2009-03-30, 23:34
Medlem
greenpancakess avatar
JAg hade grönt hår i höstas å trivdes asbra i det. Problemet är bara att jag inte orkade färga håret varannan vecka för att den fina jättegröna blev till blek och gluaktig så fort. Så har inte det längre... Plus att jag hellst inte vill blondera innan färgning. Så nu letar jag efter en permanent grön hårfärg, någon som vet vart det kan finnas? :S
Citera
2009-03-31, 02:36
Medlem
BarbieBottoms avatar
Tyvärr finns det nog inte så bra permanenta extremhårfärger.
Även om du skulle bleka och sen färga grönt så skulle det nog sköljas bort efter rätt få antal tvättar. Skulle tippa på runt 10st.
Har dock aldrig haft grönt hår själv, men vet att det är ett helvete med extremfärger, som rött eller lila.

Det man kan göra är att tvätta håret sällan, och istället använda sig av torrschampo. Dock inget jag rekommenderar att göra under för lång tid då det verkligen torkar ut håret.

Annars så är ju grön peruk eller gröna syntetslingor ett bra alternativ
Citera
2009-06-17, 13:58
Medlem
Tjena!

Jag var också på jakt efter grön permanent hårfärg och hittade extend, en alternativ friser salong i Stockholm. Jag pratade med de som jobbade där och enligt de så var det nära ett tag att man lancerade permanenta extrem hårfärger, men just för att det är så många frätande ämnen så skulle det aldrig gå. Det enda som finns att göra för att färgen ska hålla så länge som möjligt är just att blondera, låta färgen sitta i välldigt länge och skita i att tvätta håret haha. Har själv köpt "spring green" som ska i idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in