Detta är flummigt värre, beroende på vilken syn man har på just förkylningar. Det ironiska är dock att det bara fungerar om man tror på det.
Jag skojar inte nu, för detta verkar vara en av grundpelarna till att lyckas. Ingen tro = ingen lycka.
Har själv inte varit förkyld sen långt innan jag startade den tråden. Innan dess var jag precis som alla andra, sjuk några gånger om året med rethosta och äckligt slem i halsen.
Sen efter en SJUKT jobbig förkylning när jag bara låg i sängen i tre dagar och det kändes som om jag skulle dö av skiten, då tröttnade jag och bestämde mig för att aldrig mer låta virus/bakterier vinna.

Så, it's all in your head baby.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=544174
Edit: Kanske ska tillägga att jag inte menar en strikt vetenskaplig bild av förkylning. När jag säger
förkyld så menar jag alltså alla besvär, inte att man kanske har något virus som lurar i kroppen som man inte känner av. I ett sånt fall är man inte förkyld enligt mig.
En förkylning, det är när man hostar halvt ihjäl sig, har slem i halsen, mår dåligt och har noll aptit. Mer eller mindre.
Har man bara nån extremt liten snuva i näsan eller känner något litet kliande i halsen en gång så är det inte en förkylning, tycker jag. Det är bara små "varningar" eller hur man ska säga det. Dessa är förövrigt guld värda, för då vet man ju vad som är på gång. Det är ju då man ska börja jobba för att förhindra att det bryter ut i ett stort kalas av jobbigheter!