinbjudande sederande barbiturat-liknande preparat eller något sånt.

Vad tycker TS om Qualonerna som utommedicinska rusmedel eller annat lämpligt?
Citera
2009-03-31, 05:40
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Att man skall hålla sig borta ifrån dem. Även läst att de skapar eufori. Men som sagt lätt att man trillar av pinn. Vart har Du läst om att de kan skapa EP-anfall?

Nu är det så att jag lider av ångest så för mig skapar Benzodiazepiner ett mycket skönt mående.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-03-31 kl. 05:42.
Citera
2009-03-31, 06:06
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Att man skall hålla sig borta ifrån dem. Även läst att de skapar eufori. Men som sagt lätt att man trillar av pinn. Vart har Du läst om att de kan skapa EP-anfall?

Nu är det så att jag lider av ångest så för mig skapar Benzodiazepiner ett mycket skönt mående.

Det har diskuterats rikligt på bluelight.ru och ett par andra forum, hur anfall och Qualonerna hänger ihop. Jag har fått intrycket att euforisk upplevelse av sådant preparat innebär om inte akut så närapå risk för rätt allvarliga komplikation i stil med obehagliga kramper eller epilepsiliknande anfall. Men det kanske finns någon ful ankunge i preparatsfamiljen som visar sig ha svanegenskaper när det väl kommer till kritan, med både euforiserande effekter och allehanda kvasirusverkningar á la bensodiazepiner över lag, yrsel, kognitiv efterblivenhet, motorisk tröghet och fumlighet, för en del njutbar ångestdämpning, för åter andra allmän insaktning och oförmåga till tal, med mera. Men, jag skulle ändå dra mig för att använda ens en hyggligt säker Qualon, lite enligt samma mönster som en del avstår från psykedelia och berusningar i allmänhet efter att en vän fastnat i skräcktillstånd efter intag av LSD och sedan berättat detaljrikt om fasa och klarvakenhet som de två makarna vilkas förening framföder helvetet självt i all sin prakt.

Däremot verkar mildare GABA-erga preparat ganska trevliga. Valeriana har fungerat bra för mig som insomningshjälpmedel och som tillägg till cannabis i samma syfte.
Citera
2009-03-31, 06:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Text

Jag förstår. Orkar inte registrera mig där så jag frågade här. När jag orkar skall jag läsa vidare om detta.
Citera
2009-03-31, 06:51
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag förstår. Orkar inte registrera mig där så jag frågade här. När jag orkar skall jag läsa vidare om detta.

Läsa ska du kunna göra utan konto.

http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...ght=etaqualone
Citera
2012-09-18, 12:02
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ehm, jag fattar faktiskt inte varför dom här preparaten fortfarande används som rusmedel.

Dom är inte pålitliga. Dom inducerar ett slags passivitet och omdömeslöshet. Dom orsakar gärna epilepsiliknande anfall.

Rester av läkemedel i kroppen kan göra skillnad mellan najs kväll och spektakulär ambulansfärd som exempelvis kan innehålla till gröt söndertuggad tunga eller mycket beständiga minnen av hur ambulansskjutsad lät på vägen bort från den avsett trygga miljön.

Det går i princip inte att göra något roligt av dom här preparaten som rusmedel, för så fort man rör sig fort och med bestämda rörelser så hotar dom med potentiellt invalidiserande eller fatala konsekvenser.

Något ensidig redogörelse. Men, benso-/barbiturat-verkan som typ saknar ruskaraktär och inte går att göra någonting alls av via kombinationer, förflyttning från sängläge till matläge innebär oskäliga risker, som inte går att göra någonting alls åt förutom att avstå från dessa rusmedel. Tramadol går det iallafall att knuffa bort krampanfallet en bit från 400 mg utan att ta särskilda risker eller påverka opioidruset nämnvärt. Qualonerna borde vinna pris, minst missbruksinbjudande sederande barbiturat-liknande preparat eller något sånt.

Mitt intryck är, utifrån diskussionerna på bluelight, att problemet är substansens rusmässiga mildhet kan leda till farligt höga doseringar. Att effekten inte blir bättre av högre doseringer, fast att de farliga effekterna är dosberoende = OD via dumhet.

Men om man söker ett milt rus för en mysig hemmakväll eller liknande, då verkar etaqualone vara bra nog. Om man bara aktar doseringen. Börja lågt, testa känslighet etc., sedan kör 2-300 mg doseringer, maximalt 500mg. Det borde väl vara en säker omgång med ämnet, eller?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in