2009-03-30, 18:58
Medlem
fatattacks avatar
Jag har en Linux server idag som privat webserver. Jag har några siter, rel låg volym med trafik. Det fungerar men körs idag på gammal, högljudd pc med ett uberkraftigt kraftaggregat som kostar flis i bara energi...

Så, jag funderar på en Mac mini att koppla in till plasma skärmen, trådlöst tangentbord o trådlös mus. På denna körs mina siter, dvs den ska stå på dygnet runt, säkerhetskopieras mha time machine trådlöst till time capsule.

Då kan man surfa ,arbeta på den, spela spel, ha musik på den, film & bilder samtidigt som den är webserver.

Är det en bra idé? Ge mig argument som biter på flickvännen...
Citera
2009-03-30, 19:08
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Ge mig argument som biter på flickvännen...

Den är söt!

Allvarligt talat.. låter som en riktigt bra idé. Liten, tyst och fruktansvärt strömsnål.
Citera
2009-03-30, 19:50
Medlem
fatattacks avatar
tack...
Citera
2009-03-31, 00:08
Medlem
smurfehs avatar
Fyfan vad mys det verkar. Ska ta en diskussion med plånboken, skulle vara ypperligt trevligt att inhandla en liten Mini. Tror dock den billigare varianten duger perfekt för mig. Riktigt nöjd med min mb unibody(2.0)!
Citera
2009-03-31, 02:23
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Jag har en Linux server idag som privat webserver. Jag har några siter, rel låg volym med trafik. Det fungerar men körs idag på gammal, högljudd pc med ett uberkraftigt kraftaggregat som kostar flis i bara energi...

Så, jag funderar på en Mac mini att koppla in till plasma skärmen, trådlöst tangentbord o trådlös mus. På denna körs mina siter, dvs den ska stå på dygnet runt, säkerhetskopieras mha time machine trådlöst till time capsule.

Då kan man surfa ,arbeta på den, spela spel, ha musik på den, film & bilder samtidigt som den är webserver.

Är det en bra idé? Ge mig argument som biter på flickvännen...

Precis samma som jag tänkt, nästan - jag ska inte ha den som server. Däremot köra plex och dylikt. Så kör hårt, flickvännen lär uppskatta att bli av med den högljudda pc:n till förmån för mac minin.
Citera
2009-04-04, 15:43
Medlem
fatattacks avatar
joo... då sitter man här med en öl i ena näven o en spoiljans Mac Mini i den andra. Det blev den med 2 g minne o 320 Gb disk... nu ska alltsammans alltså in som mediaserver/webserver till min 50" plasma skärm... återkommer med rapport... kul är bara förnamnet...
Citera
2009-04-04, 16:00
Medlem
gläfss avatar
Citat:
joo... då sitter man här med en öl i ena näven o en spoiljans Mac Mini i den andra. Det blev den med 2 g minne o 320 Gb disk... nu ska alltsammans alltså in som mediaserver/webserver till min 50" plasma skärm... återkommer med rapport... kul är bara förnamnet...

Ditt jävl... eller jag menar grattis. Verkligen. Kul för dig.

Jag har i alla fall öl också. Åbro Sigill - systemets godaste normallager*.

*d.v.s. varken pilsner, ale eller något annat. Lager.
Citera
2009-04-05, 18:43
Medlem
fatattacks avatar
fungerar som väntat utmärkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in