2009-03-30, 17:13
Medlem
svulles avatar
Jag går in på Windows Live, och går in på Konto -> Avsluta Konto...
Men när jag ska avsluta det så står det att jag måste avsluta mina "betaltjänster" på billing.microsoft.com
Vad i helvete? Jag har aldrig någonsin betalat något?
Varför kan man inte bara ta bort sitt jävla konto?
Ibland blir man sannerligen jävligt sur på Microsoft och deras jävla påhitt..

Citat:
# En eller flera betaltjänster eller ett Microsoft Points-konto har kopplats till ditt konto. Om du vill avsluta det här kontot kontrollerar du att alla tjänster är avbrutna och att ditt Microsoft Points-konto är avslutat. Få hjälp med det här
# Det finns ett Microsoft-e-postkonto (Windows Live Hotmail) som associeras med ditt konto, vilket gör att du inte kan avsluta ditt Windows Live-konto nu. Om du vill avsluta ditt Windows Live-konto måste du först avsluta ditt Microsoft-e-postkonto. Efter en tids inaktivitet avslutas ditt Windows Live-konto automatiskt. Avsluta ditt Microsoft-konto

Klickar jag sedan avsluta konto så...

Citat:
Om du vill avsluta ditt konto i Windows Live Hotmail måste du först avsluta din debiteringstjänst. Gå till Microsoft Debiterings- och kontohantering på https://billing.microsoft.com.

Väl inne där får jag bara veta...

Citat:
Detta Windows Live ID har inget debiteringskonto hos Microsoft. MSN har flera tjänster som du kan prenumerera på. Gå till http://get.msn.com/ för mer information.
Senast redigerad av svulle 2009-03-30 kl. 17:22.
Citera
2009-03-30, 17:16
Medlem
micaeles avatar
Har du en Krysslåda Helvarv och någon gång köpt points? Isf är det denna transaktion som har skapat ett konto på Microsoft Billing, och det kan du avsluta genom att logga in på just billing.microsoft.com och hantera ärendet där.
Citera
2009-03-30, 17:18
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Har du en Krysslåda Helvarv och någon gång köpt points? Isf är det denna transaktion som har skapat ett konto på Microsoft Billing, och det kan du avsluta genom att logga in på just billing.microsoft.com och hantera ärendet där.

Har aldrig köpt någonting som har med Microsoft och göra.
Jag gick för övrigt in på Billing.microsoft.com och där säger det att jag inte har några betaltjänster alls.
Citera
2009-03-30, 18:05
Medlem
svulles avatar
Jag ändrade namn, land, ålder, födelsedatum mm. på kontot istället, orkar inte hålla på och skriva till support o likanande.
Hur länge måste kontot vara inaktivt för att avslutas?
Citera
2009-03-30, 20:00
Medlem
Andreasvbs avatar
Förut var det 90 dagar, men då tas bara eposten bort, loggar du in är det aktiverat igen.
Skulle tror att det är samma nu.
Citera
2009-03-30, 20:48
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Förut var det 90 dagar, men då tas bara eposten bort, loggar du in är det aktiverat igen.
Skulle tror att det är samma nu.

SÅ kontot inaktiveras - blir osynligt då jag varit inaktiv i 90 dagar?
Låter troligt, jag vill minnas att det var 30 dagar för några år sen dock!
Hursomhelst så ändrade jag alla uppgifter till random, så det löser sig nog.
Hade ingen alternativ e-mail satt heller, så inget linkar till andra konton.
Gjorde denna hotmail 1999 tydligen
Citera
2009-03-30, 21:01
Medlem
svulles avatar
För övrigt, kan man ens maila Microsoft längre? Eller har dem baar sina dryga FAQ...?
Isf, Var mejlar jag? Gärna URL
Citera
2010-09-29, 10:52
Medlem
cmdQs avatar
skriv random lösenord som du glömmer bort
Citera
2011-06-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag går in på Windows Live, och går in på Konto -> Avsluta Konto...
Men när jag ska avsluta det så står det att jag måste avsluta mina "betaltjänster" på billing.microsoft.com
Vad i helvete? Jag har aldrig någonsin betalat något?
Varför kan man inte bara ta bort sitt jävla konto?
Ibland blir man sannerligen jävligt sur på Microsoft och deras jävla påhitt..

Klickar jag sedan avsluta konto så...

Väl inne där får jag bara veta...

Har exakt samma problem som svulle. Hur ska man göra för att avsluta kontot, när man inte har något debiterbart konto??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in