2009-03-30, 17:45
Medlem
jag undrar om nån vet vilket program som är lättast och bäst när man ska designa kläder...
Citera
2009-03-30, 18:06
Medlem
superKings avatar
Menar du ett tryck på redan existerande klädesplagg (typ t-shirt) eller skapa något från scratch?

Ska du skapa tryck är det Illustrator som gäller, annars är kanske en WACOM+Photoshop det bästa alternativet.
Citera
2009-03-30, 18:16
Medlem
8222s avatar
Gerber gör program för mönsterkontruktion om du är ute efter sånt.
Citera
2010-01-23, 11:51
Medlem
jag söker också något program för att designa kläder, att rita färdiga klädmallar andra kan gå ut efter, som i syslöjden när man fick mallar för att sy ihop ett speciellt plagg.

vet något vad för program man behöver och hur man ska gå tillväga?
Citera
2010-01-23, 14:09
Medlem
Jonipoons avatar
The Sims 2 BodyShop (CAS). :P
Citera
2010-01-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
jag söker också något program för att designa kläder, att rita färdiga klädmallar andra kan gå ut efter, som i syslöjden när man fick mallar för att sy ihop ett speciellt plagg.

vet något vad för program man behöver och hur man ska gå tillväga?

Skissa på papper för att sen scanna in det och göra vidare i illustrator och photoshop tycker jag ger bra resultat.
Citera
2010-01-23, 16:39
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uniutopia
Skissa på papper för att sen scanna in det och göra vidare i illustrator och photoshop tycker jag ger bra resultat.

Håller med till 100% Skissa på papper/Wacom+ Illustrator eller Photoshop.
Citera
2010-01-23, 16:46
Medlem
då återstår det för mig bara då att lära mig hur man använder illustrator.. (har laddat ner illustrator cs4)
finns så sjukt mycket saker, så jag vet inte vilka verktyg man ska använda...
Citera
2010-01-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
då återstår det för mig bara då att lära mig hur man använder illustrator.. (har laddat ner illustrator cs4)
finns så sjukt mycket saker, så jag vet inte vilka verktyg man ska använda...

Personligen använder jag mest "pen tool" när jag gör liknande så lär dig den med olika linjer och fyllnad osv. Man kan ju alltid försöka automatiskt göra vectorgrafik av skissen men blir inte lika bra i min mening. Sen såklart "layers" men det antar jag att du har vana av från PS?

Typ allt du behöver veta för ditt ändåmål tror jag. Hör av dig om du behöver tips på just den fronten. jag är ingen mästare i illustrator själv men inget man behöver vara heller för det du ska använda det till...
(kanske underlättar men inget måste).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in